Inlägg från: Ernst Hugo |Visa alla inlägg
  • Ernst Hugo

Vår dåliga smak

I denna tråden erkänner vi våra brister gällande god smak. Gillar du Eddie Meduza, läser du alltid kvällsblaskan för DN, eller är du som jag att du gillar dammsugare. Erkänn din dåliga smak

Postbanken, postbanken, pooostbanken....
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-17 19:24
    Vill tacka alla som friskostigt och detaljerat delat med sig av sin dåliga smak!
    Fortsätt och låt oss vara lika pinsamt ärliga som hittills

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-03 18:12
    Vi är många som delar med oss på ett personligt sätt av vår dåliga smak. Låt det fortsätta så och döm ingen även om det uppenbart råder väldigt olika meningar om vad som är god/dålig smak.

Har något tagit illa vid sig av mina "gliringar" så ber jag om ursäkt men det är en del av min dåliga smak ;-D
  • Svar på tråden Vår dåliga smak
  • Ernst Hugo

Ingen???

• Ernst Hugo
    Musik skrev 2013-05-14 23:49:52 följande:
    Har hängt för mycket på familjeliv  Rynkar på näsan

Det var modigt erkännande
    Feltryck01 skrev 2013-05-14 23:50:35 följande:
    Jag gillar all sorts musik, men jag är fortfarande en sucker för samma musik jag lyssnade på när jag var fjorton-isch. Pinsamt!

Sen tycker jag bättre om konserverade champinjoner när det gäller allt förutom på grillspettet...
    Eller hur!!! samma här
  • Ernst Hugo
    Aileen Allannah skrev 2013-05-14 23:50:42 följande:
    Jag köper ibland någon skvallertidning för att få frossa i kändisarnas liv och leverne...

Men är det tacky?
    MrsC74 skrev 2013-05-14 23:51:44 följande:
    Dammsugare är ju inte dålig smak.
    Nja, lite bonnigt och lite dålig smak ? Skrattande själv då? vad är din grej?
  • Ernst Hugo
    MrsC74 skrev 2013-05-14 23:56:53 följande:
    Eurovision...

Meeeh, det är ju classy numera
    Opappan skrev 2013-05-14 23:56:57 följande:
    Jag gillar när spagettin och köttfärsåsen har fått stå i kylen ett dygn, det är som att smakerna blir bättre då:)
    särskilt om pastan är blandad med köttfärsåsen medan den ligger i kylen, för då drar pastat åt sig av smakerna mmm

Och jag gillar att äta spagetti o kötfärsås med naturell mild yoghurt:)

jag gillar brosket på kycklingen:) kan sitt ao gnaga i mig benbrosket, fast inte på restaurang, känner att det blir dåligt bordsskick då som inte är så trevligt på restaurang bland vänner:)
    I hear u {#emotions_dlg.flower}
    Feltryck01 skrev 2013-05-14 23:58:08 följande:
    Jag har även dålig smak på tv-serier.. Desperate housewives, americas next top model, project runway, sex and the city blandat med simpsons och family guy... Förra säsongen tittade jag även på ensam mamma söker..
    Men Simpsons och Family Guy är ju delvis satir, och det undrar jag om det kan vara dålig stil?!?

• Ernst Hugo
    KristenTjej84 skrev 2013-05-14 23:51:31 följande:
    Jag älskar såna där dammsugare:D vi har samma "dåliga smak" när det gäller det i alla fall:D

Jag äter dem inte ofta men när jag gör det så skall det vara med svart kaffe i tunt porslin och den skall ätas i två bett
  • Ernst Hugo
    Skarpa skrev 2013-05-15 11:44:42 följande:
    Brukar göra egen punsch med hjälp av essens som jag blandar med billig sprit.

Alla svaren i tråden gör minst sagt munter ehuru din ditt inlägg skarpa kräva en tydlig replik för att leda in dig på den rätta vägen

Ordet punsch kommer från hindi, "panc" vilket betyder fem.  Alltså det antal ingredienser som ursprungligen skulle ingått. Antalet i nedanstående nordskånska recept är som synes lite fler. Dock finns kopplingen till Indien kvar i form av arraken som kom med engelsmännen till oss så småningom. Punchen som vi känner den har tillverkats i Sverige sedan 1730-talet.

Punsch är icke något man skojar om, utan skall behandlas med den kärlek och respekt så som denna dryck kräva. Därför vill jag råda dig att följa detta recept när du gör din egen punsch.

Veterinärens punch  

2 l sockerlag (recept nedan)
    50cl arrak
    50cl conc (läkarsprit)
    10cl konjak
    10cl portvin
    100ml Angostura Aromatic Bitter

Tant Sandbergs sockerlag   
    2,2 kg strösocker
    3,8 l vatten
    0,8g citronsyra
    "Kokas" i 45 min
    Ta det "nätt" sa tant Sandberg annars blir golv & spis så klibbigt.              

• Ernst Hugo
    Fridayyy skrev 2013-05-15 19:37:07 följande:

Choklad och ett glas mjölk ståendes och ätandes vid spisen, precis innan man ska laga mat. Då är det riktigt GOTT!

Tycker iofs en näve grillchips är ännu finare i samma sits
  • Ernst Hugo
    Fridayyy skrev 2013-05-15 19:41:04 följande:

Jodå...det har ju hänt det med....en annan sak som är god är TVÅ After Eight åt gången och mjölk till....

Nää där är jag stockkonservativ och vill ha starkt svart kaffe och en konjak till.
  • Ernst Hugo
    Fridayyy skrev 2013-05-15 19:47:28 följande:

Har du testat kall mjölk till? Klart ditt alternativ också funkar men är det bråttom så hinner man inte göra kaffe.

Jupp har testat med mjölk men håll i dig....

Jag äter lakrisal och sköljer ner med kall mjölk  
Svar på tråden Vår dåliga smak