Inlägg från: Ernst Hugo |Visa alla inlägg
  • Ernst Hugo

Vår dåliga smak

myy skrev 2013-05-19 20:54:17 följande:
    Vad sägs om Björn Afzelius, Mamma Scans köttbullar och allt godis som kombinerar hallon och saltlakritssmak?

Du är med i toppskiktet med väggord nu
    Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • Ernst Hugo
    MrsPenn skrev 2013-05-19 21:07:29 följande:
    Hahahah omg du är ju helt underbar

Tycker du inte mina argument håller
  • Ernst Hugo
    MrsPenn skrev 2013-05-19 21:12:09 följande:
    Jodå absolut. Det är det de gör! Clever clogs.
    Ahh så bra. Puss på ....ja vi kanske inte skall överdriva.
  • Ernst Hugo
    Duckan skrev 2013-05-20 10:54:41 följande:
    Jag gillar att äta de o-poppade majskornen som blir kvar längst ner i skålen som ingen annan vill ha.

Är inte det mer asketiskt än dålig smak?
  • Ernst Hugo
    Pernillus skrev 2013-05-20 20:01:56 följande:
    Älskar AFV, Americas funniest homevideos!   :))

Mitt & dotterns bästa Solig
  • Ernst Hugo
    missan75 skrev 2013-05-20 22:46:22 följande:
    Jag gillar att åka på charter, sjukt skönt att luta sig tillbaka och låta andra styra upp allt.

Med alla "res Asien runt på 3 månader med dina 5 barn" reportage jag läst under alla år känner jag mig som en avart. Fast vid all inklusive går gränsen.

Charter har en tendens att inbegripa 4-24 timmars flygresa gärna till något varmt och klibbigt ställe, men annars håller jag med i princip.
  • Ernst Hugo
    missan75 skrev 2013-05-20 22:59:49 följande:
    Du gillar inte solsemester med andra ord? inte jag heller, storstäder är min melodi. men inbland får jag ta en för laget, dvs barnen.;)

Dock åker jag sällan på charter, sist sommaren 2010, men nästa år när den yngsta platsar i Bamseklubben kanske det är dags igen. *mer soltid åt mamman*

Nja, när det gäller semester så har jag motsatsen till dålig smak. Åker för tredje året till en kur/badort vid östersjön där vi har bott alldeles för dyrt hotell ett par år. Så i år blir det pensionat 300m från stranden.

Har dock inget emot storstäder eller lite uppiggande landsbygd typ Schwaben eller Franche-Comtè. oftast både billigare och mer välsmakande än charter.

Ursäkta OT.   
  • Ernst Hugo
    Vanilla ice queen skrev 2013-05-21 07:14:07 följande:
    Ja, sött eller halvtorrt vitt vin är nog höjden av kass smak enligt mig. Förmår mig inte att kunna svälja det *huuu*

Men vänta menar du att en halvtorr Riesling med lite ost är dålig smak?
  • Ernst Hugo
    Vanilla ice queen skrev 2013-05-21 09:54:39 följande:

Riesling är väll ärkenamnet på äckligt vin! Haha enligt mig är det dålig smak för att det är så äckligt, sen om det skulle anses som "tjusigt" vet jag inte. Vitt vin ska vara torrt och iskallt Annars kan man ju lika gärna drick saft liksom.
    Nja, nu kanske du tycker Riesling är äääckligt men jag vågar nog säga att det inte är dålig smak Skrattande

En Kicki Danielsson-Festis med random druvor i en go blandning och tappkran och ett namn typ ChiddiWiddiChill det är dålig smak    
  • Ernst Hugo
    MrsPenn skrev 2013-05-21 09:59:12 följande:
    I sak håller jag med dig, men det anses vara av ganska god smak att dricka halvtorra till söta vita viner eller vinlikörer som t ex portvin till dessert.

Nu vaknar min Messerschmidt

Likör är icke att förväxla med portvin eller Madeira. Likör tillverkas av sprit som spädes och sedan tillsätter man socker och smakämnen.

Portvin är vin där jäsningsprocessen avbryts genom att man tillsätter druvsprit vilket också gör att port håller ca 20-22%. Det finns dessutom port både i vitt och rött. Porten klassas i typ 6-7 nivåer där mellannivån tawny måste lagras minst 7 år för att få bära det namnet.
Svar på tråden Vår dåliga smak