Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Varför avslöjar illuminati sig själva?

Varför avslöjar illuminati sig själva om dom sammtidigt försöker lura oss? Jag förstår verkligen inte. Någon som kan förklara varför man gör som Andersson Cooper i det här klippet från cnn om sandy hook.
    ">

En jätte stor bild på en tecknad uggla. Det blir så övertydligt och jag undrar bara varför? It makes no sense. Någon som kan förklara syftet med detta?

• Svar på tråden Varför avslöjar illuminati sig själva?
  • Anonym (?)
    Anonym (Jag vet) skrev 2013-05-13 01:00:21 följande:
    Predictive programming.
    Jag fattar ändå inte. Om dom visar det så tydligt borde inte effekten bli den motsatta?
  • Anonym (?)

Veteranmonumentet på djurgården kan jag förstå om alla inte ser det jag ser. Den symbolen kanske inte är lika känd. Men en uggla och i det sammanhanget? Dom som arbetar på cnn måste förstå vad för signaler dom ger tittarna eller? Och jag trodde dom ville få oss att fortsätta tro blint på det dom säger. Det känns så motsägelsefull.
  • Anonym (?)
    Anonym (Jag vet) skrev 2013-05-13 01:51:12 följande:

Nej. De flesta människor vill inte veta, sanningen är för obehaglig och de flesta människor vill hellre leka följa john än att ifrågasätta.

Just ugglan är en stor symbol, även ödlan, fjäril (MK Ultra). 

Så det är jag som tror för mycket om tittarna. Dom ser bara en fin bild ett barn ritat. Jag trodde det var mer känt nu men jag kanske har fel då. 
  • Anonym (?)
    Doofie skrev 2013-05-13 02:15:49 följande:
    För att det är det bästa sättet att dölja konspirationen.
    Varför är det bästa sättet? Är det för att hålla konspirationsteoretikerna sysselsatta medans man döljer något som är mer angeläget? 
  • Anonym (?)

What Is The Illuminati?? WHO ARE THEY??

">

Illuminati History

">

Baby Firefly skrev 2013-05-13 21:18:53 följande:
    Vad är illuminati? 

• Anonym (?)
    Ignaz Semmelweis var en ungersk läkare som visade att barnsängsfeber var smittsam och att fallen av barnsängsfeber kunde minskas drastiskt om vårdgivarna tvättade sina händer ordentligt. Han gjorde denna upptäckt 1847 när han var chef för förlossningsavdelningen på ett sjukhus i Wien.

Det medicinska etablissemangets avvisande.
    Hans observationer gick emot den dåvarande vetenskapliga inställningen, som var att sjukdomar berodde på en obalans bland de grundläggande "fyra kroppsvätskorna", en teori som kallas dyskrasi. Det hävdades också att även om Semmelweis upptäckter var korrekta skulle det vara för ansträngande att tvätta händerna varje gång man skulle undersöka en gravid kvinna. Läkarna ville heller inte gärna erkänna att de hade orsakat så många dödsfall.

Det fanns ideologiska anledningar till att det medicinska etablissemanget inte kunde erkänna Semmelweis upptäckter. En var att Semmelweis hävdanden ansågs sakna vetenskaplig grund, eftersom ingen förklaring gavs till hans upptäckter. En sådan vetenskaplig förklaring blev möjlig först några årtionden senare när bakterieteorin om sjukdomar utvecklades. Ett annat ideologiskt problem var det faktum att Semmelweis idéer ansågs ge särskild betydelse åt döden och döendet, eftersom det mestadels var läkare som inte tvättade sina händer efter obduktioner som förmedlade smitta. Denna idé bedömdes som "religiös" och "vidskeplig" i den intellektuella miljö efter upplysningstiden som var förhärskande i de vetenskapliga kretsarna vid denna tid.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ignaz_Semmelweis

Till er som inte har något bättre för er än att sitta och kalla folk foliehattar.
  • Anonym (?)
    Kerubmamman skrev 2013-05-14 11:50:50 följande:
    Vad har Semmelweis med Illuminati att göra?

Som jag skrev så var det till dom som kallar folk foliehattar. Inte så svårt att se hur dom hade sett på Semmelweis om dom levt på den tiden. Han blev också förlöjligad som du kanske vet.
  • Anonym (?)
    Kerubmamman skrev 2013-05-14 13:03:22 följande:
    Jag kan inte se någon logik i att göra en liknelse mellan Semmelweis och dagens konspirationsteoretiker. Det är mer ologiskt än att jämföra päron och äpplen.

Nej det tycker jag inte. Tycker det är en väldigt logisk jämförelse.  Finns många konspirationsteorier vissa är mer troliga än andra. Hade du tyckt samma sak om du levt då och någon kom med en galen teori om att tvätta händerna. Troligtvis hade du tyckt det var helt ologiskt det med.
  • Anonym (?)
    SupersurasunkSara skrev 2013-05-14 13:18:47 följande:
    Tycker detta är intressant, men måste hålla med, jag blev alldeles förvirrad av liknelsen eftersom jag inte anser att det finns något samband.
    http://www.smittskyddsinstitutet.se/smittskydd/arkiv/myter-och-folktro/otack-ar-varldens-lon/

Det här är väldigt intressant skrivet om Semmelweis. Kan ni inte sambandet med att förlöjliga folk och kalla dom foliehattar? Mer än så kan jag inte hjälpa er. Antigen så vill man förstå eller så vill man inte.
Svar på tråden Varför avslöjar illuminati sig själva?