• Anonym (Mor)

Jävla morsdag

Ja jag vet att detta är ett löjligt problem men här sitter man igen och är ledsen för att man aldrig blir uppvaktad på morsdag. ALDRIG någon present som visar att man är uppskattad utan ständigt detta ojdå jag hann inte. Morsdag, födelsedag, jul alltid samma sak. :(

• Svar på tråden Jävla morsdag
  • Anonym (?)

Har barnen inte gjort något till dig på förskolan?

• Anonym (Mor)

Nej, hon har varit sjuk i veckan så hon har inte varit där. Nu har jag 'tvingat' honom att baka paj med dottern så vi kan fika men det var ju inte direkt så att han hade några planer.

• fortsätt paddla

Mor är rar. Mor ror.

• nozpa
    Anonym (Mor) skrev 2013-05-26 14:20:43 följande:
    Nej, hon har varit sjuk i veckan så hon har inte varit där. Nu har jag 'tvingat' honom att baka paj med dottern så vi kan fika men det var ju inte direkt så att han hade några planer.

Hur gammal är din dotter då? Är hon liten kan jag förstå att man förväntar sig lite hjälp ifrån pappan. Men är hon lite större så tycker jag att barnet själv ska uppvakta på det sätt hon vill. Det ska inte vara påtvingat det här med morsdag eller farsdag.
  • fortsätt paddla

Mor bakar bullar. Alla dagar om året, utom en.

• Anonym (Mor)

Hon är 2,5 år så hon kam inte ha koll på morsdag. Jag väntar mig inga stora saker men en liten syren kvist från trädgården och en kopp kaffe hade varit trevligt.

• Loi

Varför inte själv visa lite extra uppskattning på morsdag för di. Familj genom att lägga kvalitetstid på familjen det är väl bara att säga att om när dagar fyller jag (eller vad det är morsdag osv) då tycker jag vi gör en picknick och ni diskar sen eller vi....kommunikation ta och har det hänt upprepande gånger din man missat så varför inte oskyldigt påminna några dagar innan då om det är så viktigt för dig att få nåt. Visst jag fick kaffe på sängen och en blomma från trädgård barnen klippt men jag har valt att skämma bort dem med lite extra god mat idag, lunchen picknickar vi ute och nu vilar vi med en film. Allt handlar inte om att få jämt

• Anonym (Tyra)

Problemet är inte att du inte blivit firad utan att du förväntat dig att bli firad. Det är inte alla som anser att mors- farsdag, alla hjärtans dag etc. är speciellt viktiga. Vill du bli firad säg då till på förhand för att slippa besvikelse i framtiden.

• Loi
    Anonym (Mor) skrev 2013-05-26 14:26:41 följande:
    Hon är 2,5 år så hon kam inte ha koll på morsdag. Jag väntar mig inga stora saker men en liten syren kvist från trädgården och en kopp kaffe hade varit trevligt.

Dagen är väl inte slut än eller...
  • Anonym (Sovmorgoon)
    Anonym (Mor) skrev 2013-05-26 14:14:48 följande:
    Ja jag vet att detta är ett löjligt problem men här sitter man igen och är ledsen för att man aldrig blir uppvaktad på morsdag. ALDRIG någon present som visar att man är uppskattad utan ständigt detta ojdå jag hann inte. Morsdag, födelsedag, jul alltid samma sak. :(
    Min man tog sovmorgon idag. Han var ute till 3.30 och sover än. Själv är jag ensam med fyra barn just nu. Kul mors dag detta!
Svar på tråden Jävla morsdag