• Messi32

    BIL??

    Nån som är insatt i bilar för att jag efter en bra billig i drift familjebil ?

    Tack på förhand! 

  • Svar på tråden BIL??
  • Grande Rock

    du måste ge oss mer att jobba med än så om du vill ha någorlunda adekvata svar


     


    vad ska bilen användas till?


    hur mycket ska bilen användas?


    hur stor behöver den vara?


    hur mycket vill du lägga?


    osv

  • Messi32
    Grande Rock skrev 2013-05-13 01:16:39 följande:

    du måste ge oss mer att jobba med än så om du vill ha någorlunda adekvata svar


     


    vad ska bilen användas till?


    hur mycket ska bilen användas?


    hur stor behöver den vara?


    hur mycket vill du lägga?


    osv


    Hej, bilen kommer att användas som familjebil där kan få plats för två barn och barnvagn, kommer användas ca 5 mil om dagen. storleken har ingen betydelse bara den är billig i drift får gärna kosta upp till 90 000 kr.     
  • odd thingy

    Toyota Corolla om du vill ha en driftsäker bil.
    Honda Accord/Jazz är driftsäkra och billiga.
    Skoda Octavia är inte heller dum, min kom jag ner i en bränsleförbrukning på 0.48 liter/mil mellan Jönköping och Östersund . Snittade på 0.65 liter/mil under det år jag använde den.

  • Roba

    Är också intresserad av en bra familjebil, men jag vill gärna ha en bil som känns kul och modern, Toyota, Honda och Skoda faller lite där. Finns det fler förslag?  Glad

  • Gratisärgott

    Nu har du säkert köpt bil, men mitt tips skulle hamna på det kanske tråkigaste alternativet, Volvo V70.
    Mycket utrymme för packning, vagnar och passagerare. Oerhört bekväm även att åka långt i.
    Väljer man en 2.0 eller 1.6 diesel så drar den knappt något.

    Det står mellan V70 och Audi A6 för mig, då kriterierna ovan fylls av båda. 

  • brainpick

    En bil kan aldrig vara ett "spartips", men vill du ha något driftsäkert och med hyfsad ekonomi, så är faktiskt inte BMW ett så dumt alternativ. Det är inte så dyrt som många tror.

  • kryckan90

    Jag håller på att jaga bil just nu och det ja kommit fram till som är en "Bra" familjebil till ett bra pris är Ford Focus,  Hyundai i30, Kia ceed och Kia venga. Jag har bara kollat diselbilar och då är årsskatten på runt 1200kr (inte helt hundra på om venga landar där dock) och alla fyra drar 0,3-0,4L/mil landsväg och 0,45-0,6L/mil blandad körning. Alla finns i Kombi / Halvkombi utan vengan som bara är halvkombi. Alla bilarna får dra 1300kg bromsad kärra också för dom som har mindre husvagnar =)

    //MVH
    Dennis 

Svar på tråden BIL??