Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (Lidl)

Varför pinsmat att handla kläder på Lidl?

Som rubriken lyder. Varför tycker många att det är pinsamt att handla kläder på Lidl? Det är ju billigt och jag har svårt att tro att kvalitén är sämre än HM.

• Svar på tråden Varför pinsmat att handla kläder på Lidl?
  • Anonym (...)
    SVBk4rr1ng skrev 2013-05-16 00:50:06 följande:

Men vem bryr sig om mångfalden inom klädesbranschen liksom?? Det är väl totalt irrelevant vad folk har på sig egentligen. Okej att lidls kläder förmodligen inte håller högsta kvalitet och det vore ju synd om kvalitetskläder försvann helt (vilket jag ändå aldrig kommer att hända). Men de flesta använder kläder som grupp och statusmarkörer samt för att förgylla det estetiska sinnet. Jag vill premiera djupare värden än det. Skål
    Inte du uppenbarligen.

Jag själv tycker att det är toppen att komma in i en trevlig butik och få personlig hjälp och hitta kläder som inte hänger på var och varannan människa.

Det behöver inte vara Filippa K som har designat de utan det kan vara vanliga märken som Sisters Point, Vero Moda, Vila, Soya, ZeZe och så vidare. 
  • Anonym (4-barnsmamman)

Jag handlar kläder där, främst vardagsplagg till barnen, men någon gång till mig själv eller mannen. Märket lupilu är bra kvalité och håller tryck,färger och sömmar fantastiskt bra. Det som är viktigast när det gäller barnplagg. Köpte disney-pyjamas till sonen förra veckan, för bara 79:-, perfekt!

• Chocoholica

Ibland har de rätt snygga toppar då köper jag. Varma goa sockar har de med jämna mellanrum med.

• Anonym (Lidl)

Kan det vara så att många TROR att Lidl kläder är fula och håller dålig kvalitet för att de är förpackade i fula plastförpackningar istället för att hänga på krokar? Och för att de finns på en tysk lågprisbutik? Jag vet faktiskt inte någonstans förutom på outlets där man får mer för pengarna när det gäller kläder.

• Griseknoen35

Plastförpackningarna är ju oftast uppslitet på affären och dessutom skickar dom ut reklamblad med kläder i för jämnan så det går inte att missa dom och jo dom är fula.

• Pastell1983
    Anonym (Lidl) skrev 2013-05-16 11:06:41 följande:
    Kan det vara så att många TROR att Lidl kläder är fula och håller dålig kvalitet för att de är förpackade i fula plastförpackningar istället för att hänga på krokar? Och för att de finns på en tysk lågprisbutik? Jag vet faktiskt inte någonstans förutom på outlets där man får mer för pengarna när det gäller kläder.
    Man ser ju i reklamblanden hur kläderna ser ut. Tyska och fula.
  • Sööderbönan
    Pastell1983 skrev 2013-05-16 12:32:47 följande:
    Man ser ju i reklamblanden hur kläderna ser ut. Tyska och fula.
    Skulle du kunna förklara vad du menar med "Tyska och fula".

• Duckan

Min mamma hittade jeans till min dotter en gång på Lidl och de satt perfekt på hennes smala kropp och höll hur bra som helst. Har gått vidare i arv till en kusin nu. 79 kr, kan inte bli bättre .

• Pastell1983
    Sööderbönan skrev 2013-05-16 12:40:09 följande:
    Skulle du kunna förklara vad du menar med "Tyska och fula".

Tja..tyskarna har en speciell klädstil...och jag gillar den inte. Bara kolla på tyska klädsidor om du inte förstår vad jag menar.
  • Vila

Vi handlar aldrig på Lidl så jag visste inte att de har kläder där. Däremot har vi handlat endel på Icamaxi bland annat overaller och vindjackor+byxor och de har varit bra. Är det pinsamt att handla kläder på Icamaxi också?

• Waldo

Finns det kläder på Lidl?

Tänk vad man lär sig varje dag

• Nyfikna72

Allt som inte är mat på Lidl är visst rena lockgrejer och inte alltid vinstgivande så ibland är det rena fynden på grejer som kostar mycket mer i andra butiker och jämförbar kvalitet. Kläderna ser som sagt lite trista ut men barngrejer brukar vara okej, stövlar hade dom jättefina för kaffepengar och dessutom i ett mycket bättre utförande än standardtyp. Ibland har de allt möjligt kul och det lönar sig att få nyhetsbladet på mail så man vet exakt när det finns i butik. Populära grejer brukar ta slut direkt.

• Anonym (sitter dåligt)

Barnkläder har jag inget emot men vuxenkläderna brukar sällan sitta snyggt, åtminstone inte på mig. Har precis samma problem med kläder från andra livsmedelsaffärer trots att jag är ganska "standardstor". Brukar se ut som att jag satt på mig en säck (eller som att jag sytt dem själv och jag är inte duktig på att sy ). Självklart skäms jag om jag ser hemsk ut i kläderna!

Undantag är pjamasar och liknande.

• BrommaMamma

Älskar lidls barnkläder! De är favoriter när det gäller speciellt mysbyxor, pyjamas och en del regnkläder. Mysbyxorna är ofta sv bra kvalitet och håller lönge. Mina 3 barn är 4,2 och 6 mån och jag känner inte att de behöver vara med i klädhetsen redan. Har tipsat många vänner :)

• Anonym (Billigt&Bra!)

Jag köper ofta kläder på Lidl, mest barn- och sportkläder, eftersom jag gör av med mängder av såna.
    Vissa plagg har otroligt bra kvalité sett till det låga priset, t.ex. barnstrumpor och pyjamasar, samt BH-toppar till Tweenie-tjejen. Motsvarande BH-top på HM kostar 49-69:- /st, och på Lidl får jag ett trepack för samma pris, och de håller för 60graderstvätt, HM-toppen vrider sig i sömmarna och ser väldigt sliten ut efter bara några få tvättar. Köper man så fina grejer så billigt behöver man heller inte bråka på ungarna om de skulle råka slarva bort något plagg på t.ex. skolgympan.

Sport-BH till mig själv kostar c:a 69:- och är av toppenkvalité.
    Vissa trikåplagg har varit lite tunna, men då passar de att ha hemma och som underkläder, vrider sig inte i sömmarna heller som andra billiga märken kan göra, t.ex. Indiska.

Jag kan hålla med om att vissa modeller är väldigt "tyska" dvs präktiga och utan krusiduller, men det är samma stil som de flesta postorderfirmor har.

• Anonym (.....)
    Griseknoen35 skrev 2013-05-16 12:30:14 följande:

Plastförpackningarna är ju oftast uppslitet på affären och dessutom skickar dom ut reklamblad med kläder i för jämnan så det går inte att missa dom och jo dom är fula.

En del är fula, en del är fina. Jag har en klänning från Lidl som sitter skitsnyggt och som jag alltid får beröm för
  • Ess

Jag brukar handla träningskläder och träningsskor. Tycker dom är väl värda sitt pris.

• Anonym (tss)

Det är inte pinsamt men tycker inte dom har fina kläder därför handlar jag inte där. Köpt ett par träningsskor för 189 kronor som är hur sköna som helst dock :)

Svar på tråden Varför pinsmat att handla kläder på Lidl?