• MissSunshine

Umgängestvist! HJÄLP!

Hej!

Jag är bonusmamma och mamma till två barn. Barnens pappa jobbar (tyvärr) mycket, men han TRIVS på sitt jobb, vilket gör honom till en bra man och pappa!!!

Håll fast vid ditt jobb!!! Det du möjligen kan göra är att förhandla tider/scheman för att lösa situationen runt barnen...

Att för små barn bo färre dagar men motsvarande varannan vecka är inte alls fel! (det gjorde min bonusdotter när hon var mindre) och detta är något vad jag vet, familjerätten också ofta menar är bra.

Till mötet; fundera över olika möjliga förslag som är bra för barnen och, när du lägger fram, utgå från BARNENS bästa!!! För det är för dem familjerätten är där, se till att ni föräldrar fattar ett beslut i barnens bästa intresse!!!

Torsdag-måndag hos dig och måndag-torsdag hos mamman låter som ett jätte bra förslag, eftersom ni dels delar tiden, du kan jobba och hon ändå är "ledig" i veckorna.

I avtalet kan du även tänka på om högtider eller liknande också ska antecknas, som varannan julhelg/påsk mm och hur man i så fall löser kringliggande dagar, eller om man delar upp helgerna "hälften var" tex omväxlande år den ena eller andra dagen osv...

Behöver du råd eller svar på frågor kan du söka det tex på juristpunkten.se eller familjerätten/socialtjänstens hemsida där man kan läsa om umgänge, avtal mm.

Hoppas allt löser sig till det bästa! 

Svar på tråden Umgängestvist! HJÄLP!