Inlägg från: Selfish Geene |Visa alla inlägg
  • Selfish Geene

Varför är vi rädda för satanism?

VojneVojne skrev 2013-05-13 23:49:50 följande:
    Säg inte det till mig, jag vet, det va jag sa med. Det va Selfishgeene som påstådde att Jim jones var mer kristen än mig även han dödade 900 människor...
    jag skrev att Jim Jones förmodligen ansåg sig vara en bättre kristen än du 
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-13 23:54:48 följande:
    Jag vet inte hur vi kom in på det men min poäng va att jag skulle upplysa om filmen om aleter crowleys liv som beskriver satanismen och han var master för satanister... Han är äckligaste människa man kan föreställa sig i...
    ahh, men du förstår, han är ingen riktig satanist!
    Riktiga satanister dödar inte folk 
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-13 23:59:07 följande:
    jasså hur vet du det? är du satanist?
    nej, det är jag inte.
    men du visste ju att riktiga kristna aldrig dödar någon och du är ju enligt egen utsaga inte kristen så det borde inte vara relevant huruvida jag är satanist eller inte
  • Selfish Geene
    dirpower skrev 2013-05-14 00:01:52 följande:
    Hur menar du nu? Byttes gud ut?
    ja.
    eller så ändrade han sig (han slutade vara oförändelig??) 
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-14 00:05:11 följande:
    Det är sant men jag har läst bibeln och läst religionskunskap så jag har fakta om både kristendomen och satanism, har du nån fakta om hur satanister förhåller sig?
    jag har inte läst religionskunskap och studerat satanismen, så du som har gjort det får gärna knocka mig med fakta om hur riktiga satanister dödar folk! 
  • Selfish Geene
    dirpower skrev 2013-05-14 00:12:03 följande:
    Du får gärna utveckla tankegången. Jag känner inte igen det du påstår.
    i GT förväntar han sig att du ska stena olydiga tonåringar, i NT säger han att du ska "vända andra kinden till" 

Anar du en viss inkonsekvens?? 
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-14 00:11:42 följande:
    Det får du äran själv genom att söka på nätet och att läsa alester crowleys liv, det är deras bibel, kan du söka lite fakta om kaballah med...jag har faktiskt andra saker att göra än undervisa satanism...
    så.... Du vet inte ifall riktiga satanister dödar folk eller inte?

Vilken bok om Crowley är satanisternas bibel?? 

• Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-14 00:14:36 följande:
    Exakt som dirpower citerar,  Jesus (frmh) sa "den som är utan synd kastar första stenen".
    Om Gud hade tyckt att den där döda-inte-regeln var så himla viktig hade det kanske varit smartare att kläcka ur sig "den som-är-utan-synd-kastar-första-stenen-klausulen innan han införde stena-dina-olydiga-barn-budet istället för att vänta 1000 år innan han inför den livräddande andra-kinden-till-regeln??
  • Selfish Geene
    Doofie skrev 2013-05-14 00:40:58 följande:
    Som sagt, det kanske inte var samma "gud". I'm just saying...
    ja antingen är han inte den enda guden eller så är han inte oförändelig (eller så är hela grejen en scam)
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-14 00:42:39 följande:
    Hur ville du att svaret skulle vara? rättare sagt varför vill du veta det?
    gärna faktabaserat 
Svar på tråden Varför är vi rädda för satanism?