• Anonym (Präst?)

Jobb som är Präst fast utan gudgrejen?

Som rubriken lyder - Finns det något jobb som präst fast utan gudgrejen? Jag menar, jag skulle vilja ha ett jobb som är lite varierande, hjälpa utsatta människor på olika sätt, hemlösa, barn, människor som behöver prata ect, men jag är verkligen inte troende. Gud är verkligen inte min grej - även fast jag är väldigt intresserad utav religion, mer ur en "fakta synpunkt", diskutera dom olika religioner, jämföra osv. Jag är verkligen inte troende.

Någon som har något förslag?

• Svar på tråden Jobb som är Präst fast utan gudgrejen?
  • Colisa

Kurator, socionom, psykolog kanske?

BTW, skön formulering i rubriken! ...präst fast utan gudgrejen...Glad

• Anonym (Präst?)
    Colisa skrev 2013-05-17 23:40:34 följande:
    Kurator, socionom, psykolog kanske?

BTW, skön formulering i rubriken! ...präst fast utan gudgrejen...Glad

Ja jo jag förstår din tanke.. :) MEN typ kurator är ju bara att lyssna. Jag vill ju hjälpa ungdomar, hemlösa. Ni vet, fixa julafton för hemlösa, stötta ungdomar, hjälpa fd kriminella in i samhället osv :).
    Socionom är inte det "bara att vända papper"?

Haha :) Var det ironi eller seriöst? ^^    
  • Anonym (Präst?)
    Lena skrev 2013-05-17 23:44:17 följande:
    Ungdomsledare?

Men det är väl mera fritid?
  • Anonym (Präst?)
    Astarte skrev 2013-05-17 23:55:42 följande:
    Vill du vara i kyrkan är det diakonen som gör det du skriver om. Prästerna håller bara på med en massa riter hela dagarna!

Vad gör diakonen?? Glad
    Det behöver inte vara kyrkan (Ärligt så skulle jag nog vara rätt glad över om jag slapp kyrkan Flört), tänker mest om det finns något likvärdigt?  
  • Cornellia
    Anonym (Präst?) skrev 2013-05-17 23:57:50 följande:

Vad gör diakonen?? Glad
    Det behöver inte vara kyrkan (Ärligt så skulle jag nog vara rätt glad över om jag slapp kyrkan Flört), tänker mest om det finns något likvärdigt?  
    Diakonen gör exakt det du vill göra. 
  • Anonym (Präst?)
    Musik skrev 2013-05-17 23:56:20 följande:
    Politiker?

Har faktiskt funderat på det, svenska läraren vill det gärnaFlört. Men vill inte bara vända papper ...
  • Astarte
    Anonym (Präst?) skrev 2013-05-17 23:57:50 följande:

Vad gör diakonen?? Glad

Har hand om kyrkans fonder och delar ut pengar, lyssnar, besöker gamla och sjuka, finns i stadskyrkan etc. Prästerna viger, döper och begraver. . .typ.
Svar på tråden Jobb som är Präst fast utan gudgrejen?