• Kofot

Hatar pollenallergi hur allergisk är du?

Jag gillar våren men avskyr allergin så nu vill jag gnälla av mig.
    Hur allergisk är du på en skala 0-10?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hatar pollenallergi hur allergisk är du?
  • Fia 28

Jämfört med vad? Kan ju inte vet hur andra reagerar på pollen. Tar jag mina tabletter och håller mej inomhus så klarar jag mej rätt bra. Struntar jag i mina tabletter och går och sätter mej bredvid ån, så får jag nog rätt stora problem. Sen är det ju mindre pollen i år än ifjol, så vet int riktigt hur du vill jag ska rösta.

• Kofot
    Fia 28 skrev 2013-05-16 12:57:48 följande:
    Jämfört med vad? Kan ju inte vet hur andra reagerar på pollen. Tar jag mina tabletter och håller mej inomhus så klarar jag mej rätt bra. Struntar jag i mina tabletter och går och sätter mej bredvid ån, så får jag nog rätt stora problem. Sen är det ju mindre pollen i år än ifjol, så vet int riktigt hur du vill jag ska rösta.
    Din egen uppfattning. Jag valde 9 eftersom att ögonen är röda, rinnande och svullna inte helt olikt en berusad kanins ögon.
    Näsan rinner och jag nyser hela jävla tiden.
  • Frontline

Just i år känner jag inte av nåt, andra år har man varit precis rödögd, kliande, snorig och nyser som fasen.

Jag hade mycket mer pollenallergi när jag var runt 20 år så det har vuxit bort med tiden...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Fia 28
    Kofot skrev 2013-05-16 12:59:32 följande:
    Din egen uppfattning. Jag valde 9 eftersom att ögonen är röda, rinnande och svullna inte helt olikt en berusad kanins ögon.
    Näsan rinner och jag nyser hela jävla tiden.
    Tar du någon medicin och började du ta den i tid?
  • Fia 28

I år är det mycket lättare än ifjol, men är inte helt säker om det är vid max ännu.

• Duckan

0 allergisk mot våren Får känningar av hund och katt dock och horribelt utseende av en del krämer jag testat.

• Kofot
    Fia 28 skrev 2013-05-16 13:18:19 följande:
    Tar du någon medicin och började du ta den i tid?
    Jag äter Cetirizin och har börjat med prednisolon förutom ögondroppar och nässpraj så det blir säkert bättre snart.
  • Kofot
    Frontline skrev 2013-05-16 13:10:54 följande:
    Just i år känner jag inte av nåt, andra år har man varit precis rödögd, kliande, snorig och nyser som fasen.

Jag hade mycket mer pollenallergi när jag var runt 20 år så det har vuxit bort med tiden...
    Det är samma för mig. Det var värre när jag var yngre men just nu är det tufft :-/
  • Fia 28
    Kofot skrev 2013-05-16 13:33:15 följande:
    Jag äter Cetirizin och har börjat med prednisolon förutom ögondroppar och nässpraj så det blir säkert bättre snart.
    Tänk på att du ska börja behandla i tid, helst redan innan pollensäsongen börjar. Ett undermedel jag kan rekommendera är Singulair. Det tar jag när jag har riktigt hemska besvär, men än har jag inte behövt ta det i år. Annars tycker jag de starkare ögondropparna man endast tar 2 gånger om dagen är bättre än de man droppar oftare, Lecrolyn tar jag.
  • Kofot
    Fia 28 skrev 2013-05-16 13:36:50 följande:
    Tänk på att du ska börja behandla i tid, helst redan innan pollensäsongen börjar. Ett undermedel jag kan rekommendera är Singulair. Det tar jag när jag har riktigt hemska besvär, men än har jag inte behövt ta det i år. Annars tycker jag de starkare ögondropparna man endast tar 2 gånger om dagen är bättre än de man droppar oftare, Lecrolyn tar jag.
    Det har jag gjort. Jag äter princip allergitabletter året runt men Singulair har jag inte provat. Det ska jag kolla upp.
  • Jennie med ie

Jag tar numera medicin året om (tabletter och kortisonspray alltid, ögondroppar vid behov) eftersom jag även fått konstaterat allergi mot kvalster utöver pollen då (och myggbett). Jag kan ha ett vanligt jobb och så, men min vardag begränsas en del och jag kan inte göra allt jag vill. Så 8 kanske?

• LaFontaine

Nu börjar det lätta lite. Jag är allergisk tidigare på våren med kliande ögon, rinnande näsa, hosta och jobbig andning. Allergin blev dock bättre sen jag började medicinera mot min reumatism, med ett läkemedel som "riktar om" immunförsvaret. Jag ligger väl kring 5-6 på skalan över allergi. 

• Mrs Green

Just nu 1-2, jag känner bara av det om jag går i skogen. När jag var yngre var det mycket värre, mellan 7-35 år...

• Lufsan

Brukar ligga på 10 så här års men kör nu med Livostin spray eftersom jag ammar och till min stora förvåning hjälper det extremt bra. Brukar annars ta piller, nässpray och ögondroppar men inget brukar hjälpa. 

En dag i sänder.
  • blueangel

min allergi började ovanligt sent i år, nämligen bara häromdan. Känner det i ögon,nästa,och i lungorna. Brukar använda mig om nasonex och Kestine. Förra året var min allergi inte så farlig kanske låg på en 6:a som mest förmodligen pga att hela sommaren regnade bort. I år känns det väldigt jobbigt så vi får se!

Svar på tråden Hatar pollenallergi hur allergisk är du?