Inlägg från: Fidelis ad urnam |Visa alla inlägg
  • Fidelis ad urnam

Myror inomhus! Vad göra?!

Upptäckte nyss runt 30 små äckliga myror i köket och hallen som leder till köket. Dammsög upp dem och torkade sedan golvet. Men vad kan jag göra mer? Hur får jag bort äcklet?! 

• Svar på tråden Myror inomhus! Vad göra?!
  • Fidelis ad urnam
    AndersFl skrev 2013-05-17 09:11:22 följande:
    Det finns väl insektsspray?

Inte allt för hälsosamt om man har katter.  
  • Fidelis ad urnam
    Närtan skrev 2013-05-17 09:15:06 följande:
    Ring försäkringsbolaget och hör efter om de har avtal med tex anticimex
    försöker få tag på dem men både deras hemsida och telefoni verkar ligga nere just nu
  • Fidelis ad urnam
    Saragbg skrev 2013-05-17 09:39:38 följande:
    Dessa myrdosor finns inte att köpa i butik el?! Jag har också äckliga myror inomhus :/ sprayade myrr spray igår på altanerna och längst huset!
    Jag ska köpa dessa

http://www.jula.se/myrdosa-myrr-baythion-2-pk-708318

inväntar samtal från mitt försäkringsbolag och ska se vad de säger.  
  • Fidelis ad urnam

och nu ska jag ringa anticimex. Vår villaförsäkring hade hjälp från anticimex utan självrisk. Så då är jag ju bara dum om jag inte ringer dem

• Fidelis ad urnam
    Zchimla skrev 2013-05-17 10:06:07 följande:
    Jag ringde anticimex (eller jag blev kopplad från vårt försäkringsbolag) och fick 2 myrdosor och granulat att strössla ute. 

Tjejen som jag pratade med på anticimex rekommenderade mig inte att spraya eller strössla utomhus, såvida jag inte vet vart boet är, då jag stänger in myrorna i huset. Vi får hem dosor på måndag, ska köpa egna tills dess. 
  • Fidelis ad urnam
    werner skrev 2013-05-17 10:16:47 följande:
    tänk på att det tar några dagar innan dosorna verkar... Typ fyra, fem dagar. skulle inte slösa pengar på dosor - du kommer ändå ha myror under helgen...
    Jo men om jag börjar redan nu, 79 kr för två dosor är ju inte mycket pengar att tala om, så försvinner de ju också två dagar tidigare även om det tar några dagar. 
    Nu spenderar jag min tid med att dammsuga, våttorka golvet och sanera alla ytor i köket så att det inte ska finnas någonting frestande där inne för myrorna att vilja komma åt  
  • Fidelis ad urnam
    Zchimla skrev 2013-05-17 10:15:25 följande:
    Vi vet var de kommer ifrån (har gamla slipers) 
    Vi fick med vänta över helgen, jag fick tipset att tvätta med rengöringsmedel så länge för då tar man bort myrornas doftspår. men det fattade jag som att du redan gjort 
    Ja jag har våttorkat huset och speciellt de ställen där jag har hittat myror. Vi har en långsmal hall från ytterdörren till köket och längst hela högra listen i den hallen hittade jag som en rand av myror samt inne i köket (eller jag, det var katterna som var helt galna och gjorde att jag såg dem). Så jag tror att de kommer in genom ytterdörren. Så där har jag torkat och dammsugit likt en galning
Svar på tråden Myror inomhus! Vad göra?!