Varför tror ni inte månlandningen har hänt?
Jag är så nyfiken på folk som säger att "vi" aldrig varit på månen. Jag har sett en del dokumentärer och läst om den och vet att många är skeptiska. Varför? Skulle det vara så konstigt att det är sanning?
Jag är så nyfiken på folk som säger att "vi" aldrig varit på månen. Jag har sett en del dokumentärer och läst om den och vet att många är skeptiska. Varför? Skulle det vara så konstigt att det är sanning?
Det konstiga är att det inte blåser på månen.
Det konstiga är också hur man kan ta perfekta bilder med den osmidiga kamerauterustningen man hade med sig. och det konstiga är hur en och samma bild kan vara tagen med flera dagars mellanrum och på helt olika platser.
Månlandningen är kanske san men filmen är till 100% fake.
Mythbusters har som redan nämnts spräckt flera myter kring månlandningen och rätat ut de vanligaste frågetecknen. Det finns mer att läsa på den här siten: http://www.clavius.org/
Efter en faktagranskning finns det i princip inga rationella skäl att tvivla på månlandningarna. Personligen anser jag att den som kollat upp fakta och fortfarande tror att månlandningarna är fake, gör så bara för att hen vill tro att de är fake.
De ligger bra till men de är långt ifrån ledande, NASA håller på att utveckla Orion som ska kunna ta astronauter utanför ELO (Earth low orbit).
Med den så är det tänkt att man efter att ha fångat in en asteroid och satt den i en omloppsbana runt månen så ska de åka dit och utföra olika experiment och ta hem prover av asteroiden. Detta är planerat till runt 2025 om jag inte mins fel.
Sedan längre fram så ska man skicka astronauter till Mars med Orion och eventuellt även landa där om teknologin tillåter. Detta är planerat till runt 2035.
Du kan se testet av Orion de gjorde förra året som var obemannad men är då den kapsel de kommer att använda sig av. Det var riktigt spektakulärt. =)
<iframe width="560" height="315" src="www.youtube.com/embed/t_5Gna6CCrs?start=2956" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Verkar som att den inte riktigt ville inkludera videon korrekt men jag skickar med länken till Youtube här:
Det är 1min innan uppskjutningen. =)
Gick tydligen inte det heller att sätta den en viss tid in, uppskjutningen är i alla fall vid 49min in. =)
helt ofattbart att det finns människor som yttrar sig utan någon logik.
Gå å titta på de andra månlandningarna och du ser att nasa crew har konversation med de på månen som om de är på jorden. ALLTSÅ JAG FATTAR ATT DET ÄR 2-3 sekunder och det är JUST det jag pratar om.
Låt oss säga 1 sek...men om du lyssnar på dem andra månlandningar så finns inte 1 sek dröjning. Han på jorden säger akta kabeln, akta den...och nollan på "månen" säger direkt, alltså de har konversation på samma sätt som två personer från samma land har när det ska finnas MINST 1 sek.... om man nu är naiv och tror att ljud färdas så snabbt..
jag avskyr korkade människor som inte ser helheten och ska påpeka saker utan att tänka efter.