• Fidelis ad urnam

Myror inomhus! Vad göra?!

Upptäckte nyss runt 30 små äckliga myror i köket och hallen som leder till köket. Dammsög upp dem och torkade sedan golvet. Men vad kan jag göra mer? Hur får jag bort äcklet?! 

• Svar på tråden Myror inomhus! Vad göra?!
  • AndersFl

Det finns väl insektsspray?

• TaSe

Jag undrar också... Har försökt hitta var de går in, men lyckas inte lokalisera någon myr-stig. Finns det alternativ till anticimex?

• Närtan

Ring försäkringsbolaget och hör efter om de har avtal med tex anticimex

• Fidelis ad urnam
    AndersFl skrev 2013-05-17 09:11:22 följande:
    Det finns väl insektsspray?

Inte allt för hälsosamt om man har katter.  
  • Fidelis ad urnam
    Närtan skrev 2013-05-17 09:15:06 följande:
    Ring försäkringsbolaget och hör efter om de har avtal med tex anticimex
    försöker få tag på dem men både deras hemsida och telefoni verkar ligga nere just nu
  • werner

Myrdosor är det enda somhjälper. Vi får fr Anticimex via hemförsäkringen

• mucklas

Det fnns en tip av gift i små dosor som de tar med sig till boet. Googla på myrgift. Det funkade för min syster som fick in myror i duschen i sin lägenhet. Anticimex kom och tejpade fast en dosa och myrorna var borta på nån vecka.

Annars gäller det att hålla rent. Jag hörde också att lite kanel strödd där man tror att de kommer in kan avskräcka. Vet inte alls om det stämmer :)

If there was an olympics in martyrdom, my mother would lose on purpose.
  • Saragbg

Dessa myrdosor finns inte att köpa i butik el?! Jag har också äckliga myror inomhus :/ sprayade myrr spray igår på altanerna och längst huset!

• Fidelis ad urnam
    Saragbg skrev 2013-05-17 09:39:38 följande:
    Dessa myrdosor finns inte att köpa i butik el?! Jag har också äckliga myror inomhus :/ sprayade myrr spray igår på altanerna och längst huset!
    Jag ska köpa dessa

http://www.jula.se/myrdosa-myrr-baythion-2-pk-708318

inväntar samtal från mitt försäkringsbolag och ska se vad de säger.  
  • mucklas
    Saragbg skrev 2013-05-17 09:39:38 följande:
    Det finns en sort som heter snip, den finns att köpa i butiker, på nätet iaf. Det finns också dosor för myrr.
    If there was an olympics in martyrdom, my mother would lose on purpose.
Svar på tråden Myror inomhus! Vad göra?!