• angel2

    en till som längtar

    Hej! Jag känner igen mig så mycket i det ni skrivit och hur ni längtar och hur svårt det är då ens partner säger att han vill vänta ett tag till. För mig är det så att jag i alla fall har barn men de börjar bli stora och jag vill ha en baby igen. Jag och barnens biologiska pappa är skilda sedan ett år tillbaka. Jag har en ny relation med en man sedan 7 månader och son inte har egna barn. Jag har börjat påtala min längtan efter ett barn tillsammans med honom. Jag har fått olika reaktioner ibland att- jag vet inte om jag vill binda upp mig på det viset. Ibland att ja jag vill ha barn med dig. så jag får ofta dubbla budskap, jag tror att det handlar om att han är ett par år yngre än mig och att det känns som ett jättestort steg att bara bestämma sig för att vilja ha barn. Han har så många intressen som han skall hinna med i veckorna. Trots detta har jag sagt att jag kan sköta markplanen själv elelr mestadels bara han går med på att vi skaffar ett gemensamt barn. Min längtan efter en liten är precis lika stark denna gngen som den var första gången jag ville ha barn, men situationen helt annorlunda. Hur får man sin partner att förstå vilka känslor man har det gäller att vilja ha barn? Hur gör man för att inte skrämma iväg sin partner?

    Varma kramar till alla er som längtar. 

Svar på tråden en till som längtar