• Angel80

Mammasushi?

Läser om mammasushi lite här och där i en del trådar. Men vad i hela fridens namn innebär det? Bara ris och grönsaker eller?

• Svar på tråden Mammasushi?
  • Angel80
    tack, ja visst är man såååå sugen.
  • Angel80

Men man har ju ingen koll på hur nygravad den är? Tro mig, jag älskar sushi och vill ha alla argument som finns för att äta det med gott samvete. Jag gjorde det i början av graviditeten, sen fick jag höra att det kunde bildas bakterier (listeria el vad det nu hette) om laxen inte var absolut nygravad.

I övrigt tycker jag att jag har en ganska sund inställning till min graviditet och oroar mig inte så mycket för vad jag äter och dricker osv..

• Angel80

lata kocken johanna - tack, så om jag tolkar det rätt så KAN gravad lax bilda listeria bakterien efter ett tag tack vare att den just är gravad? Hur lång tid tar det i snitt att bilda bakterien för en gravad lax, handlar det om någon dag el två, eller pratar vi veckor?

• Angel80

Ja nu blir det nog allt en sushi, om ni visste hur sugen jag är. slurp.. mums..

• Angel80

Ååh tack, då har jag det klart för mig. Ska äta en 16 bitars till lunch. Tack snälla för svaren än en gång.

• Angel80

mayasmama - ja det är helt otroligt vad som får plats i min mage, efter att jag blev gravid, kan äta hur mycket som helst, finns liksom inget stopp. Hehe...

Svar på tråden Mammasushi?