• Anonym (tvång)

Jag kan inte slänga mina endags linser - jag äter dom

Hej jag har ett problem eller har haft olika sen tonåren med ätstörning och självskadebeteende. ,men nu är jag 22 och har börjat äta mina endags linser istället för att slänga  dom. jag borde kanske söka hjälp men klarar inte det och inte heller att sluta äta mina linser. är det farligt? det känns mest bara jäkligt knäppt, törs inte prata med nån.

• Svar på tråden Jag kan inte slänga mina endags linser - jag äter dom
  • Anonym (hm)

Jag har svårt att tänka att det är farlig, kan man ha dem i ögonen bör det väl inte vara någon fara? Jag vet en tjej som varje kväll var tvungen att öppna en påse snus och äta lite, annars kunde hon inte somna. Och såg ett klipp på youtube igår som åt katthår. Folk har konstiga saker för sig, påverkar det dig inte i ditt vardagliga liv så tycker jag inte du ska oroa dig.

• MinaE
    Anonym (tvång) skrev 2013-05-22 21:13:13 följande:
    Hej jag har ett problem eller har haft olika sen tonåren med ätstörning och självskadebeteende. ,men nu är jag 22 och har börjat äta mina endags linser istället för att slänga  dom. jag borde kanske söka hjälp men klarar inte det och inte heller att sluta äta mina linser. är det farligt? det känns mest bara jäkligt knäppt, törs inte prata med nån.
    Eh.. :S 

Ja, det är knäppt jag lovar. 
  • roffe

Jag tror det kan vara farligt. Kroppen spjälkar väl inte plast. Såg p åtv om en tjej som åt tejp och det kunde förstöra hennes mage helt sa läkarna. Det kan fastna i tarmfickor och orsaka problem där. Så du ska nog höra av dig till vårdcentralen eller psyk i din kommun och be om hjälp för det där är ju inte bra för dig. Du förtjänar ett bättre liv än missbruk och destruktivitet. 

Och på psyk har dom hört allt möjligt knäppt, det är vardagsmat för dom :)  du behöver inte säga allt i början heller, säg bara att du behöver prata med någon för du mår dåligt sen tar du allt i din egen takt =)

• Anonym (tvång)
    Anonym (hm) skrev 2013-05-22 21:16:55 följande:
    Jag har svårt att tänka att det är farlig, kan man ha dem i ögonen bör det väl inte vara någon fara? Jag vet en tjej som varje kväll var tvungen att öppna en påse snus och äta lite, annars kunde hon inte somna. Och såg ett klipp på youtube igår som åt katthår. Folk har konstiga saker för sig, påverkar det dig inte i ditt vardagliga liv så tycker jag inte du ska oroa dig.
    nej jag tänker så också men det underliga är att mitt bajs nästan inte alls är brunt längre utan gråvitt som aska typ kan det höra ihop´??
  • roffe

Avfärgad

Avfärgad avföring som har en kittliknande färg och är lite fluffig kan bero på stopp i gallvägarna. Gallpigmentet ger avföringen färg och är det stopp i gallvägarna kommer inget gallpigment ner i tarmen och då blir avföringen avfärgad. Avföringen blir också ganska fet och flyter i toalettstolen.

• Anonym (tvång)
    roffe skrev 2013-05-22 21:34:21 följande:

Avfärgad

Avfärgad avföring som har en kittliknande färg och är lite fluffig kan bero på stopp i gallvägarna. Gallpigmentet ger avföringen färg och är det stopp i gallvägarna kommer inget gallpigment ner i tarmen och då blir avföringen avfärgad. Avföringen blir också ganska fet och flyter i toalettstolen.

kan mina endags linser ha hämnat i gällvägarna?
  • roffe
    Anonym (tvång) skrev 2013-05-22 21:54:37 följande:
    kan mina endags linser ha hämnat i gällvägarna?
    Ingen aning. Men du bör nog kolla upp det pronto :)
  • Flerp

Jag har hört att det är nyttigt med linser. Rika på protein.

• Anonym (ehh)

Ehh..Skaffa månadslinser? Eller förresten, kanske kan du få tag på halvårslinser? Det låter inte lite läskigt det där :/

• Flerp
    Anonym (ehh) skrev 2013-05-23 00:29:09 följande:
    Ehh..Skaffa månadslinser? Eller förresten, kanske kan du få tag på halvårslinser? Det låter inte lite läskigt det där :/
    Haha, grym lösning!
    Eller så leder det bara till att hen äter upp dem nästan direkt ändå och går runt halvblind resten av halvåret.
Svar på tråden Jag kan inte slänga mina endags linser - jag äter dom