Fira svärmor på mors dag?
Blev inspirerad av en annan tråd så jag tänkte kolla lite hur ni tänker. Så vad säger ni? Firar ni era svärmödrar på mors dag?
Blev inspirerad av en annan tråd så jag tänkte kolla lite hur ni tänker. Så vad säger ni? Firar ni era svärmödrar på mors dag?
Vi systrar (18,19 och 27 ) samt lillebror (13) firar alltid både farmor, mormor och mamma med en brakmiddag vi lagat själva, alltid trerätters. Även morbror med barn och självklart farfar morfar och pappa kommer. Sedan får de någonting mindre, en blomma eller någon trisslott. Familjen är viktig för oss och presenten är mer att ha hela sin familj samlad. :)
Och min egen svärmor får klart en liten blomma och en kram.
Jag firar inte svärmor för hon är inget snäll. Min man får göra som han vill, det är hans mamma.
Däremot fick jag ett sms av min sons flickvän förra året "grattis på mors dag" det tyckte jag om även om jag inte är hennes mamma (och de har inga barn så det var inte därför). Jag uppskattar henne mycket och det verkar som att hon ser mig lite som en mamma också vilket är enormt stort för mig pga min dåliga relation till min svärmor.
Jag har aldrig firat min mamma eller någon annans mamma på mors dag. Möjligtvis sagt grattis om jag kommit ihåg det. Nu för tiden när man bara har t.ex. Googles kalender vet man ju inte ens om att det är den dagen.
Det händer att jag ger min mamma (och pappa på fars dag) en kram och säger "Det är bara ett kommersiellt jippo, jag älskar min mamma/pappa lika mycket varje dag". Det började jag med när jag var yngre och det fungerade jättebra. Ingen som blev sur.
Till frågan. Jag tycker att din man ska fira sin mamma på mors dag. Hon är ju inte din mamma.
På söndag blir det picknick med mormor, mamma svärmor morbror med respektive:) bara för att det är trevligt att hitta på något:) då har inte jag den bästa relation till min svärmor! Men mormor och hon brukar prata om de mesta:)
Min svärmor fick en blomsterbukett och ett telefonsamtal.
Nej, det skulle aldrig falla mig in. Hon har ett eget barn som kan få fira henne om de båda tycker det är viktigt.
Min svärmor fick blommor,paket och tårta.
Nej för vi har inte barn. Om vi hade barn däremot är jag säker på att vi skulle gjort det, eller jag hade iaf sett till att vi gjorde det på något sätt (min kille hade nog inte ens vetat att det var mors dag). Jag vill ju åtminstone säga grattis till min egen mamma, och jag har vuxit upp med att man grattar mormor/farmor också, så för mig är det ganska naturligt att jag skulle frågat min kille "hur ska vi fira din mamma då?". Men som sagt, vi har inga barn ännu, så än så länge gör vi inte det. Men nu när jag läser vad ni skriver kunde man ju åtminstone sänt iväg ett sms till henne... känner mig lite dum nu, får försöka att komma ihåg att göra det nästa år istället!