Inlägg från: liten giraff |Visa alla inlägg
  • liten giraff

Ni som jobbar inom psykiatrin (graviditetspenning)

Jobbar inom rättspsykiatrin. Fick beviljat utan problem. Min chef skrev i 60 dagar men när det är våld och hot så kan de välja hur tidigt som helst i graviditeten, det är individuellt. Ett tips är att skicka med ett brev där man beskriver en vanlig dag på jobbet och vad man kan utsättas för, utifall om de skulle vilja att man kompletterade med det så är det redan klart :)

• liten giraff

Jag trodde det var det enda man kunde välja att kryssa i, att bli avstängd alltså när det inte handlar om fysiskt betungande arbete. Och blir man avstängd så finns det ju goda själ till det och tror inte FK struntar i det. Det är nog ingen tvekan om att det blir beviljat :)

• liten giraff

Gjorde min chef fel? Jag kunde inte omplaceras, men han stängde av mig from 60 dagar innan bf, även om riskerna fanns där långt innan men det spelade ingen roll sa han utan policyn på arbetsplatsen var 60 dagar. Jag hade nog tyckt att minst 90 dagar hade varit mer rimligt i mitt fall, så jag tömde mitt semesterkonto istället. Påtalade det flera ggr men det hjälpte inte.

• liten giraff

Jag sa att 60 dagar gäller vid fysiskt arbete, och att det inte finns nån regel om hur många dagar när det är hot och våld utan att man då får avgöra individuellt.

• liten giraff

Jag läste på mycket i samband med att jag pratade med chefen tyckte jag, men inget spelade någon roll. Visste att jag hade rätt innerst inne men efter många turer hit och dit och en stressad chef så drev jag inte vidare. Skyddsombud? Vi har inget. Brist på personal (vilket ibland ledde till utökade abersuppgifter och risker istället) och inga åtgärder sattes in heller. En av anledningarna till varför jag tänker söka mig bort därifrån under min ledighet.

Svar på tråden Ni som jobbar inom psykiatrin (graviditetspenning)