• Miinlillagroda

5 dagar på oss! Hjälp oss till det rätta flicknamnet

Om 5 dagar måste vi skicka in papperna på vad vår dotter ska heta! Men vi kan verkligen inte bestämma oss för vilket namn vi ska ta av våra förslag! Detta trodde jag inte skulle hända oss, jag menar hur svårt ska det vara att hitta ett namn? Vår tjej har mörktbrunt hår och blåa ögon! Hjälp oss och hitta det perfekta namnet! Ös på :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-19 14:54
    Vi har Tuva Emma Lilly Maja och Alicia på listan! Vilket ska vi välja? Kan ta emot andra förslag också

• Svar på tråden 5 dagar på oss! Hjälp oss till det rätta flicknamnet
  • Flickan och kråkan

Åt vilket håll lutar ni......vilken typ av namn? Jag gillar de lite äldre:

Brita
    Rut
    Ellen
    Alma
    Sigrid
    Signe
    Ava
    Hedda
    Hedvig
    Hilda
    Idun
    Liv
    Siri
    Tora

Men smaken är som baken delad

• Vinterankan

Ett tips är att gå in på SCB:s lista över 100 vanligaste namnen på barn födda 2012 och så skriver du och den andra föräldern ner alla namn där som ni kan tänka er. Och sedan så stämmer ni av era listor och går igenom de namnen som båda har valt.

• Miinlillagroda
    Vinterankan skrev 2013-05-19 12:13:53 följande:
    Ett tips är att gå in på SCB:s lista över 100 vanligaste namnen på barn födda 2012 och så skriver du och den andra föräldern ner alla namn där som ni kan tänka er. Och sedan så stämmer ni av era listor och går igenom de namnen som båda har valt.

Vi har gjort så och kommit fram till några namn men sen gillar jag alla ( på olika sätt) lika mycket och vi fastnar :/
  • Nyfiken gul

Felicia
    Olivia
    Cecilia
    Angelika
    Agnes
    Jessika
    Belinda

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Miinlillagroda

Namn förslagen vi har är Tuva Emma Lilly Maja och Alicia! Problemet är att jag inte kan bestämma mig vilket sotets namn jag är ute efter, de är ju väldigt olika! Är rädd att jag ångrar mig.. Tittar jag på henne kan jag heller inte känna "åh men det här ser du ut att heta" det hade varit enklare då

• engladprick
    Miinlillagroda skrev 2013-05-19 12:38:49 följande:
    Namn förslagen vi har är Tuva Emma Lilly Maja och Alicia! Problemet är att jag inte kan bestämma mig vilket sotets namn jag är ute efter, de är ju väldigt olika! Är rädd att jag ångrar mig.. Tittar jag på henne kan jag heller inte känna "åh men det här ser du ut att heta" det hade varit enklare då
    har ni diskuterat de namnen med någon vän/släkting?
    nån som kan ge något annat intryck som...?

för mig är alla era  namnförslag rätt  lika, mjuka korta namn :) av de är emma min favorit! och emma är brunhårig i mina ögon ;)
Svar på tråden 5 dagar på oss! Hjälp oss till det rätta flicknamnet