Myror inomhus! Vad göra?!
Upptäckte nyss runt 30 små äckliga myror i köket och hallen som leder till köket. Dammsög upp dem och torkade sedan golvet. Men vad kan jag göra mer? Hur får jag bort äcklet?!
Upptäckte nyss runt 30 små äckliga myror i köket och hallen som leder till köket. Dammsög upp dem och torkade sedan golvet. Men vad kan jag göra mer? Hur får jag bort äcklet?!
Det finns väl insektsspray?
Jag undrar också... Har försökt hitta var de går in, men lyckas inte lokalisera någon myr-stig. Finns det alternativ till anticimex?
Ring försäkringsbolaget och hör efter om de har avtal med tex anticimex
Myrdosor är det enda somhjälper. Vi får fr Anticimex via hemförsäkringen
Det fnns en tip av gift i små dosor som de tar med sig till boet. Googla på myrgift. Det funkade för min syster som fick in myror i duschen i sin lägenhet. Anticimex kom och tejpade fast en dosa och myrorna var borta på nån vecka.
Annars gäller det att hålla rent. Jag hörde också att lite kanel strödd där man tror att de kommer in kan avskräcka. Vet inte alls om det stämmer :)
Dessa myrdosor finns inte att köpa i butik el?! Jag har också äckliga myror inomhus :/ sprayade myrr spray igår på altanerna och längst huset!