• Älskarlivet

Hur gammal tror ni att vår son är?

Hur gammal tror ni att vår son är?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-23 20:35
    Nu gick det äntligen. Se lite längre ner.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-23 21:42
    Bilden har inte ens varit ute en timme men jag har ändå fått några svar så jag vill bara skriva några ord om hans ålder.

Han är 6 år, fyllde 19 mars.
    Han är 130 cm och har 35 i skor (väger 27 kg)....han är och ser alltså ganska stor ut om man jämför med andra pojkar som är nyss 6 år fyllda.

Han har varit sen med språket ända sen han var liten och har gått till Logoped till och från några år nu (dagis som tryckt på).
    Det han har "haft emot" sig har varit och är fortfarande att man tror att han är äldre än vad han är och har omedvetet kanske högre förväntningar och krav på honom än andra jämnåriga.

Ni som skrivit att hans er ut som 5 blir jag lite förvånad och undrar vem ni då jämför med .

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 22:17
    Bilden är nu borttagen av moderator på min begäran

• Svar på tråden Hur gammal tror ni att vår son är?
  • hansine
    vampyria2 skrev 2013-05-24 18:30:54 följande:
    Ah okej, sorry :p   Ja va tusan logopeden borde ju ha lite mer koll än vad dagis har faktiskt :p
    Kan du översätta till svenska?
  • hansine
    vampyria2 skrev 2013-05-24 18:34:17 följande:
    Hm tycker du att det är något att skämmas över att man som femåring har problem med talet?
    Ärligt vi lever i en data tid och här pratar vi inte om några pinsamma situationer direkt så varför skulle det vara så illa?
    Bilder på sina barn lägger väldigt många föräldrar ut så exakt vad är problemet med det enligt dig? 
    Självfallet behöver ingen skämmas. Det finns dock något som kallas integritet. Barn ska skyddas av sina föräldrar, inte visas upp som cirkusdjur.
  • Stella Polaris

Inte ska man skämmas för att ens barn går hos en logoped eller annat. Det handlar inte om det. Det handlar om barnets integritet. Jag tycker många föräldrar outar sina barn alldeles för mycket på nätet. Tex alla bloggar som finns där varje dag dokumenteras, det som förr fanns i fotoalbum i en låda ligger nu till hela världens beskådan. Jag är mycket tacksam att mina föräldrar inte lagt ut hela min uppväxt på internet. Jag har inte det minsta att skämmas för, men för mig är det privat! Och även om det inte är privat för vissa andra, kan ni aldrig veta om era barn kommer tycka det är ok när de växt upp.

• Ungakillen95
    Xanina Rabbit skrev 2013-05-24 17:33:14 följande:
    Jag tycker inte att själva "uthängandet" av barnet är det värsta med detta. Barnet överlever nog att ha en bild på sig själv utlagd på nätet. Tänker ni likadant när det gäller Facebook till exempel??? Nä, där vimlar det av bilder på era barn som Facebook äger. För evigt. Amen!

Nä, jag tycker det är värre med det bekräftelsebehov, den självfixering, som den här typen av trådar odlar. Stackars människor! Har ni verkligen ingen annan att visa upp era fina barn för? Har ni ingen som ser, hör och förstår hur underbara era barn är? 
    På facebook har man vänner och bekanta som faktiskt har någon koppling till barnet men här på FL så visar man honom för flera hundra som inte alls har någon knytning.

• Ungakillen95
    Ungakillen95 skrev 2013-05-24 19:43:25 följande:
    På facebook har man vänner och bekanta som faktiskt har någon koppling till barnet men här på FL så visar man honom för flera hundra som inte alls har någon knytning.

Förövrigt så håller jag med dig i det sista, "visa upp" honom för släkt och vänner istället.
  • Vaniljsemlan

Min son är lång. Han är idag 199 cm och har stl 46. När han var 6 år hade han stl 36 på fötterna och var 131 cm. Jag har mätt honom varje maj och jul och har du en graf över hur han har vuxit. Det har varit jättekul. Han har vuxit 6 cm nästan alla år. Något år har han avvikt och vuxit 5 cm och i tonåren 8 cm. 

Det där om att långa barn ser äldre ut, tycker inte jag stämmer. Min son har alltid sett ut som sin ålder, även om han alltid har varit ett huvud längre.  

• Heffa

Din son är väl ganska lång, även jag var över 130 cm som sexåring. :)Min son var 140 lång som 6 åring och nu två år senare är han 152. Han har alltid varit större än sina jämnåriga och numera har vi samma skostorlek han och jag (39).

Alla män i släkten har slutat mellan 190-197 cm. Kvinnorna är som kortast 170 och som längst 180, så han har att brås på antar jag.

• lady in red

Min dotter fyller 6 år nu TS och är 127 cm lång och har 33 i skor. Hon har alltid varit större än sina jämngamla kompisar. Men i vårt fall är det inte så konstigt, jag är 1,77 lång och sambon 1.87 cm. Fin kille du har:)

• nozpa

Nu har jag ju läst svaret. Men skulle gissat på 6-7. Kanske ser han äldre ut om man ser honom i verkligheten. Han ser väldigt go o glad ut iaf. :)

• Älskarlivet
    vampyria2 skrev 2013-05-24 18:36:08 följande:
    Haha what, läser vi ens samma tråd  Hur får du till det i ditt huvud när du tycker att TS söker bekräftelse här? För mig känns det mer som att hon vill ha lite goda råd.

Ja jag tänker som dig. Vet inte hur det kunde blir såhär. Hur kan jag söka bekräftelse bara för att jag skriver att mitt barn ser äldre ut han är och att han därmed fått "problem" med att folk förväntar sig mer av honom. Denna diskussionen hade inte varit om jag inte lag ut en bild utan bara startat en tråd om logoped. Det är ingen här som vet vem min son är bara för att jag lägger ut en bild. Och även om dom vet-so what?! Han finns nog med på Eniro också. Xania rabbit: du känner mig inte ens. Hur kan du inte tro att jag vet hur underbarn min son är? Jag är världens bästa mamma!! Inte perfekt, men bäst! Och min son är världens bästa!! Kan inte hjälpa ändats tycka lite synd om er som lägger ner tid och energi på sånt här...lev lycklig istället för att klanka ner på andra!
Svar på tråden Hur gammal tror ni att vår son är?