• Anonym (TS)

    Varför tror ni inte månlandningen har hänt?

    Jag är så nyfiken på folk som säger att "vi" aldrig varit på månen. Jag har sett en del dokumentärer och läst om den och vet att många är skeptiska. Varför? Skulle det vara så konstigt att det är sanning?

  • Svar på tråden Varför tror ni inte månlandningen har hänt?
  • Anonym (Ruby)

    Själv tycker jag det är lite konstigt att ingen människa tagit sig dit igen på nästan 40 år..... Vi har ju mycket bättre teknik nu, borde ju vara en baggis att åka dit nu för alla som ville...?

  • Anonym (TS)
    Anonym (Ruby) skrev 2013-05-13 15:48:06 följande:
    Själv tycker jag det är lite konstigt att ingen människa tagit sig dit igen på nästan 40 år..... Vi har ju mycket bättre teknik nu, borde ju vara en baggis att åka dit nu för alla som ville...?
    Men vad skall vi där och göra? Det är ju inte direkt en bra ort att bosätta sig på. Inga större naturtillgångar. Kanske som sopstation då, men det blir lite väl dyrt.
  • Selfish Geene
    Anonym (Ruby) skrev 2013-05-13 15:48:06 följande:
    Själv tycker jag det är lite konstigt att ingen människa tagit sig dit igen på nästan 40 år..... Vi har ju mycket bättre teknik nu, borde ju vara en baggis att åka dit nu för alla som ville...?



    Är det någon som försöker ta sig till Månen?
  • Anonym (Ruby)
    Anonym (TS) skrev 2013-05-13 15:51:36 följande:
    Men vad skall vi där och göra? Det är ju inte direkt en bra ort att bosätta sig på. Inga större naturtillgångar. Kanske som sopstation då, men det blir lite väl dyrt.
    Turistattraktion? Rätt många som bestiger Mount Everest, där finns ju inte heller nåt, förutom snö....
  • Stefan75
    Anonym (Ruby) skrev 2013-05-13 15:48:06 följande:
    Själv tycker jag det är lite konstigt att ingen människa tagit sig dit igen på nästan 40 år..... Vi har ju mycket bättre teknik nu, borde ju vara en baggis att åka dit nu för alla som ville...?
    Kostar nog för mycket att utveckla nya farkoster för att ta sig dig. Speciellt om det inte finns nåt där att hämta.
  • Anonym (Historielös)
    Anonym (Ruby) skrev 2013-05-13 15:48:06 följande:
    Själv tycker jag det är lite konstigt att ingen människa tagit sig dit igen på nästan 40 år..... Vi har ju mycket bättre teknik nu, borde ju vara en baggis att åka dit nu för alla som ville...?

    Läs på lite om kalla kriget så kommer du att förstå varför!
  • Anonym (TS)
    Anonym (Ruby) skrev 2013-05-13 15:54:13 följande:
    Turistattraktion? Rätt många som bestiger Mount Everest, där finns ju inte heller nåt, förutom snö....
    Svårt att tjäna pengar på att frakta turister till månen eftersom biljetterna inte direkt kan säljas till REA-priser. Visst, i början åker jordens alla miljardärer, men efter "been there done that" är det nog inte lönsamt. Och vem anordnar resor för att gå back?
  • Selfish Geene
    Anonym (Ruby) skrev 2013-05-13 15:54:13 följande:
    Turistattraktion? Rätt många som bestiger Mount Everest, där finns ju inte heller nåt, förutom snö....



    Om USA inte landade på månen -69 borde ryssarna vara väldigt intresserade av att åka dit och avslöja bluffen.

    Men de verkar också tro att Apollo landade på månen den där gången..
  • Anonym (Lille)

    Jag tycker det är konstigt att en flagga kan vaja uppe i rymde samt skuggan.

  • Anonym (TS)
    Anonym (Lille) skrev 2013-05-13 16:02:17 följande:
    Jag tycker det är konstigt att en flagga kan vaja uppe i rymde samt skuggan.

    Detta har man testat i vacuum-kammare på jorden för att se om det är möjligt. Om man sätter något i rörelse i vacuum (som när man sätter ner flaggan) så kommer det fortsätta röra sig en stund efteråt precis som flaggan gjorde.

    Det finns två ljuskällor på månen - solen och jorden. Det uppstår skuggor där, men på lite annat sätt än här.
Svar på tråden Varför tror ni inte månlandningen har hänt?