Umgängestvist! HJÄLP!
Frustrerad far skrev 2013-05-15 11:54:36 följande:
Nu är det ju tyvärr så att vi bor i Sverige där det inte växer jobb på träden, speciellt inte för en sådan som mig som bor i ett väldigt litet samhälle samt har låg utbildning. Jag jobbar inte mycket heller, jag är faktiskt hemma mer än vad dom flesta som jobbar 7-16 är. Jo, vi får se vad fr säger, jag hoppas bara att det löser sig för barnens och våran egen skulle så man kan gå vidare i livet utan att behöva bekymra sig över något sådant här.
Jag är själv barn till en farsa som jobbade skift, och jag förstår precis vad du menar med att du får mer tid med barnen.! Min pappa var ledig mån-ons och då var vi bara på dagis ett par timmar så att han hann tvätta eller ta disken eller så, sen hämtade han innan lunch och så fick vi vara med honom hela dagen :) Mina päron bodde visserligen ihop men jag såg inte mycket av honom tors-sön, för då jobbade han mycket (gick innan vi vaknade och kom hem efter läggdags, eller jobb natt och sov på dagarna) jag tycker tors-sön låter som ett bra upplägg, då får hon desutom alla helger! Det skulle väl vilken förälder som helst ge vad som helst för!