Inlägg från: Selfish Geene |Visa alla inlägg
  • Selfish Geene

Varför är vi rädda för satanism?

dirpower skrev 2013-05-14 11:16:28 följande:
    Eftersom att satan finns så är det på riktigt. Satan bryr sig bara om att fördärva Guds skapelse så de som dyrkar Satan blir mycket förvirrade.

Satan tillhör det förlorande laget och just nu jobbar satan för fullt med att förvilla människor på jorden så att mängder med människor går miste om det eviga livet med Gud. Även ditt liv tillhör Satan om du inte överlämnar ditt liv till den som är större. Eftersom att jag vet att du ignorerar budskapet från de människor som tror, så vet jag också att din fråga inte söker ett svar från de som tror för ditt hjärta är hårt och ditt sinne är tillstängt.

Jag lyssnade nyligen på flera människor som varit en kortis i helvetet (youtube) och deras berättelser är alldeles för trovärdiga för att kunna förnekas. Beskrivningen av helvetet är långt värre än jag först förstod.

.

Bara knappt två av jordens totalt sju miljarder invånare är kristna och inget pekar mot att andelen kommer öka den närmaste tiden.

Tycker du verkligen att det är Jesus som representerar "vinnarlaget"??
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-14 20:33:16 följande:
    Till att börja med Lucifer är nog latinskt men motsvarar "Iblis" som står i Koranen...

Du måste förstå en sak att Lucifer och dennes ras är skapelse av Gud precis som Adam (ra) och Hans ras.

Därför är det så att vi muslimer tror inte att Lucifer är något skapare utan skapelse som lever i en annan dimension.

Hur vi har blivit lärt oss från Koranen om Djävulen är så här;  Allah swt innan skapade människan skapade Lucifer och dennes ras, de betjänade och dyrkade Allah. Allah swt talar i Koranen att de är skapta av "rökfri eld", man gissar nu på att det är fotoner eftersom 1400 år sen fanns ingen el då kunde man inte säga va det var. Hur som helst de var lydiga Allah swt och betjänade Allah swt. Lucifer dvs Iblis fadern till alla rasen till Luciferianer bad, betjänade, dyrkade så mkt till Allah så den fick komma in i Paradiset levande.

Sen Allah swt skapade Adam (ra) och sa till Iblis buga för honom. Iblis blev förbannad och tyckte att den skulle inte buga för en som skapats av jord då den tyckte va mkt högre än Adam (människan).

Allah swt sa till Iblis ( Iblis va inte dåligt laddat namn förrän den lydde ej Allah ) att den skulle kastas ut från H*ns paradis och Allah swt förbannelse skulle vara över den. Lucifer (Iblis) sa till Allah swt "ge mig tid till domedagen, jag ska bevisa dig att många av de Adamrasen ska dra med mig till helvete, jag ska förvilla de och lura de till helvete de som troende är undantag" så fick den lov tills domedagen. Sen dess kämpar Lucifer och dennes ondfulla avundsjuka rasen kämpar för att lura människan.

Som sagt de har andra egenskaper än människan och lever i en annan dimension så har de lite olika krafter dock kan ej utföras om människan är inte mottaglig.

Jag kan berätta lite mera om de om det låter intressant...

Har Allah och Djävulen en tävling om våra själar för att Allah antog ett korkat vad??
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-14 21:03:07 följande:
    Det ser väl ut så från en mänsklig tänkandet men från Allahs aspekt så klart inte. Allah swt vet redan allt men vi har ju egen vilja så låter oss göra va vi anser rätt att göra...

eller hur tänkte du?

Om Allah visste tävlingens utgång INNAN han gick med på att tävla mot Djävulen är det knappast någon högoddsare att Allah kommer vinna!? (han lär ju inte slå vad om han vet att han kommer förlora.)

Men om tävlingen redan är avgjord känns den hyffsat poänglös, tycker du inte?!
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-14 21:17:15 följande:
    Varför uppfattar du allt det här som tävling? Det är Lucifer som låtsas som att vara Gud och tävlar med Allah swt och Allah ger tid till den inget annat...Det som intressant här för mig är  vart jag står; står jag vid Allah sida eller vid Lucifer...

Lucifer utmanar Allah och Allah antar utmaningen.

hur är det inte en tävling?
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-14 21:36:34 följande:
    Lucifer utmanar inte Allah utan människan, allt eftersom vi är på beprövning här så tillåter Lucifer det den önskar... Allah den allmäktiga kunde stoppa det om H*n hade velat det... Men vill se vilka kan besegra Lucifers frestelser..

Lucifer sa till Allah; "ge mig tid till domedagen så ska jag bevisa för DIG att jag kan dra med många människor till helvetet"

Hur kan man tolka det som tävling mellan Lucifer och människorna snarare än den tävling mellan Allah och Lucifer??
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-14 21:50:02 följande:
    Hur samtalet gick mellan dem vet jag inte men tänk så här; varför vill lucifer vill ha tid och va är det den vill bevisa till Allah? jo Allah ville att den skulle buga för människan och den vägrade och den vill då bevisa till Allah att vi människor va inte värda att buga för... Därför ville den ha tid och Allah accepterade det dennes önska, Allah bruka acceptera böner :))

Låter fortfarande som en grej mellan Allah och Lucifer där människorna bara är spelpjäser de tävlande kan vinna eller förlora.

Ganska taskigt av Allah att gambla med våra själar bara för att Lucifer ber om det
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-14 22:02:41 följande:
    Du är otroligt smart människa varför vill du inte förstå va som pågår i det hela? Kan det vara  jag som inte behäraskar språket allt eftersom det är en svår grej att berätta? Det kan vara  jag som orsaken till missförstå, va vet jag men jag har försökt i alla fall....

Varför tror du att Allah låter Lucifer försöka manipulera oss istället för att skicka honom direkt till helvetet som planerat?
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-14 23:07:17 följande:
    Jätte bra och smart fråga!  Allah swt säger i Koranen att " trodde människor att de skulle bara ha roligt och fest på jorden" alltså vi är inte här för att festa utan vi är är beprövning då Allah lätt den största beprövningen att djävulens frestelsen samarbetar med människans omätliga ego. Kan man stå emot klara man beprövningen kan man inte det så är game over. Annars naturligtvis Allah swt kunde skickat djävulen till helvetet med det samma... Men Allah swt vet bäst!

Hur bär sig Djävulen åt för att lura oss till helvetet?
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-14 23:36:42 följande:
    Eftersom han skapats av fotoner har förmågan att manipulera våra tankar genom viskning då inget vanligt viskning man tänker utan snarare inre prat eller va man ska kalla. Har du ett stort ego som" vill ha allt hela tiden" är det lätt att gå med i de manipulationerna, har du tämjt egot så kan du säga nej till det mesta. Egentligen det är fel att lägga all skulden på djävulen utan människans ego är lika illa om man inte ha kontroll över det.

Alla människor har runt omkring sig av dem och de "viskar" olika saker till olika personer, vissa har starkare än andra, vissa har inte många eftersom de själva har blivit satan så behöver inte få de göra onda saker....
    vilka onda saker kan Djävulen manipulera människor till?
Svar på tråden Varför är vi rädda för satanism?