Varför pinsmat att handla kläder på Lidl?
Som rubriken lyder. Varför tycker många att det är pinsamt att handla kläder på Lidl? Det är ju billigt och jag har svårt att tro att kvalitén är sämre än HM.
Som rubriken lyder. Varför tycker många att det är pinsamt att handla kläder på Lidl? Det är ju billigt och jag har svårt att tro att kvalitén är sämre än HM.
Anonym(...) Vem bryr sig. Man kan väll köpa billiga basplagg och sen komplitera med roligare lite dyrare kläder. Så gör iaf jag. Skulle aldrig köpa dyra basplagg. Käns helt värdelöst och de som höjer på ögonbrynen för att jag handlar billigt tycker jag bara synd om.
Anonym(...): Det tror jag inte.
Anonym(...): Kommer alltid finnas folk som tycker det är värt att köpa dyrare kläder. Det är precis som den "falerade musik-industrin" . Visst de dyrare kläderna lär bli dyrare men folk som inte har råd/är ointresserade har fortfarande råd att ha kläder på kroppen. Jag har inget emot de som gillar dyrare märken. Tycker bara att det är töntigt med de som tittar snett på de som inte bryr sig om att ha bas t-shirtar från Filippa K typ...
Vem orkar bry sig var andra handlar sina kläder. Har ingen aning hur kläderna på lidl ser ut men om jag hittade nåt jag gillade skulle jag köpa utan att tveka och inte bry mig ett smack om vad andra tyckte om det.
Jag går aldrig på Lidl, så jag visste inte att dom har kläder. Men generellt sett har jag aldrig fattat det pinsamma med var kläderna är inköpta. Kläderna på Lidl, Ica maxi, H&M, Lindex osv är väl numera alla tillverkade på nån skitig fabrik i ett fattigt land, vilket försäljningsstället är i Sverige spelar väl ingen roll? Gillar man kläderna köper man dom, och jag tror verkligen inte att det är någon skillnad alls. Köper man dessutom ett ganska neutralt plagg finns ju inte en chans i världen för någon att avgöra var de är köpta.