• Hur03

Umgängestvist! HJÄLP!

Du har ett jobb du trivs med och ser sällan barnen, hon är sjukskriven pga en sjukdom man kan må väldigt dåligt av och ska dra det tunga lasset samt bråka med en oförstående ex? Nej st rimligt är att du går in och hjälper till mer för barnens skull och hennes är vv långt för barnen då kan ni byta var fjärde dag. Som förälder får man offra sig för barnens skull

• Hur03
    Frustrerad far skrev 2013-05-15 11:17:15 följande:
    Vi har barnen växelvis, jag ser dom lika mycket som hon gör. Vi har lika stor börda, jag betalar även mer än vad hon gör, hon har även allt barnbidrag. Men du säger alltså att jag ska säga upp mig från mitt väll betalda jobb som jag trivs med och skaffa ett jobb som jag garanterat kommer att tjäna mindre på och förmodligen må sämre av att jobba med bara för hon ska få det bättre ? Jag letar jobb och har ett på gång där vi kommer att ha barnen 4 dagar var, men det funkar inte för henne heller.

Oj nu handla det om ekonomin som du inte nämnt ett dugg innan. Hon må ha all världens bidrag men vet du ts barnbidrag är inte mycket och tro mig man mår inte bättre i sin sjukdom för man har barnbidraget ibland kan det hjälpa att barnen är hos pappan för att de (barnen) ska få slippa se mamman med värken men okej för dig kanske det är pice of cake att ha värk i kroppen ta hand om livliga barnaår de får en vettig uppväxt som barn har rätt till
Svar på tråden Umgängestvist! HJÄLP!