• bastusnuva

Har du fortfarande fast telefoni?

Jag funderade idag på hur vanligt det är att man fortfarande har fast telefoni.
    Känns som de flesta har enbart mobil numera.

Jag har fortfarande mitt fasta abonnemang men använder nog mest mobilen.
    För man ringer ju mest mobil till mobil. Men lokalsamtal ringer jag oftast från den fasta telefonen.

Hur är det för dig? Motivera gärna! 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du fortfarande fast telefoni?
  • Musik

Jag fick gratis fast telefoni i samband med bredband. Tänkte ha den som en backup om mobilen går sönder. Men verkligheten är den att den används bara för att ta emot samtal från telemarketing  Kräks

• 123

Ja, med mitt avtal och den typ av samtal jag oftast ringer blir det mest ekonomiskt så. Mobilen har jag bara för att kunna bli nådd om det är något viktigt (vill inte dela privata samtal på jobbet eller bland en massa folk).

• fluu

Vi har bara mobiler. Vi ringer mest varandra och har båda halebop så det blir billigt.  Till andra smsar vi mest.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Uffesson

Nej, för oss räcker mobilerna. Glad

• cosinus

Ja vi har hemtelefon.

Jag vill ha en telefon med ett lokalt nummer (lättare memorera än ett långt mobiltelefonnr) som barnens kompisar kan ringa på och som barnen kan ringa ut från.

Jag vill inte stå på Kvantum när kompisarna ringer och fråga om xxx ska komma ut och leka och jag ska behöva omdirigera dem till mannens mobil.

Jag vill inte behöva utrusta ungarna med mobiltelefon i förtid för att vi inte har en telefon hemma de kan nyttja. Äldsta är nu 9 och vi har verkligen inget behov av mobil till henne än.

Däremot har vi IP-telefoni ist för telefonledning indragen för det var så satans dyrt att dra in ledningar när vi byggde hus. Men IP-telefonin funkar riktigt bra, nackdelen är såklart om nätet går ner eller det blir strömavbrott men det kan jag leva med.

• stickkontakt

Nej, vi sa upp det för ca 5 år sedan. Det var bara svärmor som ringde till den fasta telefonen, och vi ringde aldrig ut. Så svärmor fick helt enkelt stå ut med att ringa till mobilen, för vi ville inte betala ett abonnemang enbart för att hon skulle ringa oss lite billigare. På senare år har svärmor insett poängen med mobiltelefon, så nu ringer även hon oss för endast öppningsavgift. Där vi bor nu finns endast IP-telefoni, och eftersom vi regelbundet har problem med nätet så känns det verkligen inte värt att ha hemtelefon. Ringer vi utomlands använder vi skype out, det är jättebilligt till de ställen vi ringer.

• LunaLunatic
    LinneaJosie skrev 2013-05-20 22:33:38 följande:

Olydiga människor! Lättare här där man i princip bara kan använda telia/halebop om man vill ha täckning nån annanstans än i stadskärnan ;)
    + 1 i Vilhelmina Flört Fast jag har 3 ändå, och här uppe ringer jag ingen ändå.
    Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • AnnaGreta 378

Har fast telefon och ingen mobil (!). Har en mobil jag fått av en dotter iofs. men orkar inte använda den. Skäms

Jag vil inte bli nådd hela tiden, är jag inte hemma så ring mej igen!  

• missan75

Vi har ingen fast telefon. Det var ju bara telefonförsäljare som ringde.

Jag har fast pris för 399 per månad. Och min man har tjänstetelefon. Finns ingen orsak att ha fast telefoni.

Svar på tråden Har du fortfarande fast telefoni?