Inlägg från: VojneVojne |Visa alla inlägg
  • VojneVojne

Varför är vi rädda för satanism?

Selfish Geene skrev 2013-05-13 23:47:04 följande:
    Ja människor ändrar religioner så att de passar de egna syftena, det ingen kioskvältare precis.
    De första kristna reformerade judendomen och Jim Jones ändrade kristendomen så att den passade honom, svenska kyrkan likaså.

Jag bryr mig inte om vilka som är "riktiga kristna", det finns lika många sorters kristendom som det finns anhängare av religionen inte en inom de kristna grupperna råder enighet om vad som är "en riktig kristen", var och en av grupperna är dessutom "inte riktiga kristna" i de andra gruppernas ögon
    Jag vet inte hur vi kom in på det men min poäng va att jag skulle upplysa om filmen om aleter crowleys liv som beskriver satanismen och han var master för satanister... Han är äckligaste människa man kan föreställa sig i...
    Jag förmodade fans inga förtrogna kvar,Tills jag övergav mig själv, märkte jag att fans inget främmande kvar.// Niyazi-i Misri
  • VojneVojne
    Selfish Geene skrev 2013-05-13 23:56:53 följande:
    ahh, men du förstår, han är ingen riktig satanist!
    Riktiga satanister dödar inte folk 
    jasså hur vet du det? är du satanist?
    Jag förmodade fans inga förtrogna kvar,Tills jag övergav mig själv, märkte jag att fans inget främmande kvar.// Niyazi-i Misri
  • VojneVojne
    Selfish Geene skrev 2013-05-13 23:51:51 följande:
    jag skrev att Jim Jones förmodligen ansåg sig vara en bättre kristen än du 
    ja ja jag kunde citera exakt, förlåt då...
  • VojneVojne
    Selfish Geene skrev 2013-05-14 00:01:12 följande:
    nej, det är jag inte.
    men du visste ju att riktiga kristna aldrig dödar någon och du är ju enligt egen utsaga inte kristen så det borde inte vara relevant huruvida jag är satanist eller inte
    Det är sant men jag har läst bibeln och läst religionskunskap så jag har fakta om både kristendomen och satanism, har du nån fakta om hur satanister förhåller sig?
  • VojneVojne
    Selfish Geene skrev 2013-05-14 00:07:32 följande:
    jag har inte läst religionskunskap och studerat satanismen, så du som har gjort det får gärna knocka mig med fakta om hur riktiga satanister dödar folk! 
    Det får du äran själv genom att söka på nätet och att läsa alester crowleys liv, det är deras bibel, kan du söka lite fakta om kaballah med...jag har faktiskt andra saker att göra än undervisa satanism...
  • VojneVojne
    Wolfclaw skrev 2013-05-14 00:07:47 följande:
    Men Bibeln säger ju också att vissa brott SKA straffas med döden. Säger inte den emot sig själv? Eller är det bara vissa som har rätt att döda andra människor?
    Exakt som dirpower citerar,  Jesus (frmh) sa "den som är utan synd kastar första stenen".
  • VojneVojne
    Selfish Geene skrev 2013-05-14 00:22:39 följande:
    så.... Du vet inte ifall riktiga satanister dödar folk eller inte?

Vilken bok om Crowley är satanisternas bibel?? 

Hur ville du att svaret skulle vara? rättare sagt varför vill du veta det?
  • VojneVojne
    Selfish Geene skrev 2013-05-14 00:38:46 följande:
    Om Gud hade tyckt att den där döda-inte-regeln var så himla viktig hade det kanske varit smartare att kläcka ur sig "den som-är-utan-synd-kastar-första-stenen-klausulen innan han införde stena-dina-olydiga-barn-budet istället för att vänta 1000 år innan han inför den livräddande andra-kinden-till-regeln??
    Jag kan inte yttra mig djupt i det här för vissa saker kan jag inte förstå kristendomen, därför får en kristen svara den frågan...
  • VojneVojne
    Selfish Geene skrev 2013-05-14 00:22:39 följande:
    så.... Du vet inte ifall riktiga satanister dödar folk eller inte?

Vilken bok om Crowley är satanisternas bibel?? 

Bla "The Book of the Law"  och några till...du får söka på nätet...
  • VojneVojne
    Selfish Geene skrev 2013-05-14 00:45:13 följande:
    gärna faktabaserat 
    tror du verkligen att om de offrar människor lägger upp det på deras hemsida? hur ska jag bevisa det? ... jag orkar inte med den skiten en gång till får du gärna göra det själv...så roligt va det inte att ta reda på massa otrevligheter...
Svar på tråden Varför är vi rädda för satanism?