Inlägg från: Ernst Hugo |Visa alla inlägg
  • Ernst Hugo

Vår dåliga smak

5by5 skrev 2013-06-25 00:52:59 följande:
    Jag älskar att läsa dålig litteratur ... Tänkt twilight, fifty shades etc.. Men jag läser dem i alla fall på originalspråk.

Berätta vad dålig litteratur är?  
    Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • Ernst Hugo
    Tjohalia03 skrev 2013-06-28 01:08:03 följande:

Är det i Nederländerna som nästan alla har det till strips?

Belgien
  • Ernst Hugo
    poirot skrev 2013-06-28 18:15:03 följande:
    Idag köpte jag vin enligt följande prioriteringsordning: 

- Flaskstorlek (nykteristsambo → halvflaska till mig)
    - Skruvkork (orkar inte öppna med korkskruv)
    - Kravmärkt (normalt bryr jag mig inte om det när jag köper vin men idag kändes det viktigt av någon orsak)
    - Rött

Är en halpava rödtjut med eko-stämpel dålig smak?
  • Ernst Hugo
    castafiore skrev 2013-06-28 20:09:23 följande:
    Jag äter nutella med matsked direkt ur burken....

Annars är jag en sådan där jobbig som bara äter ekologiskt, närodlat och nollprocessat, typ...

Min dotter och jag har som semesternöje att se vad för nya tingestar man kan bre Nutella på Det började med Croissant och slutade med ananas
    oOOo oOOo skrev 2013-06-28 20:11:03 följande:
    Jag hänger på FL ibland Skäms
    Varför får jag en känsla av att du är en synnerligen och speciellt av kvinnokön..... nä jag är lite full och skall hålla flabben. Putell.

• Ernst Hugo
    BängtRagnhild skrev 2013-06-28 20:44:28 följande:
    Jag har fått höra att jag dålig inredningsmak. Ska för första gången bo själv nu när maken bestämt sig för att lämna och nu går jag lös i second hand-affärer.
    Första inköpet blev en gulgrön soffgrupp i plysch från 40-talet... 

Du har förväxlat dålig smak och hipster-norm. Bara att släppa sargen och komma ner i dammsugeträsket hos andra
  • Ernst Hugo
    Gotlänning skrev 2013-06-29 02:13:09 följande:
    Hatar allt vad kakor, tårtor och andra äckliga bakverk...

Dammsugare likt Ernst´s TS är jag en sucker för, smackar LJUVLIGT om man doppar i en kupa konjak.

Förövrigt tycker jag fortfarande att Onkel Kånkel är ganska kul. 

Arrak i dammsugaren tillsammans med konjak blir punsch. Indisk dryck som i betydelsen syftar på dess 5 grundingredienser.
  • Ernst Hugo

poirot skrev 2013-06-30 09:08:21 följande:
    Jag älskar tecknade serier, i tandläkarens väntrum brukar jag tycka att Bamse vara den bästa tillgängliga lektyren. Jag köper oftast begagnade serietidningar när jag är på loppis,  Agent X9, Fantomen, Larson, Kalle Anka etc. 
    Själv älskar jag Tintin, Spirou (ovan), Gaston och Marsupilamis äventyr.
  • Ernst Hugo
    Chocoholica skrev 2013-07-01 20:17:32 följande:
    Jag gillar veteranbilar och för hårt rostade mackor = På gränsen till brända.
    Sen gillar jag 50 - 80 tals musik så jag är nog smygraggare tror jag.
    Gillar också 60 - 70 tals mode skarpt! Jag vet...
    Har inget skam i kroppen...Skäms

Bild från the60sfashion.com

Det kan väl inte vara dålig smak varken med veteranbilar eller 60-tal, särskilt inte som på bilden med en bil designad av gud själv. Gissar att bilden är tagen i Hamburg 1968.
  • Ernst Hugo
    Choco skrev 2013-07-09 00:14:01 följande:
    Vet inte alls, vet bara att kappan är ett vill ha - objekt. Glad

Vill passa på att rätta mitt pinsamma tillika oförlåtliga misstag angående vem som har designat bilen Skäms

Jag påstod att det var Gud själv dvs Paul Bracq, men det är ju såklart Wilhelm Hofmeister som designat den BMW 2000 CS man ser på bilden.
  • Ernst Hugo
    Tjohalia03 skrev 2013-07-09 00:33:14 följande:

Vilka insikter du sitter och håller på, Ernst. När hade du planerat att tala om att du känner till Guds alter ego? ;)

Nu känner jag inte Paul Bracq, men han är både min absoluta husgud och efterkrigstidens främsta industridesigner alla kategorier i mina ögon. Googla så får du se allt vackert han ritat från han var typ 20.
    Choco skrev 2013-07-09 00:55:31 följande:
    Ha ha, trodde du menade han där uppe. Det är lugnt. Bilen är fin oavsett designer. Glad

Pöängen är att det är låååååångt ifrån dålig smak. Tror de flesta ser just 60-talet som själva sinnebilden för god smak.

Svar på tråden Vår dåliga smak