Inlägg från: Ruggugglan |Visa alla inlägg
  • Ruggugglan

High Chaparral

De har en hemsida med alla entrépriser och liknande

Vi bor nära "Chappen" och är där flera ggr per år. Personligen tycker jag inte att det är så mkt att göra där men kan ha att göra med att jag har varit där årligen sedan barnsben. Barnen däremot tycker det är roligt!

Det finns camping, stugor och hotell på Chaparral men det finns även i grannbygderna. Chappen ligger utanför samhällena. De har flera restauranger och hamburgerbarer. Lite dyr mat men slänger man med sig en matsäck så slipper man ju den största kostnaden.

De har shower som bla min son älskar. Han satt som förstenad och bara log förra året då vi var där, trots att han bara var 2år. De erbjuder öronproppar men jag rekommenderar de som ska dit att ta med sig hörselkåpor till barnen. Det skjuts och det är rejäla smällar i bland annat i showen.

• Ruggugglan

Det finns guldvaskning, indianby, man kan åka med ångloket (där banditerna kommer och gör en show), finns ett litet tivoli (om de inte tagit bort det, varit tal om det då det inte är Chappen som står för det), ponnyridning, det går att åka häst och vagn (de där vagnarna de hade i western), går att bada på campingen och ja. Lite finns det att göra :)

Jag som vuxen tycker inte att det är så mkt att hänga i granen men barnen älskar det.

• Ruggugglan
    Dixie skrev 2013-05-14 22:39:16 följande:
    Man får betala extra för tåget och karusellerna, ponyridningen. Jag tyckte inte det var någon favorit, slitet och gammalt och känns tråkigt att när man först betalt inträde ska man även betala för en massa saker där inne.......
    Ja, det har du iofs rätt i. Vi betalar inget inträde eftersom vi bor nära (de har någon sådan där "förmån"). Jag hade aldrig betalat inträde för att gå in där... Då hade jag hellre åkt till något annat ställe som är roligare för alla i familjen.
  • Ruggugglan
    pigglet skrev 2013-05-15 12:55:37 följande:
    Hm, det var väl lite så jag kände när jag var in på hemsidan. Är det värt någon tusenlapp eller två? För rent spontant kändes det inte så där överdrivet speciellt.

Något annat man inte bör missa där i närheten? Vi ska nog åka ner till ALV, en resa på kanske 100 mil, så vi passar gärna på och gör något mer när vi lika är söderut. 
    Jag hade inte lagt så mkt pengar på det.

Ullared kanske? Gränna och deras polkagrisar? I Lagan finns det en älgpark där det går att kika på älgar om man är intresserad utav det. Annars kanske en djurpark är roligare. Finns säkert mkt mer att besöka men står stilla i huvudet.
Svar på tråden High Chaparral