• bastusnuva

Har du fortfarande fast telefoni?

Jag funderade idag på hur vanligt det är att man fortfarande har fast telefoni.
    Känns som de flesta har enbart mobil numera.

Jag har fortfarande mitt fasta abonnemang men använder nog mest mobilen.
    För man ringer ju mest mobil till mobil. Men lokalsamtal ringer jag oftast från den fasta telefonen.

Hur är det för dig? Motivera gärna! 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du fortfarande fast telefoni?
  • Dixie

Ja, mest av gammal vana + att det känns konstigt om barnens kompisar ska behöva ringa på mammans/ pappans mobil om de ska leka, enklare att ha ett hemnummer då!

• bastusnuva
    Dixie skrev 2013-05-20 22:02:46 följande:
    Ja, mest av gammal vana + att det känns konstigt om barnens kompisar ska behöva ringa på mammans/ pappans mobil om de ska leka, enklare att ha ett hemnummer då!
    Ja, det blir ju lite mer praktiskt så. 
  • Scrubs81

Ja! Hela Sverige har tyvärr inte bra mobiltäckning...

• Aileen Allannah

Ja, vi skaffade för inte så länge sen faktiskt. Efter att mobilnätet strulat lite för ofta på sista tiden så blev jag nojig och ville ha en fast telefon för att kunna kommunicera med omvärlden trots bråkigt mobilnät.

• LunaLunatic

Har ett fast nummer kopplat till mobilen (via 3). Det är bara för inkommande samtal. Ogillar folk med bara mobil, blir så dyrt att ringa.

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • passo

Har ett "hemnummer" men ingen telefon ikopplad. Så nej röstade jag.

• Felidae

Ja, om jag vill prata med någon längre än två minuter vill jag göra det över fast lina. Har man inte perfekt täckning är det rätt irriterande att prata med någon en längre stund när vart femte ord försvinner.

• replica

Japp, ringer mobila samtal och till vänner i England från den Glad. Blir billigare!

Svar på tråden Har du fortfarande fast telefoni?