• Stockholmsmamma130825

    Första barnet i STOCKHOLM - augusti 2013

    Jag och min sambo väntar vårt första barn den 25 augusti 2013. Vi väntar en flicka och jag är nu i v. 27 (26 + 1). Söker likasinnade personer som liksom jag kommer att vara föräldralediga framöver. Utbyta tankar om livet i smått och stort, gå promenader, fika och barnaktiviteter. Framförallt vore det kul att lära känna personer som också väntar barn i augusti 2013 och som bor i Stockholm.

  • Svar på tråden Första barnet i STOCKHOLM - augusti 2013
  • Stockholmsmamma130825

    Kul! Aha du väntar alltså tvåäggstvillingar? Vad roligt men det blir säkerligen rätt intensivt när de föds. Hon sparkar för fullt i magen, mest aktiv mellan 9 - 12 på förmiddagen och 21 - 00 på kvällen. Men även till och från på eftermiddagen och kvällen.

  • moooish

    Jag bor i tullinge, väntar första barnet i augusti :) har ej tagit reda på kön, det blir en överraskning!

  • Stockholmsmamma130825
    moooish skrev 2013-05-21 21:46:50 följande:
    Jag bor i tullinge, väntar första barnet i augusti :) har ej tagit reda på kön, det blir en överraskning!

    Vad roligt! Vi valde att ta reda på det av nyfikenhet. I helgen ska vi åka och köpa barnvagn. Tycker Emmaljunga är finast. Blir antingen Mondial eller Edge Duo. Annars har i köpt babynest, babybjörn, lite kläder, hämtat ut gratis babyboxar. Vad mycket söta kläder dt finns!
  • Twinisar

    Haha jag tycker det är aktivt hela dagarna, cool lugnt om nätterna, hoppas detta är något som följer med efter födseln ;) a tvåäggs, jag kunde inte heller stå imot frestelsen att få veta ! Haha

    Vagn vart en Emmaljunga double monkey.. Älskar den... Har fått så galet mycket kläder i pojk, lite neutralt och har noll till flickan ;)

    Tänkte göra ganska mycket själv, så som banynest, sänghimlar osv osv, lär va ganska kul :D

  • moooish

    Vi har fått en Emmaljunga av mina föräldrar, kommer inte ihåg modellen men den är från 2010, jättefin och kommer bli perfekt för oss. Har köpt babynest, amningskudde och lite kläder, mest på tradera. Borde väl åka och fixa lite smågrejer som tex nappflaskor, små handdukar och lite fix samt skötbord och barnsäng, men det känns så overkligt! Vi har just flyttat ut hit och har ännu inget spår att vi ska få barn om 11 veckor!! Vill typ inte börja pynta och boa än, tänker att det är för tidigt men det är det kanske inte :)

  • Twinisar

    Haha 11 veckor kvar, klart du kan börja boa nu :D jo det eh det känns, haha känns häftigt.. Jag känner ju hur dom sparkar och det är tufft :)

  • moooish

    Sparkar dom samtidigt eller turas dom om? Jag tycker det ju är häftigt/ läskigt när min enda sparkar, hur lär det inte kännas med två:)
    Ja jag vet, men det är som att jag inte vågar börja än, som att något skulle gå fel, det är liksom för långt kvar och för mycket kan hända. Jag vågar typ inte tro på att jag ska få en liten bebis. Jag kommer säkert vara för sent ute och inte hinna/orka köpa allt. Känns dock som att man inte behöver speciellt mycket saker den första tiden!

  • Twinisar

    Hahah förstår dig, jag har inte vågat köpa kläder för tänk om jag köper fel och dom säger på nästa ultraljud att nej det är två pojkar.. Haha dom sparkar samtidigt.. ena sparkar i revbenen på höger sida och den andra sparkar i väster ljumske :) :p

Svar på tråden Första barnet i STOCKHOLM - augusti 2013