Inlägg från: scrapparlotta |Visa alla inlägg
  • scrapparlotta

Små små flätor i hela håret??

Vad heter det när man flätar små små flätor i hela håret. Det heter nåt va? Hur funkar det, hur läge varar såna flätor och hur sköter man det? Funderar på att låta mina tjejer göra såna flätor nu på sommaren så slipper dom tovigt hår. Men det klart, jag vill ju gärna veta hur det funkar innan. Om det håller länge och hur man tvättar sånt hår. 

Vad kostar det hos en frisör att göra sånt?? (olika såklart, men på ett ungefär...) 

• Svar på tråden Små små flätor i hela håret??
  • scrapparlotta

Fast rastaflätor....det är såna tjocka va? Men det kanske kallas rastaflätor med, fast man gör dom smala. Det kostar så mycket som 1500 kr? Oj, det blir 3000 kr....

• scrapparlotta
    Bonsaiii skrev 2013-05-26 10:06:12 följande:
    Tjocka? Tjocka korvar är dreads om det är det du menar?
    Jaa....just det, så heter dom Nä men då är det rastaflätor jag menar. Hur länge varar dom i håret och tvättar man som vanligt eller?
  • scrapparlotta

Kanske dumt att göra det i sommar då. Tänkte inte på att det var lätt att bränna hårbotten. Det jag tänkte på var ju hängade små flätor, inte såna som ligger längst med huvudet. Tycker det är så fint med små hängade flätor.....men kanske inte så bra ändå. Tack för era svar

• scrapparlotta
    pigglet skrev 2013-05-26 20:58:06 följande:
    Mot tovor i håret tycker jag det funkar väldigt bra att fläta 2 vanliga flätor på morgonen. Gör man de så korta att de sitter hela dagen är det inte mycket tovor på kvällen.
    Tycker ofta att flätorna jag gör på morgonen kanar ut....eller vad man ska säga. Dom hoppar, springer och håller igång hela tiden så flätorna trasslar ut sig och så blir det tovigt i alla fall.....Jag är inte så bra på det här med uppsättningar på hår.. tyvärr. Borde vara det med två tjejer med långt och tjockt hår. 
Svar på tråden Små små flätor i hela håret??