• Anonym (tvång)

Jag kan inte slänga mina endags linser - jag äter dom

Hej jag har ett problem eller har haft olika sen tonåren med ätstörning och självskadebeteende. ,men nu är jag 22 och har börjat äta mina endags linser istället för att slänga  dom. jag borde kanske söka hjälp men klarar inte det och inte heller att sluta äta mina linser. är det farligt? det känns mest bara jäkligt knäppt, törs inte prata med nån.

• Svar på tråden Jag kan inte slänga mina endags linser - jag äter dom
  • Anonym (Linsa)

Det där med din avfärgade avföring lät inte helt bra. Fast det behöver ju inte ha nåt som helst samband med att du äter upp dina linser. Men du borde kolla upp det i alla fall så ring vårdcentralen och boka en läkartid. Och angående linserna. Byt till månadslinser eller glasögon tills du kommit över din ovana.

• Snöviolen

Sjukt, men det sjukaste jag såg på tv. Var en brud som åt aska från sin döde man varje dag.

• Anonym (Linsa)
    Snöviolen skrev 2013-05-23 01:48:15 följande:
    Sjukt, men det sjukaste jag såg på tv. Var en brud som åt aska från sin döde man varje dag.

Mådde hon psykiskt dåligt av det? För jag tror knappast att det är särskilt farligt (även om det förmodligen är fullständigt olagligt i sverige).
  • Snöviolen
    Anonym (Linsa) skrev 2013-05-23 02:00:02 följande:

Mådde hon psykiskt dåligt av det? För jag tror knappast att det är särskilt farligt (även om det förmodligen är fullständigt olagligt i sverige).
    Det var i USA eller  England och ja hon mådde dåligt för hon ville ha hjälp att bli kvitt ovanan att äta aska.
  • äppelskrutt01
    Flerp skrev 2013-05-23 00:33:36 följande:
    Haha, grym lösning!
    Eller så leder det bara till att hen äter upp dem nästan direkt ändå och går runt halvblind resten av halvåret.
    Ha ha........    
  • Anonym (tvång)
    Anonym (Linsa) skrev 2013-05-23 01:29:26 följande:
    Det där med din avfärgade avföring lät inte helt bra. Fast det behöver ju inte ha nåt som helst samband med att du äter upp dina linser. Men du borde kolla upp det i alla fall så ring vårdcentralen och boka en läkartid. Och angående linserna. Byt till månadslinser eller glasögon tills du kommit över din ovana.
    Jag har bokat  tid på VC, ska dit i morgon. nån som vet nåt med avföringsprover? hur fungerar det?
  • Anonym (hej)

jag tror nog att de på psyk har hört mycket mycket värre saker, tycker att du ska be om hjälp där och även se till att få svar på om det kan vara farligt. hoppas det går bra för dig!

• Anonym (linssoppa)

Man kan ju göra linssoppa.. Fast grå avföring har jag hört kan bero på levern? Borde nog kollas upp, du behöver ju inte berätta att du äter linser om det visar sig att det inte beror på linserna då.

• Asperger1998
    Anonym (tvång) skrev 2013-05-22 21:13:13 följande:
    Hej jag har ett problem eller har haft olika sen tonåren med ätstörning och självskadebeteende. ,men nu är jag 22 och har börjat äta mina endags linser istället för att slänga  dom. jag borde kanske söka hjälp men klarar inte det och inte heller att sluta äta mina linser. är det farligt? det känns mest bara jäkligt knäppt, törs inte prata med nån.

Har du problem att du äter allt du ser ? Eller bara lindsor ? Gråter Om det är allt måste du fråga din doktor om hon kan hjälpa dig äta nyttig mat Skrattande Men om det är bara lindsorna så tror jag du måste sluta Förvånad Dom är giftig kan jag tro och om det är tvång så tycker vi synd om dig. Kanske hmm använda glasögon ? Katt
  • uanpire
    Anonym (Linsa) skrev 2013-05-23 02:00:02 följande:

Jo, livsfarlig enlig läkare för det innehåller kemikalier från kremeringsvätska.
  • roffe
    Anonym (tvång) skrev 2013-05-23 12:49:04 följande:
    Jag har bokat  tid på VC, ska dit i morgon. nån som vet nåt med avföringsprover? hur fungerar det?
    Avföringsprov kan man ta hemma. Man får en liten spatel typ som man ska ta lite bajs med och lägga i en burk eller ett rör och sedan skickar man eller lämnar den till VC. Så man gör det själv helt enkelt :)  Det är inte så hemskt som det låter, tar ju en halv minut eller något =)
  • Jisa

Vad händer om du inte äter linserna? Har du provat? Kasta dem och spola, sen uppsöker du psyk om du får stark ångest efteråt. Kanske en kass idé men du måste sluta äta dina linser, kan aldrig vara hälsosamt.

• Kristina 341

Överlag känns det som en dålig idé att äta endagslinser av samma anledning som det är dåligt att äta plast.

Svar på tråden Jag kan inte slänga mina endags linser - jag äter dom