• fluu

Beslutsångest. Vilken klänning gillar ni bäst?

Hej!

Sambons bror gifter sig i sommar,stort kyrkbröllop och hela baletten, och nu ska nya kläder till hela familjen inhandlas.
    Vilken klänning gillar ni bäst till dottern? Vi gillar alla lika mycket och kan verkligen inte välja.

1.

2.

3.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-12 23:31
    Trean är inte längre ett alternativ.
  • Svar på tråden Beslutsångest. Vilken klänning gillar ni bäst?
  • Doofie

Den första tycker jag :)

You are young, you're free, Why don't you sleep with me? Shut up and sleep with me! Ah...
  • Lilia
    castafiore skrev 2013-05-12 23:15:19 följande:
    Jag skulle aldrig i hela mitt liv spöka ut mina barn i så fula kläder. Vadå "Bör se ut"? Det finns väl olika slags finkläder? Man måste inte se ut som en exploderad prinsessbakelse.

Som sagt, det är ett exempel. Klänningen kan vara i en annan färg, ha andra atteralier, vara mer stilren etc.

Nja, det är klart att det finns olika slags finkläder, men det finns det som absolut inte kan klassas som finkläder, som TS klänningar. Det är vardagskläder.
  • Lilia
    fluu skrev 2013-05-12 23:15:59 följande:
    Vadå bör? Brudparet känner oss väl,vet vad vi gillar och har till och med varit med och kollat på klänningarna och tycker att de är fina. Det handlar inte om priset utan att vi tycker om dessa klänningar. Om inte brudparet tycker att vi måste pynta vår bebis så borde väl inte jag heller känna att jag måste det?

Ja, bör! Precis som att du inte bör komma i jeans och T-shirt på det här brölloppet som har kostym som klädkod så bör din dotter inte komma i vardagskläder. Vad är det som är så svårt att förstå? Jag hade inte tyckt att det var okej om alla hade finkläder förutom mitt barn, även om just er dotter har fått dispans.
  • Doofie
    Lilia skrev 2013-05-13 02:23:03 följande:

Det är vardagskläder.
    Är det du som bestämmer vad som är vardagskläder och vad som inte är det..? TS bestämmer väl vad som är finkläder och vad som inte är det för sina barn, inte du.
    You are young, you're free, Why don't you sleep with me? Shut up and sleep with me! Ah...
  • fluu
    Lilia skrev 2013-05-13 02:27:37 följande:

Ja, bör! Precis som att du inte bör komma i jeans och T-shirt på det här brölloppet som har kostym som klädkod så bör din dotter inte komma i vardagskläder. Vad är det som är så svårt att förstå? Jag hade inte tyckt att det var okej om alla hade finkläder förutom mitt barn, även om just er dotter har fått dispans.
    Igen,det här ÄR INTE vardagskläder. För dig kanske,inte för oss.  Det är finkläder.
    Dottern har inte fått dispens,brudparet har tittat på klänningarna och sa uttryckligen att de var fina och festliga.
  • fluu
    Doofie skrev 2013-05-13 02:29:44 följande:
    Är det du som bestämmer vad som är vardagskläder och vad som inte är det..? TS bestämmer väl vad som är finkläder och vad som inte är det för sina barn, inte du.
    Tack!
  • Lilia
    TJ9 skrev 2013-05-12 23:27:11 följande:
    Förlåt men håller med Lilia. Klänningarna är söta men absolut inget för bröllop. Förstår om du inte vill lägga ut en massa pengar på klänningar som i länken ovan men kanske kan satsa på någon enkel somrig klänning som säljs i helt vanliga affärer som H&M, Lindex osv.Till exempel: www.lindex.com/se/barn/flick-86-122-cl/klaenningar-kjolar/

• Doofie

Men hallå? TS frågade bara om  vilken av de här tre klänningarna ni tyckte bäst om, inget annat!

• Doofie

Jag tycker ettan skulle vara jättefin med en tunn vit kofta till eller nåt

Svar på tråden Beslutsångest. Vilken klänning gillar ni bäst?