• Lovela

Surrogatmamma -kan du tänka dig att vara det?

Vår barnlängtan är stor.

Vi söker därför någon som vill hjälpa oss att bära och föda ett barn.
    Det blir ingen genetisk koppling till sm då vi tänkte göra med egna ägg.

Mer bakgrund och tankar genom pm.

Mvh
    Lovela

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 18:29
    Tillägg:
    Det är lagligt i andra länder.
    Det är viktigt att det är av glädje att hjälpa andra.

Jag sökte IVF i 7 år och fick nej. Sedan fick jag hjälp, då hade myomet utvecklats till cancer och livmodern opererades hastigt bort.

Jag är inte intresserad av kommentarer med negativ karaktär som sårar mig. Det här gör redan ont. Svara bara om du verkligen kan tänka dig det.

• Svar på tråden Surrogatmamma -kan du tänka dig att vara det?
  • The past is now

Nej, aldrig. Jag har svårt för att man kan köpa en kropp på det viset. Men det är jag det..

• Jossofräs

Synd att min partner inte hade accepterat det. Jag hade annars ställt upp. Fy vad tufft det måste vara för er!

• Anonym (japp)

jag hade nog klarat av en sån sak ,trodde dock det var "förbjudet" i sverige att göra en sån sak?
    jag tror dock att man måste känna paret i fråga ordentligt.
    Som min syster exempelvis ,hon är gift med en kvinna och hon har dessutom problem med cystor på äggledarna vilket gör det svårt att bli gravid med exempelvis inseminering...hade dem velat ha min hjälp så hade jag ställt upp.

• viseversa

Det är väl inte lagligt i Sverige. Och ja jag gillar att vara gravid så visst hade jag kunnat det. Dock tror jag inte det hade gått då jag hade fått för mycket känslor för barnet. Och jag hade INTE varit billig kan jag säga. Gör inget gratis.

• jashrinah

det är väll olagligt i sverige ? hade det varit lagligt hade jag nog blivit suregatmamma =) 

• Anonym (inte)

Du får inte annonsera i tråden efter någon som kan utföra tjänster TS

• Pudel

Hade haft svårt att genomföra en graviditet åt någon annan. Dessutom, om jag nu skulle göra det så hade det varit otroligt dyrt. Tex var jag sjukskriven i 6 månader med det barn jag själv har. Inkomstbortfallet hade jag knappast velat stå för själv om det var surrogat....

• Lovela
    The past is now skrev 2013-05-22 17:54:41 följande:
    Nej, aldrig. Jag har svårt för att man kan köpa en kropp på det viset. Men det är jag det..
    Då kanske du hellre vill donera din livmoder -då har du inte sålt dig ;)
  • Anonym (två)

Inte ens jag som har två livmödrar skulle vilja sälja/donera den andra till vem som helst.

Svar på tråden Surrogatmamma -kan du tänka dig att vara det?