• 1990amanda

sover på mig hela dagarna

har en flicka på 2 månader. helammar och hon vägrar ta napp. hon har jätte svårt att somna på dagen. hon måste sova på mig, i min famn och på kvällen måste hon somna vid mitt bröst.

hon sover jätte bra på nätterna, men hon ligger vid mitt bröst nästan hel natten och har den som napp... hon blir då arg när de kommer mjölk...

har du haft liknande barn, när vände de ovh de kan sova mer själva under dgen, jag blir så fast om ja bara ska sitta i soffan  men hennes sovandes på mig...

tips på hur man kan få henne att ta napp.... hon behöver verkligen sugbehovet

• Svar på tråden sover på mig hela dagarna
  • rockaroll

Min var likadan. Men han tog napp efter ett tag, men hade svårt att hålla kvar den. Jag la honom på sidan och la mig tätt intill så vi låg mage mot mage typ, det godkände han. Men på dagarna var det bara att gilla läget. Prova nån gång om dagen att lägga bebisen i sin säng, till slut lär det ju funka. :) har du provat olika sorters nappar? Nuk var det enda som funkade här!

• skogsvitter

Jag använde bärsjal, på det sättet kunde jag tillgodose bebisens behov och ändå inte känna mig låst!
    Men det vände runt halvåret för oss med ena, och efter 3-4 månader kunde andra sova mer själv men hon var ändå mycket i bärsjalen tills ca 6 mån.

• skogsvitter

Nappar har ingen av dem gillat, trots att hela jäkla släkten försökte truga på dem skiten. Sugbehovet minskar väldigt snabbt, och tills dess är det ju bröstet de behöver!

• chrissepisse

Inget av mina tre barn har gillat napp. Jag har inte ammat och sjukvårdspersonalen har varit på mig om att jag måste erbjuda napp för att tillgodose sugbehovet då de flaskmatas, men barnen har varit kallsinniga. Jag vet fortfarande inte hur man lyckas få ett barn att ta napp

Yngsta barnet är snart tre månader och han blir rent ut sagt skitförbannad när jag ger honom nappen. Jag försöker att styra in honom på filt/snuttetrasa, för han gillar att ha något att greja med när han ska sova. Han kan sova i vagnen, men annars är det famnen som gäller. Tvåan var likadan och jag vill minnas att det blev något bättre med att sova själv vid tre-fyra månaders ålder. Somna själv utan sällskap tog det tre år att få honom att göra, men att ligga bredvid tills de somnar är ju ok om man kan tassa därifrån sedan.

• 1990amanda

jag har testat 3 olika nappar men ingen är bättre än den andre..

hon somnar om vi läger oss i sängen båda, mage mot mage, men går ja därifrån vaknar hon inom 10 min..

ibland suger hon på mitt finger å de går bra ett tag..

• johannawe

Testat sova i bärsele eller vagn? Min kille på 3 månader sover bättre på natten än på dagen och dagtid får han ofta sova i min famn. Läste i en annan tråd att om de sover bra på dagen sover de även bättre på natten så jag har det i åtanke när jag blir fast på dagarna och då känns det lite bättre.
    Ang sugbehovet, kan det inte funka att sluta amma när hon somnar? Och när hon vaknar till börja amma igen? För sugbehovet är väl inte eg något de känner av när de sover?

• 1990amanda

hon tycker inte om att sova i bärsele och i vagn sover hon bättre i men inte mer än 10 min sen vaknar hon..

hon släpper bröstet ibland, men om jag flyttar på mig eller vänder mig så vaknar hon ofta och vill ha bröstet igen

• m0desty

Prova alla sorters nappar och funkar det inte nu så prova igen om några veckor. Rätt vad det är kan det funka.

Jag satt också i soffan med bebis de första månaderna, men sedan lyckades jag jobba in att hon sov i vagnen. Då blev det istället oändligt mycket promenerande, men det var ändå ett bättre alternativ.

Söva i sele gick en period och då kunde jag ju också röra mig fast hon sov. Dock tycker jag inte att sjal eller sele är "lösningen på allt".

• skogsvitter
    1990amanda skrev 2013-05-14 15:21:55 följande:
    hon tycker inte om att sova i bärsele och i vagn sover hon bättre i men inte mer än 10 min sen vaknar hon..

hon släpper bröstet ibland, men om jag flyttar på mig eller vänder mig så vaknar hon ofta och vill ha bröstet igen
    Vad har du för bärsele?
Svar på tråden sover på mig hela dagarna