Inlägg från: VojneVojne |Visa alla inlägg
  • VojneVojne

Varför är vi rädda för satanism?

AndersFl, det låter förfärligt men jag håller med dig fullt att man ska inte hålla på sånt, jag känner till vissa fall och jag känner igen din beskrivning. Folk tror att satanism är något bara påhittat cool grej då klär man sig svart och lyssnar heavy metall... Så är det inte om man söker lite information kan man finna massor innan man ger sig in på.. Den som vill undersöka det kan läsa om alester crowleys liv och se vad det är för nåt satanism är...

• VojneVojne
    Selfish Geene skrev 2013-05-13 22:11:46 följande:
    Att det finns människor som tror att onda andar finns och kan ta folk i besittning ärlångt mer skrämmande än satanister (som i ärlighetens namn oftast inte alls är särskilt skrämmande, jag är alldeles för gammal för att bli rädd för flickor och pojkar utklädda till vampyrer)
    Läs Alester Crowleys liv säger jag bara!
    Jag förmodade fans inga förtrogna kvar,Tills jag övergav mig själv, märkte jag att fans inget främmande kvar.// Niyazi-i Misri
  • VojneVojne
    Selfish Geene skrev 2013-05-13 22:27:47 följande:
    Tanken på att vuxna (någorlunda) välutbildade människor tror på andar och att de kan förmå människor att spika upp katter på väggar??

Vad skulle hända om en av nötterna skulle befinna sig i tex en beslutande position i svenskt rättsväsende?
    -NN har visserligen spikat upp sin bebis på väggen men det var onda andar som fick henom att göra det, såatteeee...

Vem säger att de inte är där?
    Jag förmodade fans inga förtrogna kvar,Tills jag övergav mig själv, märkte jag att fans inget främmande kvar.// Niyazi-i Misri
  • VojneVojne
    Selfish Geene skrev 2013-05-13 22:40:37 följande:
    Jag tror inte att det är särskilt många 80-talister som inte redan känner till Mr Crowley (men tack för tipset ändå)
    Det finns en film om honom som visar hur vidrig han är samt hur han hålla på med svart magi och satanism...
  • VojneVojne
    Selfish Geene skrev 2013-05-13 22:41:56 följande:
    Precis!!
    (förhoppningsvis innehar du inte en befattning där dina villfarelser kan göra särskilt stor skada,  men man vet ju aldrig)
    Nej det har jag inte men undrar hur har du kommit på att jag har "villfarelser" ? va är det man inte vet aldrig?
  • VojneVojne
    Selfish Geene skrev 2013-05-13 23:01:11 följande:
    ooookeeej...
    Jim Jones var ingen trevlig prick heller (han var kristen och dödade mer än 900 människor) och din poäng är?? 
    En riktig kristen dödar inte nån! så pass kan jag kristendomen!
  • VojneVojne
    Selfish Geene skrev 2013-05-13 23:03:02 följande:
    jag är ledsen men jag begrep inte ett smack av det där
    då är vi två...
  • VojneVojne
    Selfish Geene skrev 2013-05-13 23:14:14 följande:
    Jim Jones skulle inte hålla med dig om den saken, han tycker förmodligen att du inte är någon riktig kristen.

:) Jag är ju inte kristen men jag kan kristendomen... den sjätte av tio buden säger att man ska inte döda...
    Va tycker du vem är mer kristen då?
  • VojneVojne
    Selfish Geene skrev 2013-05-13 23:30:54 följande:
    Gud är inte superpetig med just "du ska inte döda"-budet.
    Det presenterades först för Mose i GT, där det ju som du säkert redan vet dödades en hel del på Guds befallning, dessutom är "de 10 budorden" bara ett utdrag av flera hundra bud (som enligt Jesus skulle följas till punkt och pricka) flera av buden beskriver när, var och hur de som begår synder ska dödas.

Jag tror att man börjar hitta på  ursäkter precis så som du beskriver när man inte vill lyda Gud och hittar på massa undanflykter för att genomföra onskan man har kommit på... Bud som bud, hur skulle det se ut om jag bara börja hitta på massa ursäkter för att inte betala P-böter tror du att bolaget skulle köpa mina ursäkter?  Jag tror inte Gud skulle köpa heller...
  • VojneVojne
    dirpower skrev 2013-05-13 23:45:53 följande:
    Kristendomen innebär att man försöker ta till sig Jesus perspektiv på livet och leva där efter så gott man kan. Endast Jesus kunde leva fläckfritt så det idealet behöver man inte ta på sig. Livet med Kristus innebär alltså att förlåtelse, förkunnelse om Guds rike och mirakler står högt på dagordningen. Jesus sysslade inte med att döda eller döma så det har inte med kristendom att göra.
    Säg inte det till mig, jag vet, det va jag sa med. Det va Selfishgeene som påstådde att Jim jones var mer kristen än mig även han dödade 900 människor...
Svar på tråden Varför är vi rädda för satanism?