Inlägg från: Inpius |Visa alla inlägg
  • Inpius

Varför är vi rädda för satanism?

mycketsaft skrev 2013-07-21 18:10:03 följande:

Haha, så dina skrifter eller vad ni nu har är inte påhittade? Drömmer
    Bibeln är inte skriven för att få folk att må bra, den är skriven av folk som vill kontrollera andra genom att skrämmas.  
    Jo såklart, allt handlar om kontroll annars skulle den inte innehålla en massa regler, men hela idén med en faderlig Gud är ju att folk som inte klarar att ta hand om sig själva ska känna att de har någon som kan ta tag i deras liv åt dom. Istället för att faktiskt lyfta på arslet och göra något så ber de Gud att lösa allt, de är inte tillräckligt starka i sig själva. Något att luta sig tillbaka mot, liksom. Istället för att behöva fatta några som helst beslut själva så låter de någon annan göra det. Skrämseln är ett sätt att tvinga folk att stanna kvar och följa reglerna, i utbyte mot tryggheten i en extrapappa bland molnen.

En av de värsta sakerna är "syndens onda cirkel" som man fastnar i; eftersom synderna är idiotiska och helt emot människans natur, så blir alla syndare, varenda människa syndar varje dag. Då blir man alltså tvungen att hela tiden komma tillbaka till pappa Gud och be om ursäkt, för att sedan gå ut och synda igen. Och vilka konstiga synder sedan! Om vi analyserar de sju dödssynderna lite snabbt... (källa: zetternet.se)

Högmod - Kan jag till viss del förstå men till viss del inte. Att uppskatta sig själv och tro/tycka att man är duktig ser jag inget fel i, det är när man blir pretentiös det går över gränsen.

Girighet - Alla vill ha saker, är inte det självklart? Du får vara hur duktig och religiös du vill, men du kan inte förneka att du ändå önskar dig guld och gröna skogar (eller åtminstone kanske ett stort hus, vackra saker, en ny iPhone, ett tjusigt kök, en välfylld plånbok och en tjusig man/kvinna)

Lust - Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej... Det ligger i människans natur! Sökande av njutning, må det vara sex, choklad eller vin (eller vad tusan du nu finner njutning i), är det inget fel i. Människor älskar det vackra, det sköna, det goda. Vad är så syndigt med det? Om jag inte uppfattat det helt fel antyder många kristna att onani också är syndigt. Varför?

Avund - Om någon har en snygg klänning, är det då fel att jag också vill ha en snygg klänning? Om någon har ett bra jobb, är det då fel att jag också vill ha ett bra jobb? Nej! Tvärtom, avunden och längtan efter något motiverar! "Åh, han har ett så stort och fint hus, det vill jag också ha!" och så arbetar jag, sparar pengar och köper ett stort fint hus.

Frosseri - Jag gillar choklad. Problem med det? ALLA människor ägnar sig åt frosseri. Man har ätit en stor, dyr middag på en restaurang och bara det var mer än man behövde, men inte fan stoppar det en från att köpa en stor sliskig efterrätt också! Synd? Nope. Bara gött!

Vrede - Man kan inte rå för om man blir ilsken. That's it. Det kan väl inte vara syndigt när man inte ens rår för det? Jag bestämmer inte vad jag ska känna. Om någon skriver av mina provsvar blir jag självklart förbannad, och jag tänker definitivt hämnas (men om personen skrev av mig är nog att göra detsamma ingen bra idé eftersom h*n tycks vara sämre än jag på det, så att berätta få läraren och låta honom/henne få sitt straff får duga)

Lättja - Kom igen, vem vill anstränga sig? Ingen. Alla vill vi egentligen bara glida genom livet på en räkmacka. Dessvärre är det inte ett alternativ, men om man inte känner för att göra en ansträngning då och då, så är det lugnt. Ingen skada skedd. Och absolut ingen synd!
    Hail Satan!
  • Inpius
    jaghopparhögt skrev 2013-07-22 00:14:44 följande:
    Hur är dom organiserade? COS har inte haft någon större aktivitet på 20 år. Anton Lavey skrev tre korta böcker och Peter Gilmore har skrivit en. Lavey sa själv att COS enbart startades för att han skulle slippa ha ett vanligt arbete.
    Det finns massor av andra betydligt  bättre organiserade grupper, Order of the nine angles har släppt hur mycket material som helst, Ixaxaar släpper flera böcker per år och det finns hur många andra förlag och författare inom ockultism och satanism.
    Hur menar du att ONA i princip är kristna som gjort ett annat val vem de föredrar i bibeln, hur korresponderar ONAs material med bibeln menar du?
    Är det inte snarare COS som har valt den andra sidan efter vad bibeln säger, de har t om inverterat dödssynderna och budorden.
    Vad skulle det vara för aktivitet, hade du tänkt? Ska det aktivt hålla högmässor? Det är snarare kristna som har behov av att hela tiden hålla på med grejer. Gilmore har snackar lite i radio, varit i tidningen och gästat podcasts när han blivit tillfrågad, men det är ju inte alls nödvändigt egentligen. Jag skrev en sammanfattande text om dess filosofi; inklusive en kort redogörelse om LaVey's familj och bakgrund blev det bara 8 A4-sidor. Det behövs inte massvis av tjocka böcker, ännu en gång är det för andra religioner, folk som känner behov av att se på papper vad de ska göra och vad de ska tro på
    Klart det finns fler, men de är mer "underground" och - som jag uppfattat det - mer ute efter annat än en livsfilosofi, nämligen
    1. Att skrämmas och verka coola och mörka
    2. Ha en ursäkt att ligga runt, supa och skjuta upp heroin (okej, det var lite orättvisa exempel men du förstår vad jag menar)
    Jag vet att de är organiserade och sånt, men de är ändå mer som en blandning av den kristna kyrkan och några vilsna gymnasieungar som bestämt sig för att träffas i mörka källare med tända ljus och leka Anden i glaset. Jag är rätt övertygad om att fler hört talas om COS än exempelvis ONA och liknande, för de är mer folk som vill vara mörka och creepy och "busiga". Å andra sidan, jag skulle behöva prata med dom för att förstå vad de är ute efter. Kanske de har en helt annan uppfattning om Bibeln och tror att Satan/Lucifer är god och Gud är ond? Inte för att jag skulle säga emot det, men jag tror inte på Bibeln i och med att den är en samling smörja som inte alls är vettig på något sätt. Bara som ett exempel: Gud skapade hela världen poff från ingenting men behövde ett revben för att skapa en sak till? Hur som helst, jag tycker inte att det baseras på mängden material utan snarare dess innehåll och kvalitet. COS är den enda officiella organisationen, det är min poäng. 

För övrigt,  ONA är knappast mer aktiva, de är nämligen tillbakadragna, väldigt "underground" och jag skulle nog likna dom vid typ Illuminati; tillbakadragna och underground med en "new world order"-attityd och knappt längre existerande mer än i rykten. Om de inte redan dött ut skulle jag tro att de snart gör det. Tänk på exempelvis Aleister Crowley, han var under sin tid mycket framgångsrik (på sitt sätt), många följde honom och han har onekligen satt en del spår. Men hur många är det idag som följer Thelema? Han är mer en symbol, ett fossil, i dagsläget men hans religiösa system är dött (okej, några kanske fortfarande följer det men de är så pass få i så jag skulle nog ändå påstå att det är utdött).

I och med att COS helt avfärdar Bibeln kan man nog inte påstå att de "vänt på den", det enda de gör är att säga "Den här boken är bara en massa nonsens, bara sagor, dessutom är dessa synder saker man inte alls borde undvika och och dessa regler är dumma".

Lite OT vill jag även tillägga att trots att jag inte gillar Bibeln (eller jo, på ett sätt, den är ju en rolig bok på samma sätt som andra böcker, men jag gillar inte generellt vad den representerar) så tycker jag att en del grejer i den är bra. Det finns absolut en del positiva element och bra "life lessons" i den, men allt det idiotiska drar ner den för mycket. 

(jag ber om ursäkt om detta är osammanhängande eller om jag glömt något, jag börjar bli lite trött såhär på kvällen och gick in på Google för typ var tredje mening eller nåt för att kolla saker, exempelvis om Thelema, och försvann på Facebook och Twitter några gånger)
    Hail Satan!
  • Inpius
    mycketsaft skrev 2013-07-22 12:03:19 följande:
    Inpius: Jag är ateist och tror inte på någon gud eller nått övernaturligt alls. Jag bryr mig inte om vad som är en synd för vissa eller inte, däremot följer jag lagar och regler som finns här i sverige. Till stor del är religion en dålig sak men knappast enbart dålig. Vissa människor behöver en tro för att må bra, och då får man låta dem ha den tron. Sen finns det många som missbrukar det och använder det till sin fördel, och andra som mår dåligt över att alltid känna skam och skuld, det är omöjligt att leva rätt.
    Sen att jag tycker att satanism är märkligt är för att om man inte tror på gud, varför blir man satanist? Vill man ha något övernaturligt att tro på? Typ leta reda på någon tro som passar en bäst? Tänker man att: Ja, men det här lät ju bra, det ska jag tro på!
    Blir inte det lite krystat?  
    Först vill jag säga: bra inställning! Strunt i vad folk ser som synd och följ lagen istället (jag är ju helt för lag och ordning).

Du har absolut rätt, religion är inte bara dåligt . Till att börja med finns det ju många religioner med olika inställningar, och som jag nämnde i mitt tidigare inlägg (se ovan) så finns det absolut bra element i alla religioner, mer i vissa än andra (FYI, skulle jag tvingas in i någon av de stora världsreligionerna skulle jag föredra buddhism). Och som du säger, till stor del är det dåligt ;) Skam och skuld som du tar upp är perfekta exempel som mer eller mindre sammanfattar vad som är så idiotiskt med exempelvis kristendomen; den bygger på skuld. Att det är omöjligt att leva rätt håller jag inte med om, men alla har ju olika uppfattningar om hur man lever rätt så det är ju såklart relativt.  Enligt de flesta religiösas uppfattning är det omöjligt att leva rätt.

Nja, det är väl inte riktigt så det fungerar. Till skillnad från de största religionerna - som man tror på helt enkelt för att det är vad man blir lärd och inte begriper bättre -  så blir/är man satanist för att det passar en. Vem som helst kan bli muslim (vare sig h*n gillar Koranen eller inte, h*n blir helt enkelt uppfostrad till det och får lida av det) men eftersom man inte direkt får "satanisk uppfostran" så är man satanist för att det passar en, inte för att någon sagt till en det sen man föddes. Så kort sagt, du blir jude eller hindu eller nåt sånt vare sig du gillar det eller inte för det är vad du blir lärd, men alla som är satanister är det för att de passar dom.
    Hail Satan!
  • Inpius
    jaghopparhögt skrev 2013-07-23 23:27:38 följande:
    Jag tror på gud, men inte på den kristna guden. Det handlar väl inte om att vilja utan om att vara nyfiken och testa och sedan märker man det ger något, då vill man gå djupare i det.
    Förlåt att jag lägger mig i men mitt intensiva intresse för religion gör att jag inte kan låta bli att fråga vilken gud du tror på? Tillhör du någon särskild religion eller är du en sån som bara "känner att det finns något där uppe"?
    Hail Satan!
  • Inpius
    dirpower skrev 2013-07-24 00:21:39 följande:
    Du missar poängen med synd. Synd är tankarna som driver dig till att slösa bort ditt liv. Negativa tankar alltså. 

Om du med högmod sätter dig över andra så kommer du att ha ett mycket begränsat liv på jorden. Eftersom att alla människor är värda så kommer den som utser sig till något speciellt att få problem med människor omkring sig och livet blir surt i slutändan. Du kan säkert bli en framgångsrik företagare men ändå stå utan vänner. De som är ödmjuka har alltid fler sanna vänner enligt min uppfattning. Om du får människor att känna sig betydelsefulla så vill de vara med dig och de kanske till och med ger tillbaka några goda ord utan att man själv behöver hävda sig.

Om du med girighet roffar åt dig vad du kommer över och vill ha mer så får du även där problem i ditt liv. De som är givmilda har betydligt fler vänner som ger tillbaka och ger uppskattning vill jag tro. Den som vill ha saker för att ha möjligheten att ge mer har en sundare attityd till prylar.

Om du ägnar ditt liv åt att mätta din lust så försvinner enorma mängder tid till sådant som kommer i vägen för din framgång. Att njuta av en bit mat är inte samma sak som att ägna sina dagar åt att mätta sin matlust. Dagarna kommer inte tillbaka och lusten går inte att mätta.

På liknande vis fortsätter det. Kontrollerar du eller är du under kontroll?
    Slösa? Åh gud... jag antar att du är kristen? Well, synd i den kristna bemärkelsen slösar inte bort livet, tvärtom!

Jag orkar inte svara individuellt på allt det där, men kan kort säga att då är det inte synderna i sig som är negativa, utan det som kommer därefter när folk inte förstår bättre. Jag pratade med en kristen som gav exemplet att avund leder till hemska saker som krig. Då är det inte avunden i sig som är negativ, utan att människorna inte kan kontrollera den. Slutsats: synderna i sig borde inte vara synder, utan kontrollöshet borde ersätta dom.

Vill dock svara detta ang. det du säger om lust: Det är ju livet! Tiden försvinner inte, att mätta lusten är att ta vara på tiden och njuta av livet! Och att man behöver göra det om och om igen är ju det bästa! Jag vill inte mätta mig chokladlust en gång för alla, jag vill fortsätta att uppleva det om och om och om igen, för jag njuter av det.

Jag kontrollerar det, såklart. Att kontrolleras av något är svaghet. Självklart kan man inte styra vad man känner, men man kan styra vad man gör när man känner det. Jag kontrollerar mig själv.
    Hail Satan!
  • Inpius
    jaghopparhögt skrev 2013-07-24 00:54:16 följande:
    Jag praktiserar magi och ockultism. Jag tror att skaparguden existerar men jag delar inte den abrahamitiska bilden av den allsmäktiga guden, jag anser att skaparguden är det system som låser människan till den fysiska världen. Jag tror på några gudar, jag arbetar med olika ockulta strömningar vilka av vissa kallas för gudar eller demoner. Men jag ser dom inte som gudar. Det handlar egentligen inte om att tro utan om att testa och utforska.
    Jag tycker plötsligt tusen gånger mer om dig! Hjärta

Du kallar alltså inte dig själv något specifikt? Typ ockultist eller nåt? Eller praktiserar du någon religion i likhet med typ Wicca? (kanske inte specifikt det men nåt liknande)
    Hail Satan!
  • Inpius
    jaghopparhögt skrev 2013-07-24 01:31:49 följande:
    Men vad är poängen med COS? Om man är ateist och förkastar all religion varför känner man då ett behov av att använda sig av det symbolspråk som COS gör?
    Varför är det viktigt att använda sig av Lucifer som symbol när man inte har något intresse av det han representerar. Varför detta behov av att göra en helt vanlig ateistisk och liberal ideologi till ett luciferianskt symbolspråk?
    Vad är poängen? Gör man det för att provocera? Om ja varför bryr man sig ens om såna ytligheter och varför provocerar man då inte på riktigt istället? Vill man skada dom kristna så finns det betydligt mer saker man kan göra.

Du verkar hela tiden tro att satanism som inte dyrkar Lavey går ut på att vara cool, mörkt och ont. Allt det här är bara ytliga saker, varför tror du att man måste ha dom här behoven? Satanism handlar om en själv, inte om omvärlden. Det är tillbakadraget och "underground" för att det inte finns något intresse av att visa sig för omvärlden. Man tjänar ingenting på att visa sina aktiviteter öppet, man tjänar inget på att ställa upp i media. Det finns inget intresse alls av att missionera. Vad spelar det för roll om fler har hört talas om COS än ONA? Det är inte det som är det viktiga, inget blir mer korrekt bara för att fler vet om det. En död blir inte mer levande bara för att fler vet om att han levde. COS var ett  projekt på 60-talets om idag knappt existerar, riktig satanism har alltid funnits och lever fortfarande. Ändå vill folk säga att det är Lavey som har rätten till att bestämma vad som är satanism och ej.

Sen handlar det om att Satan/Lucifer är god och Gud är ond, gott och ont är endast saker vi människor har hittat på. Det existerar inget gott och ont.

Vad vet du om ONA? Har du läst deras texter? Har du utövat deras ritualer? Har du haft kontakt med ordern? Hur kan du då säga att den nästan har dött ut?
    Samma sak med Crowley, OTO är idag en betydligt mer levande grupp än vad COS någonsin har varit.
    Du gör mig besviken... Du verkar otroligt kunnig och påläst och ändå undrar du detta? Nåväl... Poängen med COS är att det är en filosofi man känner igen sig i. Den erbjuder en massa teater och sånt som ateism saknar, enbart för att de är roligt. Den erbjuder ritualer som kan vara till hjälp i folks liv. Och vet du verkligen inte varför Satan används som symbol, eller skämtar du på något sätt? Nåväl... Satan kommer från hebreiska och betyder motståndare eller någon som ifrågasätter. Som Gilmore sa, "We are the 'satans' to all of those spiritual religions", alltså att de är motståndare till det. Vidare representerar Satan för COS individualitet, att stå upp för sig själv och inte buga under någon annan och sånt där. Det är därför det används. Satan används också som liknelse för naturen. Demoner används metaforiskt och representerar olika aspekter av människans natur och sådär. Hur som helst är det en livsstil och inget man nödvändigtvis engagerar sig i, vilket är anledningen till att COS inte är så "aktiva". Vad skulle de göra? De lever sina liv, det är det bästa de kan göra.

Nej, det tror jag inte. Jag tror att MÅNGA är så men inte alla. Men som sagt kan jag inte veta utan att tala med dom, jag skulle behöva ha en riktigt diskussion med någon för att förstå vad de tror och varför. Så jag kan inte tala om eller för något jag inte förstår. Visserligen talar jag om kristendomen och sånt, men jag kan i alla fall hyfsat mycket om den och vet ungefär varför folk är kristna.

Bra sagt! Detsamma gäller rätt och fel; det finns inte egentligen utan är mänskliga påhitt. Agree?

Jag vet inte mycket om ONA och i ärlighetens namn bryr jag mig inte heller. Tro mig, jag har ett brinnande, intensivt, närmast besatt intresse för religion/filosofi/ockultism, så om jag ville veta något om dom skulle jag redan veta det. Jag säger inte att det är dött utan bara lite... hur ska man säga... borta? Det baserar jag enbart på internet. Om du känner någon som följer Crowley kan du gärna få berätta det. Som jag uppfattat det så gör pretty much ingen det längre, åtminstone inte tillräckligt många för att det ska räknas (trots allt, de flesta filosofiska system kommer alltid fortsätta ha ett antal följare långt efter att deras tid är förbi). Däremot är det nog desto fler som influeras av honom, men det är inte samma sak. Folk influeras av Lady Gaga också. 
    Hail Satan!
  • Inpius
    jaghopparhögt skrev 2013-07-24 01:42:01 följande:
    Nej jag kallar mig ingenting särskilt, men jag skulle kunna kallas både satanist och ockultist för jag antar att jag är det, arbetar man med hammare, spik och brädor så kanske man kallas snickare tillslut, det är väl samma. Det är egentligen inte så noga. Jag antar att jag också kallas djävulsdyrkare, men jag dyrkar absolut ingenting. Men det är väl vad andra skulle kalla mig.
    Jag praktiserar ingen religion och absolut inte Wicca, jag följer inga regler och jag underkastar mig ingenting. Jag ser ingen poäng att bekänna sig till något eller följa några religiösa regler eftersom jag anser att det inte existerar någon gud som bedömer ens vardagliga handlingar. Sånt är bara trams. Att tänka så är ett sätt att försöka göra gudarna till människor. Jag praktiserar alla ockulta metoder som intresserad mig och jag fortsätter praktisera dom om dom ger resultat. Svårare än så är det inte.
    På vilka sätt skulle du kallas satanist, ockultist och djävulsdyrkare? (speciellt om du inte dyrkar djävulen, det förstår jag inte) Vilka "ockulta metoder" praktiserar du? Jag ber om ursäkt för att jag frågar så mycket men det här tänder verkligen mitt intresse. Du verkar vara en väldigt intressant person!
    Hail Satan!
  • Inpius
    jaghopparhögt skrev 2013-07-24 01:59:57 följande:
    Självklart vet jag varför de gör detta, jag har också läst Laveys böcker. Men jag ifrågasätter syftet ned det, varför allt detta lekande med symboler. Vad vill man uppnå? Om man vill utöva alla dessa aktiviteter som COS förespråkar att man ska njuta av varför slösar man då energi att göra det genom detta symbolspråk när man inte ens tror på det. Varför inte bara göra det? Vad tjänar man på att använda sig av den här teatern?

Självklart är gott och ont endast ett mänskligt påhitt, det är bara ett sätt att försöka förstå dom krafter som byggen där världen.

ONA är antagligen den mest levande ordern inom riktig satanism, det är inget tvekan om den saken. Den ockultistiska mångfalden i helhet är självklart större men som ensam inriktning är ONA absolut störst.

Crowley var som sagt aldrig satanist och inte hans efterföljare heller, men där råder det inget tvivel om att Thelema är den ockulta inriktning som är absolut störst idag. Jag tror det enbart i Sverige finns fyra avdelningar inom OTO. Kenneth Grant följde Crowley hela sitt liv och han dog för bara ett par år sedan.
    Varför frågar du då om du redan vet? Suck... Syftet är helt enkelt att det är kul. End of story. Förstår dck inte vad du menar med "Om man vill utöva alla dessa aktiviteter som COS förespråkar att man ska njuta av varför slösar man då energi att göra det genom detta symbolspråk när man inte ens tror på det. Varför inte bara göra det?", kan du förklara det närmare?

Håller du med mig om att även rätt och fel, dvs moral, är påhitt?

Vad baserar du det på?

Jag är väl medveten om att Crowley inte var satanist, och tro mig, jag stör mig ofta på folk som tror att han var det, samt att de missförstår honom. Men jag är inte så insatt i hans filosofi så jag tänker inte diskutera det närmare eftersom jag skulle bli tvungen att googla information och riskerar då att få något fel. Så ännu en gång undrar jag bara vad du baserar det på? Jag gör aldrig någonsin om någon som följer Crowleys filosofi, och tro mig, mig internetaktivitet befinner sig i exakt de rätta kretsarna för att snappa upp något sånt. Nästan allt jag gör vid datorn kretsar kring religion/filosofi/ockultism, t.o.m. en del specifikt om Crowley (men inte mycket, då jag inte är så intresserad av honom)
    Hail Satan!
  • Inpius
    jaghopparhögt skrev 2013-07-24 02:15:08 följande:
    Jag praktiserar alla ockulta metoder jag finner intressanta och har ägnat halva mitt liv åt det, det borde väl göra att jag kan kallas ockultist?
    För att jag är en av dom som motsätter mig den gudomliga planen, jag motsätter mig den värld skaparguden gav till människorna. Jag följer den fallne ängelns önskan i att återta det som en gång var innan människan skapades och bli en del av det. Det gör mig till satanist.
    Jag arbetar regelbundet med olika former av ockultism och genomför rituellt arbete mot entiteter som enligt bibeln klassas som demoner, de flesta vanliga människor anser att detta är djävulsdyrkan. Men jag dyrkar ingenting. Jag underkastar mig inget, jag anser inte att det finns något att dyrka. Att dyrka och bli dyrkad är ett mänskligt påhitt, för att bli dyrkad så måste man ha ett ego. Det är något som människor har. Jag arbetar med saker, jag dyrkar dom inte. Lika litet som jag dyrkar vattnet när jag duschar.

Jag praktiserar allt möjligt, saker ur Grimorium Verum, Le Dragon Rouge, drakonsk magi, kliffotisk kabbala, tibetansk tantra, ja allt möjligt. Jag har arbetat mot nästan entiteter i Grimorium Verum, mot entiteter i den nordiska och grekiska mytologin, mot Jesus Kristus.

Mycket intressant! Önskar att jag kände folk som du irl, det vore så kul! Mina vänner (och jag har typ... en riktig men annars 4) är bara intresserade av mainstream-grejer, jag får aldrig utlopp för mina filosofiska tankar eftersom djupa diskussioner är det sista man kan ha med dom... För att inte tala om vad grymt det vore att snacka om och utbyta erfarenheter av "ockulta metoder" och typ ritualer och sånt! Jag menar, jag har en vän som är satanist (som också råkar vara mitt senaste, och enda, ex) men han... nej. Han är f.d. wiccan och jag tror att han fortfarande är inne på inte så satanisk svart magi och sånt, och även om det är supercoolt och intressant så känns det lite... jag vet inte, liksom privat och... intimt. Det känns så fel att lägga sig i (och jag har inga problem med att fråga folk om deras sexliv, när de hade mens senast, deras duschvanor och toalettvanor osv... men detta känns så mycket mer privat)
    Hail Satan!
Svar på tråden Varför är vi rädda för satanism?