Inlägg från: sstv |Visa alla inlägg
  • sstv

Varför avslöjar illuminati sig själva?

Konspirations teorier är alltid kul. Blev lite nyfiken på vad som är illuminati symboler och googlade lite. Kort sagt så om det inte är en illuminatisymbol så har man bara inte försökt tillräckligt hårt att läsa in någon konstig innebörd i symbolen.

Är ganska säker på att ni inte är nära lösningen på barnsängsfeber än. Hittar ni den får jag väl be er om ursäkt men tills dess fortsätter jag investera i Skultuna.Folie AB

• sstv
    Anonym (?) skrev 2013-05-15 12:27:18 följande:

Jag är ganska säker på att jag är fri att skriva så som jag själv vill men tack andå.

Jag har ställt en fråga i min trådstart varför svarar du inte på den om du själv är intresserad av illuminati? 

Måste jag lämmna bevis för att få ställa en fråga om en fundering jag har? Du förstår nog själv att det inte finns några bevis för att en barnteckning på tv visar för att illuminati avslöjar sig själva. Du ställer en fråga som inte går att svara på. Vad för bevis skulle det va? Kan man inte disskutera utan bevis?      
    Du behöver kanske inte bevisa för funderingen men du kanske kan utveckla den något. Vad (förutom att titeln på youtube-klippet) säger att det här är en Illuminati uggla och inte en vanlig uggla?
  • sstv
    Anonym (freemasonexposer) skrev 2013-05-15 14:59:36 följande:
    Jag har kollat lite på youtube vad de säger och så. De är besatt av numerologi inom illuminati. En förklaring är att det är en del av deras religion att avslöja vad som komma skall. Kan vara att de varnar eller informerar andra sektmedlemmar vad de ska hitta på den närmaste tiden.

Det kan tyckas arrogant att avslöja sig i förväg men det är en del av deras ritualer att göra så. Det är arroganta personer inom illuminati enligt källor på internet. Jag tycker att tvivlare borde räkna ut de ledtrådar som de lämnar. Men det finns fortfarande ateister som inte vill tro att illuminati existerar och att man kan lita på media i USA. Det där med Boston tragedi har lämnat många frågor efter sig. Det där med Family Guy och Boston Marathon var märkligt.

Till alla er som är ateister så berättar Dave Mustaine i en intervju hur han blev kristen i sitt vuxna liv, youtube länk:

" rel="nofollow" target="_blank">

Är de (Illuminati) besatta av numerologi eller är det dem som försöker avslöja dem som är besatta av det?
    "Det är arroganta personer inom illuminati enligt källlor på internet". Finns det någon som bekräftat är medlem i Illuminati, inte bara ryckten om personer som format trianglar med händerna eller kommer från en rik familj?

Kul för Dave Mustaine att han hittat vad han gilla. Själv har jag en kompis som blivit Trekkie men det är inte riktigt min grej.
  • sstv
    Anonym (?) skrev 2013-05-15 14:47:21 följande:
    Det är sammanhanget som gör det och andersson cooper och bilden i sig själv.  Men det finns inget som egentligen säger illuminati uggla eller bara uggla om man säger så. Antinen så sätter man kaffet i halsen när man ser klippet eller så betyder det ingenting för en. Man måste nog va mer inne i hela illuminati konspirationen för att för att förstå reaktionen kanske.
    Andersson Cooper är alltså Illuminati för att han kommer från släkt som varit Illuminati, har jag förstått rätt?
  • sstv
    Anonym (freemasonexposer) skrev 2013-05-15 16:20:09 följande:
    Medlemmarna i Illuminati är besatta av numerologi. Det är en form av häxkonst man dyrkar fullmåne etc. John Todd är väl den mest kända som har varit med i illuminati och har kommit ut ur det. Det började med att jag läste om bassisten i Slipknot som påstås ha tagit självmord vilket jag tror är tveksamt och då var det någon på ett forum som länkade om John Todd som han har skrivit från ett fängelse tror jag det var:

Jag kan länka här:

www.kt70.com/~jamesjpn/articles/john_todd_and...

Arrogans är väl en del av onda människors karaktär. Det är lite av deras svaghet att de är arroganta att de tror att de ska kunna komma undan med att avslöja sig själva och lyckas med det som de planerar. Lite som att högmod går före fall.

Hittade en artikel som pratar om arrogans inom illuminati, det finns i artikeln, prova ctrl+F och sök arrogance :

www.theforbiddenknowledge.com/hardtruth/armag...

Jag är inte helt övertygad om att det är Illuminati som gillar numerologi, vad jag ser hittills verkar det vara de som försöker avslöja som använder numerologi mest.  Och för att avslöja en mer än hundra årig hemlig orden passar ju numerologi ganska bra efter som det inte är en vetenskap utan man får tolka och vända och vrida på siffror hur man vill.

John Todd var en intressant person.

He claimed to have served as a Green Beret in Vietnam before being transferred to Germany, where he killed a commanding officer. His explanation for not serving jail time for this was that the Illuminati freed him from jail and eliminated his military records.[3]

These records were later recovered by investigative journalists working for Christianity Today, who found that he had never been to Vietnam, but was only stationed in Germany for a few months before being discharged for psychiatric reasons and drug abuse. One report concluded that Todd found it difficult to distinguish reality and fantasy. After being discharged, he disappeared again until 1973.[1][3]

Inte alls otroligt att han skrev från ett fängelse han satt ju 16 år för en våldtäkt . 

• sstv
    Anonym (inplainsight) skrev 2013-05-15 21:43:28 följande:
     Helter Skelter av Beatles är en kontroversiell låt.
    Vad är kontroversiellt med den låten förutom att den bryter mot Beatles vanliga stil?
  • sstv
    Anonym (inplainsight) skrev 2013-05-15 23:26:40 följande:
    Googlar du vidare ser du att kulten har arbetat hårt för att "discredit" John Todd.

Utdrag:

Every negative thing that has been said toward Johnny Todd that has any substance that I have been able to hear can be explained away very easily if a person understand MPD. If Johnny Todd was who he claimed he was, then it is an absolute given that he had MPD, because that is part of the "training", part of the preparation necessary to become part of the Illuminati hierarchy. In other words, the negative things which appear to be insurmountable obstacles to his credibility, may actually if people knew what being involved with the Illuminati is like be items showing his authenticity. Further, it appears that after his conversion to Christ, he received so much lack of understanding and persecution from Christians that he back slide for a period of time, but was brought back to Christ by the repeated message "Jesus loves you." The clincher was listening to the man. After having done years of research and hearing someone tell me much of what I learned the slow and hard way, was very exciting. The man speaks like someone who knows Satanism and the Satanic hierarchy, and knows it first hand. I have listened to many Christians speak on Satanism, and on a scale of 0 to 100 most of them are about step 1 Todd in my opinion, from the talks I have heard rates around an 80. If he is such a fraud, why is what he is saying such superior information than all the other people? People claim he simply borrowed from other people, but that doesn't hold water. I know of no one else who has openly talked about the Collins family. I could be wrong--he may not be legitimate--but I feel so strongly from what I have experienced that I honestly believe that the man is just what he says he is. And in that case, he is one of the highest Satanic hierarchy people to defect to Christianity who have been willing to talk. Johnny Todd is not talking now-the establishment got him put into prison in South Carolina.

Källa:

www.godlikeproductions.com/forum1/message4095...

Du kan tänka dig han berättar sin historia och sen är det betydligt fler än John Todd som försöker få honom att framstå som en idiot. Så man måste ha den aspekten i åtanke också.
    Känns det verkligen mer troligt att han blev svartmålad av illuminati än att han hade svårt med att skilja fantasi från verklighet. För mig gör det inte det?

Men om han nu är sann, har han något annat än sin berättelse att komma med.Har han avlsöjat något tempel, uppvisat någon form av artifakt som otvedtydigt kan kopplas till Illuminati? Enligt den vanligaste beskrivningen är det makteliten som finns i Illuminati. Hur kommer det sig att en person som John Todd var så högt uppsatt där. Han var väl ingen innnan han "hoppade av".

Är det Illuminati som ligger bakom anklagelserna mot Assange också?
  • sstv
    Anonym (inplainsight) skrev 2013-05-16 11:23:35 följande:
    Det är viktigt att förstå att om John Todd är en avhoppare så har han fått väldigt många personer emot sig eftersom han då räknas som en fiende för illuminati och hotar att avslöja deras framtida planer. Nu var det länge sen han hoppade av men ändå. Illuminati är en hemlig organisation och när någon avslöjar hemligheter då tar illuminati och svartmålar den som berättar hemligheter och försöker få honom att framstå som en lögnare. Charlie Sheen och 9/11: han blev svartmålad av pressen efter det och Slash gitarristen berättar senare i en intervju att det har varit "bad press about him men Charlie Sheen är en toppenkille."   Ja troligtvis är det något med illuminati och Assange då han avslöjar känsliga dokument men det får vi nog troligtvis inte veta.

Illuminati eller ej men det här är tänkvärt: det var något tv program i svt, fransk dokumentär om drönarbombare i afghanistan där de tycker att USA bryter mot etiska regler och amerikanare kritiserar den egna regeringen för att bomba med drönare då de har tagit hem soldater från Afghanistan. Där berättade en amerikan (om han är journalist eller någonting annat) som är emot drönarbombningarna att en högt uppsatt person i  Afghansk hade sagt till honom att "jag får så mycket pengar av USA så jag kan ha överseende med bombningarna." Han menar vidare att nu vänder sig amerikanerna emot sin regering och deras sätt att angripa oskyldiga med drönare.  Det var en timmesprogram som gick på SVT för några veckor sen.

Hade John Todd någonting konkret som bevisade hans roll i Illuminati eller Illuminaties existens?
    Och hur kom det sig att John Todd blev Illuminati, vad jag läst hade han väl ingen makt eller inflytande innan han kom ut?
  • sstv
    Anonym (inplainsight) skrev 2013-05-16 15:17:04 följande:
    De föds inom Illuminati det är så de tar kontroll över familjer på det sättet så innan John Todd kom ur illuminati visste han inget annat. Har inget bra svar tyvärr men det går att kolla på internet vad som sägs. Mark Fritz Springmeier har skrivit en bok som heter 13 Illuminati Blood Lines men

det finns ett forum på engelska som jag kan länka till så kan du prova och läsa där:

www.godlikeproductions.com/forum1/message7975...

Men det var ju årtionden sen John Todd påstås ha varit med i Illuminati "schackbrädet" har ändrats mycket sen dess.

Illuminati lämnar många ledtrådar efter sig till exempel "Illuminati card game" kolla det på google.
    Om nu Illuminati lämnar så många ledtrådar efter sig varför har inte någon av deras "avdleningar" blivit avslöjad.

Som jag ser det finns det två alternativ:
    1. Illuminati är oändlgit mycket smartare de som försöker avslöja dem.
    2. Det är inga ledtrådar utan bara uttryck för livlig fantasi och paranoia.
Svar på tråden Varför avslöjar illuminati sig själva?