Varför är vi rädda för satanism?
Rikard skrev 2013-05-14 19:38:34 följande:
Ja, jag är nyfiken på om muslimer tror att Satan finns på riktigt och hur ni i så fall får ihop det med en monotesistisk tro.Nämns namnet Lucifer i Koranen? (Jag hade en bra sajt med hela Koranen tidigare, men hittar den inte nu, så jag kan inte kolla.)
Du måste förstå en sak att Lucifer och dennes ras är skapelse av Gud precis som Adam (ra) och Hans ras.
Därför är det så att vi muslimer tror inte att Lucifer är något skapare utan skapelse som lever i en annan dimension.
Hur vi har blivit lärt oss från Koranen om Djävulen är så här; Allah swt innan skapade människan skapade Lucifer och dennes ras, de betjänade och dyrkade Allah. Allah swt talar i Koranen att de är skapta av "rökfri eld", man gissar nu på att det är fotoner eftersom 1400 år sen fanns ingen el då kunde man inte säga va det var. Hur som helst de var lydiga Allah swt och betjänade Allah swt. Lucifer dvs Iblis fadern till alla rasen till Luciferianer bad, betjänade, dyrkade så mkt till Allah så den fick komma in i Paradiset levande.
Sen Allah swt skapade Adam (ra) och sa till Iblis buga för honom. Iblis blev förbannad och tyckte att den skulle inte buga för en som skapats av jord då den tyckte va mkt högre än Adam (människan).
Allah swt sa till Iblis ( Iblis va inte dåligt laddat namn förrän den lydde ej Allah ) att den skulle kastas ut från H*ns paradis och Allah swt förbannelse skulle vara över den. Lucifer (Iblis) sa till Allah swt "ge mig tid till domedagen, jag ska bevisa dig att många av de Adamrasen ska dra med mig till helvete, jag ska förvilla de och lura de till helvete de som troende är undantag" så fick den lov tills domedagen. Sen dess kämpar Lucifer och dennes ondfulla avundsjuka rasen kämpar för att lura människan.
Som sagt de har andra egenskaper än människan och lever i en annan dimension så har de lite olika krafter dock kan ej utföras om människan är inte mottaglig.
Jag kan berätta lite mera om de om det låter intressant...