Inlägg från: jaghopparhögt |Visa alla inlägg
  • jaghopparhögt

Varför är vi rädda för satanism?

mycketsaft skrev 2013-07-18 22:14:51 följande:
    Jag tog bara bilder som hade något med satanism att göra. Oprah kom upp med men jag förstod liksom att hon inte är satanist. Sen om dessa personer på bilderna verkligen är det eller bara ska föreställa det vet jag inte. Du får gärna skicka en bild på riktiga satanister så får vi se om jag blir rädd, skulle inte tro det men man vet aldrig.
    Jag förstår inte det här intresset för bilder riktigt.
    Sen behöver väl inte en sak vara farlig bara för att den inte är töntig?
  • jaghopparhögt
    Inpius skrev 2013-07-18 23:00:23 följande:
    Jag har aldrig påstått att man ska bli rädd
    Rent religiöst så förstår jag varför kristna blir rädda eftersom satanism är motarbeta allt det som dom står för. Handlingar som klassas som satanism är ju motsatt religiöst arbete mot det som den kristna praktiserar.
    Så jag förstår hur dom tänker, satanism förstör deras arbete mot en ny värld.

• jaghopparhögt
    Inpius skrev 2013-07-18 23:09:02 följande:
    Ja, kristna förstår jag lite, fast då är det ju inte specifikt satanism de är rädda för utan allt som går emot deras idéer.
    Fast jag syftar inteatt försvaga kyrkan nu utan det rituella arbetet. Ockult rituellt arbetar förstör det kristna rituella arbetet och motverkar då hela den process de strävar efter.
  • jaghopparhögt
    Inpius skrev 2013-07-19 00:04:10 följande:
    På vilket sätt gör det det?
    Eftersom det gör djävulen starkare, enligt dom kristna då.
  • jaghopparhögt
    Orcha skrev 2013-07-19 00:12:55 följande:
    Inte på mig

Faktiskt, jag fattar inte grejen med "folk som tror".
    Vad händer på dessa sammankomster?
    Läser man övertygande texter?
    Har egensnickrande ceremonier?
    Övertygar varann om dess egna övertygelser?

Låter isf som vilket gäng av troende som helst.
    Gilla samma saker i grupp, är inte min grej.
    Rätt så pastell och lite; oj jag slapp tänka själv,,,

*duckar för "gänget"*

Jag tror dom flesta som praktiserar olika former av ockultism gör det ensamma.
    Men om sammankomster inträffar så sker rituellt arbete.
    Sen behövs knappast någon övertygas, det är inte tal om att missionera direkt.
  • jaghopparhögt
    Orcha skrev 2013-07-19 00:24:33 följande:

Låter ensamt och inte så lite...trist.
    Varför låter det ensamt? Trist kan jag förstå, är man inte intresserad av något så är det nog trist.
  • jaghopparhögt
    Orcha skrev 2013-07-19 00:30:34 följande:

Därför.
    Men ja, vad är det för konstigt med det? Att göra saker ensamt är väl inget ovanligt? Alla gör väl saker på egen hand. Jag skulle gissa på att dom flesta kristna och muslimer ber på helt egen hand större delen av tiden.
  • jaghopparhögt
    Inpius skrev 2013-07-19 00:32:45 följande:
    Hahaha xD
    Alla former av svartkonst och synd är enligt bibeln ett sätt för djävulen att få större makt över vår värld så jag förstår verkligen varför dom kristna är rädda för satanism. Det är den exakta motsatsen till deras mål.
  • jaghopparhögt
    Orcha skrev 2013-07-19 00:35:41 följande:
    Jag är min starkaste kedja i mitt liv, varför blanda in några svaga länkar???
    Va???
    Kan du ta om det där?
  • jaghopparhögt
    Orcha skrev 2013-07-19 00:44:42 följande:
    Jag är min starkaste kedja i mitt liv, varför blanda in några svaga länkar???

Varför kan man inte leva efter sin egna bok? Varför leva efter en skriven?
    Håller man så med i grupp eller har man en övertygelse som är så rätt att alla andra missat målet?
    Vilket är isf målet och varför har ingen tråffat det hittills?

Bara en fråga. Inte kritik. Puss!

Det handlar inte om att följa en bok, det handlar inte om att leva på något särskilt sätt alls. Det handlar om att utveckla sig själv genom olika ockulta metoder.
    Det handlar inte om att hålla med några andra i en grupp, det handlar enbart om att man arbetar tillsammans med gemensamma metoder. Det handlar inte heller om övertygelse eftersom ingen vet vad som fungerar eller ej, man måste pröva sig fram.
    Målet är att utveckla sig själv och de uppfylls hela tiden.
Svar på tråden Varför är vi rädda för satanism?