• Älskarlivet

Hur gammal tror ni att vår son är?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-23 20:35
    Nu gick det äntligen. Se lite längre ner.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-23 21:42
    Bilden har inte ens varit ute en timme men jag har ändå fått några svar så jag vill bara skriva några ord om hans ålder.

Han är 6 år, fyllde 19 mars.
    Han är 130 cm och har 35 i skor (väger 27 kg)....han är och ser alltså ganska stor ut om man jämför med andra pojkar som är nyss 6 år fyllda.

Han har varit sen med språket ända sen han var liten och har gått till Logoped till och från några år nu (dagis som tryckt på).
    Det han har "haft emot" sig har varit och är fortfarande att man tror att han är äldre än vad han är och har omedvetet kanske högre förväntningar och krav på honom än andra jämnåriga.

Ni som skrivit att hans er ut som 5 blir jag lite förvånad och undrar vem ni då jämför med .

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 22:17
    Bilden är nu borttagen av moderator på min begäran

• Svar på tråden Hur gammal tror ni att vår son är?
  • Älskarlivet
    augustisten skrev 2013-05-23 22:16:44 följande:
    Min sexåring har nästan exakt samma mått som din. Vi fick också köpa 35 i skor nu

Min kille är tidig med språket men ganska omogen socialt, så han har det också ganska jobbigt med att han ser äldre ut. Vuxna som inte känner honom tror lätt att han går i tvåan/trean och då förväntas ju ett helt annat beteende som han inte alls kan leva upp till.

Han är född i december så han går i förskoleklass nu, och att vara yngst och störst är inte en jättebra kombination ...

Nä vissa kombinationer är inte helt bra och lätta. Jag känner som sagt igen det mycket.
    Fröken sa till och med på utvecklingssamtalet förra veckan att hon opch kollegorna hade pratat om just detta. "Vi får INTE glömma att Aston inte är så stor som han ser ut). Bra att dom tänker på det iallafall tycker jag! 

Aston är då tvärtom mot er son. Sen med språket men socialt mogen. Härligt men konstigt att alla barn är så otroligt olika! 
  • Älskarlivet
    Alisa skrev 2013-05-23 21:37:29 följande:
    7 år. Mest för att det ser ut som att hans framtänder tappats och de permanenta kommit fram. Men det kanske bara ser ut så...?

Stämmer...han har 4 st permaneta tänder! 2 uppe och 2 nere
  • Dragonball

Hade gissat på 9 år, men jag är inte så bra på sådant här. Tycker att han ser äldre ut än 6 år. Väldigt fin kille!

• Ungakillen95

5år typ.
    Hoppas han har godkänt att du lägger ut bilder på honom här och att folk gissar åldern och kommer med åsikter. Om inte så är det taskigt och dåligt gjort utav dig 

• tobiq

Jag hade nog gissat på 7, man ser ju inte på bilden att han är lång.
    Förstår att det är jobbigt att han ser äldre ut ibland, min stora tös var lång och smal när hon var mindre (inte en gnutta bebishull kvar vid 18 mån) och hade jättemycket hår, fick många dumma kommentarer om att hon inte kunde gå när hon var 13 mån. Barnens kusin var rejält stor och en arg tant i affären ryckte hans napp ur munnen på honom när han var kanske 15 mån med motiveringen att "så stora barn behöver inte napp" (beteendet hade varit läskigt även om han råkat vara 3 år också iof...).

Själv var jag 173 cm när jag var 12 (178 cm nu som vuxen) och det var skitjobbigt ett par år, känns dock som att det är värre för en tjej att vara lång, tror inte att din pojk kommer se det som en nackdel när han blir äldre om han fortsätter vara lång.

Har precis varit ute på VFU (läser till F-3) lärare och det är verkligen stor skillnad på barnen! Innan jag hade lärt mig vilka som gick i förskoleklass, ettan och tvåan så var det VÄLDIGT svårt att avgöra då klassen är blandad. Bland sexåringarna fanns det flera stycken som var lika små som min 4-åring och drog 116 i overallerna men många som var betydligt större.

• Maggimou

Varför "outar" man sitt barn på ett sånt här sätt, ts? För att det är "lite kul"?

Fin grabb iaf.

• ChaosMum
    Älskarlivet skrev 2013-05-23 20:11:04 följande:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-23 20:35
    Nu gick det äntligen. Se lite längre ner.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-23 21:42
    Bilden har inte ens varit ute en timme men jag har ändå fått några svar så jag vill bara skriva några ord om hans ålder.

Han är 6 år, fyllde 19 mars.
    Han är 130 cm och har 35 i skor (väger 27 kg)....han är och ser alltså ganska stor ut om man jämför med andra pojkar som är nyss 6 år fyllda.

Han har varit sen med språket ända sen han var liten och har gått till Logoped till och från några år nu (dagis som tryckt på).
    Det han har "haft emot" sig har varit och är fortfarande att man tror att han är äldre än vad han är och har omedvetet kanske högre förväntningar och krav på honom än andra jämnåriga.

Ni som skrivit att hans er ut som 5 blir jag lite förvånad och undrar vem ni då jämför med .
    För övrigt tycker jag nog inte han är stor som du verkar tro..
    Jag är min egen framgångssaga.
  • Duckan

Har han att brås på ts? I jämförelse med alla 6-åringar på dotterns fsk är han väldigt lång och stor.

Svar på tråden Hur gammal tror ni att vår son är?