jaghopparhögt skrev 2013-07-19 00:34:41 följande:
Alla former av svartkonst och synd är enligt bibeln ett sätt för djävulen att få större makt över vår värld så jag förstår verkligen varför dom kristna är rädda för satanism. Det är den exakta motsatsen till deras mål.
Tja, kristna är ju bra skumma människor. "Nej men GUUUUD det där känns bra, det är synd! Åh neeej det där är kul, det där är synd! Nejmen sådär sa inte Gud att man skulle göra det är syyyynd!!"
Jag ifrågasätter för övrigt verkligen hur snäll Gud nu är. Du får bara komma till himlen och (enligt dom) ha det bra om du varit snäll och duktig, skitit i dig själv och bara hjälpt andra, låtit bli att ha kul, inte fått vara människa osv, annars får du komma till helvetet och (enligt dom) lida i all evighet. Gud dödade miljontals människor bara i bibeln, Satan dödade 10, ändå är Gud den "goda". Gud står för att alla måste vara på ett visst sätt, och detta sätt är onaturligt för dom eftersom det är omänskligt. Satan står för att göra som du vill, gör det som känns bra. Det som är mest komiskt är att Satan/Lucifer kastades ut ur himlen för att han tyckte att alla skulle tvingas tro på Gud och det var tydligen en dum idé, men sedan var det ändå mer eller mindre den idén Gud valde eftersom man måste tro på honom för att få komma till dras "paradis". Om Gud vill att man ska tro på honom kan han väl helt enkelt låta folk veta att han finns? Svårare än så är det inte.
Han ska vara åh så förlåtande, men det finns ändå dödssynder som är mer eller mindre oförlåtliga. Och vad är ens poängen med att ha regler om man ändå bara kan be om ursäkt och så är allt bra? I teorin kan man vara massmördare och bara man ångrar sig får man ändå komma till himlen. "Åh käre Gud, jag har dödat 57 människor! Jag bombade ett dagis med 34 barn så de utgör majoriteten av de jag dödat. Jag våldtog 11 kvinnor och mördade dom sedan. Resten är folk jag bara störde mig på. Ååååh vad jag ångrar mig!" POFF nu har Gud glömt allt det där och så får man komma till himlen ändå. Nej, jag gillar nog inte Gud...