Vår dåliga smak
Dissa inte prinsesstårta!
Dissa inte prinsesstårta!
Alltså, jag har inte läst jättemånga harlequinböcker men utifrån de få jag har läst så skulle jag göra en jämförelse och säga att den stira skillnaden är att de där romanerna är ett bätte hantverk. De kan liksom innehålla samma ingredienser (t.ex. romans över klasshinder, brittiska högreståndsmiljörer, märkliga händelser som hjältinnan försöker reda ut etc. ) men åtminstone jag känner inte att min intelligens blir jätteförolämpad av dem på samma sätt.
Äh, dammsugare är gott!
Idag köpte jag vin enligt följande prioriteringsordning:
- Flaskstorlek (nykteristsambo → halvflaska till mig)
- Skruvkork (orkar inte öppna med korkskruv)
- Kravmärkt (normalt bryr jag mig inte om det när jag köper vin men idag kändes det viktigt av någon orsak)
- Rött
Men just idag ratade jag ett dyrare vin som jag var nyfiken på till förmån för skruvkork, enbart för att jag kände att jag inte orkar öppna flaskan.
Jag älskar tecknade serier, i tandläkarens väntrum brukar jag tycka att Bamse vara den bästa tillgängliga lektyren. Jag köper oftast begagnade serietidningar när jag är på loppis, Agent X9, Fantomen, Larson, Kalle Anka etc.
Jag är mycket svag för fisherman's friend salmiak och har nyss ätit en halv påse. Tilläggas skall att jag är igång att koka ärtsoppa, vegetarisk