• fluu

Beslutsångest. Vilken klänning gillar ni bäst?

Hej!

Sambons bror gifter sig i sommar,stort kyrkbröllop och hela baletten, och nu ska nya kläder till hela familjen inhandlas.
    Vilken klänning gillar ni bäst till dottern? Vi gillar alla lika mycket och kan verkligen inte välja.

1.

2.

3.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-12 23:31
    Trean är inte längre ett alternativ.
  • Svar på tråden Beslutsångest. Vilken klänning gillar ni bäst?
  • Echo
    fluu skrev 2013-05-12 23:40:38 följande:
    Barnen är inte välkomna på festen utan ska bara vara med i kyrkan.
    Det är ju en helt annan sak. Då tycker jag nog att nummer 1 är ett toppenval.
    My entire existence was constructed by a sociopath in a sweater vest, what do you suggest i do?
  • fluu
    Minimis skrev 2013-05-12 23:40:52 följande:
    Har inte läst mer än ts, men klänningarna som föreslås i ts är för mig vardagskläder för barnen. Finns massor av finare klänningar på hm o lindex tex om man vill hålla nere på kostnaden.
    "Fint" är ju väldigt relativt. Och som sagt så gäller det inte priset,avgudar de danska svindyra märkena.

Klänning är inte vardagskläder för min unge,hon har haft det två gånger i sitt liv  - på sitt dop och på julen.
  • Rani
    fluu skrev 2013-05-12 23:37:14 följande:
    Ja herregud,vi ska till och med försöka borsta rufset på henne och klä henne i klänning,det är rena nobelfesten om man jämför med vardagslooken ;)
    Blir nog alldeles utmärkt det.
  • fluu
    Echo skrev 2013-05-12 23:41:32 följande:
    Det är ju en helt annan sak. Då tycker jag nog att nummer 1 är ett toppenval.
    Ja,jag börjar nästa luta åt den,ljus och somrig och så råkar vi ju ha en villervallaåterförsäljare i närheten och kan prova rätt storlek istället för att klicka hem den.

Faaast nummer två med sina bakelser är ju väldigt festliga  Drömmer Ah,svårt ;P
  • Echo
    fluu skrev 2013-05-12 23:44:14 följande:
    Ja,jag börjar nästa luta åt den,ljus och somrig och så råkar vi ju ha en villervallaåterförsäljare i närheten och kan prova rätt storlek istället för att klicka hem den.

Faaast nummer två med sina bakelser är ju väldigt festliga  Drömmer Ah,svårt ;P
    Jag verkligen AVSKYR cupcakes, så jag är fel person att fråga... Drömmer
    My entire existence was constructed by a sociopath in a sweater vest, what do you suggest i do?
  • fluu
    Echo skrev 2013-05-12 23:45:19 följande:
    Jag verkligen AVSKYR cupcakes, så jag är fel person att fråga... Drömmer
    Haha! Ja,alla kan ju inte tycka lika :)
  • mikroE

Ettan är min favorit men alla klänningar är fina om än vardagsbetonade. Ska barnet dock bara vara med i kyrkan så är ju en vardagsklänning helt rätt. 

• chrissandra

Men för att svara på TS fråga vilken av de tre jag skulle välja om de var de tre jag hade som alternativ så är det solklart nr.1

Färgerna är klara och fräscha och somriga. Mönstret är stilrent.

• TJ9
    MalinEddie skrev 2013-05-12 23:37:44 följande:
    Har TS sagt att det handlar om pengar? Kanske handlar det om att man har olika stil och att detta är lekvänliga klänningar. Att brudparet inte är överdrivet konservativa och faktiskt ser till vad det faktiskt handlar om och att det inte är barnets klädsel.
    Ok, ursäkta jag glömde skriva "till exempel" före kostnaden.

Jag har inte sagt att man inte får ha olika smak. TS frågade vilken som är bäst men skrev inte att man inte får dissa alla tre... Det finns lekvänliga klänningar som passar folk som inte är konservativa. Hade man varit konservativ hade man kanske inte köpt en somrig klänning från tex Lindex. Just i denna tråd handlar det ju faktiskt om barnets klädsel och inget annat.

Jag gav ett förslag. Sen att TS inte blev intresserad är en annan sak.

Förstår inte vad poängen är med att "försvara" TS när det gäller en sån enkel sak. Jag anser inte att jag var otrevlig i mitt inlägg.
  • fluu
    TJ9 skrev 2013-05-12 23:54:23 följande:
    Ok, ursäkta jag glömde skriva "till exempel" före kostnaden.

Jag har inte sagt att man inte får ha olika smak. TS frågade vilken som är bäst men skrev inte att man inte får dissa alla tre... Det finns lekvänliga klänningar som passar folk som inte är konservativa. Hade man varit konservativ hade man kanske inte köpt en somrig klänning från tex Lindex. Just i denna tråd handlar det ju faktiskt om barnets klädsel och inget annat.

Jag gav ett förslag. Sen att TS inte blev intresserad är en annan sak.

Förstår inte vad poängen är med att "försvara" TS när det gäller en sån enkel sak. Jag anser inte att jag var otrevlig i mitt inlägg.
    Jag har väl aldrig sagt att man inte får tycka att kläderna är fula? Feel free. Det jag har sagt är att vi gillar dem och inte vill välja bland fler alternativ. Skillnad.

Jag tolkar det inte som att MalinEddie försvarar mig utan att vi har lika smak när det gäller barnkläder. Och det ska hon väl ha lov att uttrycka lika mycket som du har rätt att uttrycka att du inte gillar kläderna?
Svar på tråden Beslutsångest. Vilken klänning gillar ni bäst?