• Anonym (TS)

Fira svärmor på mors dag?

Blev inspirerad av en annan tråd så jag tänkte kolla lite hur ni tänker. Så vad säger ni? Firar ni era svärmödrar på mors dag?

• Svar på tråden Fira svärmor på mors dag?
  • 2013

Nej det gör jag inte. Jag "firar" möjligtvis min mamma, men antagligen inte.

• Masken84

Nej. Jag firar inte någon. Min mamma får en blomma eller liknande och jag är mamma själv men vi firar inte mig heller! Och svärmor har vi ingen kontakt med!

• Nyfiken gul

Ja det gör vi här, och det gör jag med glädje dessutom . 

Jag själv som mamma blir inte firad och det gör mig inget. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Duckan

Vi har inte varit så bra på det, men min svåger och hans fru brukar bjuda svärmor på middag. Vi firar iofs inte dirkekt att jag är mor heller då vi inte ser så stort på just den dagen.

• Pimpinellan

Nej,skickar ett kort och ringer till min mamma,men inte svärmor. Henne får väl maken fira om han vill.

• Anonym (TS)
    Nyfiken gul skrev 2013-05-22 16:21:45 följande:
    Ja det gör vi här, och det gör jag med glädje dessutom . 

Jag själv som mamma blir inte firad och det gör mig inget. 
    Intressant! Jag är nog inte lika storsint Glad. Jag skulle nog åtminstone vilja ha en blomma.
  • Anonym (TS)
    Pimpinellan skrev 2013-05-22 16:23:24 följande:
    Nej,skickar ett kort och ringer till min mamma,men inte svärmor. Henne får väl maken fira om han vill.
    Hmm.. Så kan man göra.
  • elyse

Ja, faktiskt mer än min egen mamma... Mamma får ett kort eller ett telefonsamtal, men svärmor träffar jag och ger något litet. Jag bor dock i samma stad som svärmor, men långt ifrån min egen mamma. 

• Pimpinellan
    Anonym (TS) skrev 2013-05-22 16:26:12 följande:
    Hmm.. Så kan man göra.

Ja,för hon är inte min mamma och hon har fler barn och närmare barn som kan fira henne ordentligt om de nu vill. Men två av barnen träffar henne varje dag eller åtminstone fem dar i veckan så det är ju inte så att de skiter i henne trots att det är morsdag... Min mamma går inte räffa,hon bor 125 mil bort.
  • Frontline

Jag trodde det var mors dag och inte svärmors dag

Livet är underbart när underlivet är bart :)
Svar på tråden Fira svärmor på mors dag?