• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • oldy
    Sara H skrev 2013-08-14 06:26:16 följande:
    Kämpa på Stumpan!

Oldy, hoppas du får klarhet i vad som pågår!
    Ja, precis. Jag är ju inte rädd eller så, vill bara veta om detta bara är träning eller om något är på G.
    När jag vaknade kände jag ingenting, sen tog jag en promenad med hunden och fick värkar i både ljumskar och rygg. Jag kunde liksom gå samtidigt, de gör inte hemskt ont men ont gör de. Är detta bara övning som ska hålla på i flera veckor så säger jag; tack men nej tack. Cool
    Sara H skrev 2013-08-14 06:58:27 följande:
    Har förresten blivit sååå himla trött... Som en blixt från klar himmel. Igår somnade jag på soffan fyra gånger under dagen. Har även huvudvärk ihop med tröttheten, men vill inte ta nån värktablett så länge som det inte känns helt olidligt. Nån av er som varit gravida förut som varit med om detta runt vecka 35?

Sedan en vecka tillbaka har jag även nypkänningar och sekundkorta tryckkänningar mot vad jag gissar är livmodertappen, för det känns uppe i slidan. Vad tror ni, vanligt/normalt?
    Samma här! 
    Kom precis upp ur sängen typ och la mig inte sent. Och vilade 1-2 timmar igår eftermiddag. Haft huvudvärk i typ tre-fyra dagar nu (har det aldrig annars), igårkväll tog jag en alvedon för då hade jag huvudvärk i ögonen med typ.
    Har kollat blodtryck & urinprov och de är OK iaf.  
  • Sara H
    oldy skrev 2013-08-14 11:08:28 följande:
    Ja, precis. Jag är ju inte rädd eller så, vill bara veta om detta bara är träning eller om något är på G.
    När jag vaknade kände jag ingenting, sen tog jag en promenad med hunden och fick värkar i både ljumskar och rygg. Jag kunde liksom gå samtidigt, de gör inte hemskt ont men ont gör de. Är detta bara övning som ska hålla på i flera veckor så säger jag; tack men nej tack. Cool

Samma här! 
    Kom precis upp ur sängen typ och la mig inte sent. Och vilade 1-2 timmar igår eftermiddag. Haft huvudvärk i typ tre-fyra dagar nu (har det aldrig annars), igårkväll tog jag en alvedon för då hade jag huvudvärk i ögonen med typ.
    Har kollat blodtryck & urinprov och de är OK iaf.  
    Bra att proverna ser bra ut för dig i alla fall. Om inget oväntat och drastiskt händer ligger jag lågt tills nästa vecka då jag ska till BM nästa gång. Idag har jag haft väldigt mycket sammandragningar, i princip så fort jag rört mig. Tröttheten är dock i schack just nu, har bara sovit middag en gång hittills. Huvudvärken känns ok, den är där, men är inte så påfrestande i nuläget. Hade en 10 minuter lång förvärk tidigt imorse innan jag gick upp. Så nu börjar jag helt klart känna mig påverkad av graviditeten, det har hänt så mycket på bara en vecka sett till den fysiska biten. Tänker som du Oldy, ska det tränas och övas på det här sättet i flera veckor så blir det tufft...
  • Carla300

Jag har mått lite illa hela dagen och får lätt sammandragningar idag. Och nu på eftermiddagen hade jag dålig mage vilket jag inte haft på månader. Känner mig helt slut idag! Undrar om jag håller på att bli sjuk eller om det bara är gravidrelaterat. Kommer inte att få något gjort idag, intar soffläge i väntan på bättre tider.

• oldy
    Sara H skrev 2013-08-14 13:48:45 följande:
    Bra att proverna ser bra ut för dig i alla fall. Om inget oväntat och drastiskt händer ligger jag lågt tills nästa vecka då jag ska till BM nästa gång. Idag har jag haft väldigt mycket sammandragningar, i princip så fort jag rört mig. Tröttheten är dock i schack just nu, har bara sovit middag en gång hittills. Huvudvärken känns ok, den är där, men är inte så påfrestande i nuläget. Hade en 10 minuter lång förvärk tidigt imorse innan jag gick upp. Så nu börjar jag helt klart känna mig påverkad av graviditeten, det har hänt så mycket på bara en vecka sett till den fysiska biten. Tänker som du Oldy, ska det tränas och övas på det här sättet i flera veckor så blir det tufft...
    Oj, det var inte lite med en 10 minuters lång värk! Förvånad Hur ont gjorde den?
    Mitt lugnade sig så länge jag tog det lugnt, dammsög & torkade golven precis och fick sammandragningar nu. Pyttelite blod i trosan. Vet inte om jag ska ringa och rådfråga eller hur jag ska göra. Känner mig som en jobbig patient haha.. Men blodet är ju liksom ändå blod. 
  • Sarus85

Fick en hinnsvepning igår och färdknäpp på kvällen. Fått en liten blödning efter det men inga värkar.

Var öppen 2 cm och tappen var 1 cm men hård och bakåtlutad så inget på gång än! Förhoppningsvis mognar jag mer i veckan och har utplånat tappen till nästa hinnsvepning nästa vecka. Och att jag sen är mogen för igångsättning, känns som det är störst chans att det lyckas då.

Får väl fortsätta med färdknäppen men orken finns inte riktigt där :)

37+0 idag för mig med!

• Sarus85

Oldy tycker inte du ska känna dig som en jobbig patient. De är ju där för att kunna svara på dina frågor! Bättre att känna sig lugn och säker!

• oldy
    Sarus85 skrev 2013-08-14 14:29:37 följande:

Oldy tycker inte du ska känna dig som en jobbig patient. De är ju där för att kunna svara på dina frågor! Bättre att känna sig lugn och säker!

Nej det är ju inte många gånger i ens liv man är gravid ju

Ska på information om amning i eftermiddag, avvaktar med att ringa tills efter dess i så fall.

Kul att det går framåt för dig! När har du BF?
  • Sarus85

Bf 3 september. Men igångsättning en vecka innan! Så vill att kroppen ska vara redo för det.

• Sara H

Oldy, klart att du inte ska känna dig som en jobbig patient! Är du fundersam eller orolig är det bara att ringa.
    Kan det vara ett litet blodkärl som brustit? Av att livmodern sjunkit t.ex? Och när du rört dig så "retas" det?
    Svårt att veta... Särskilt när man är förstföderska!

Den långa förvärken kändes en del, ja. Inte ondare än vad det brukar kännas, men det var jobbigt att det tog så lång tid innan den gick över... Bara att fokusera på andningen, inte mycket annat att göra...

Hoppas blödningarna avtar!

• Carla300

Sara H: Min andra förlossning började med en jättelång förvärk. Enda gången jag varit med om en riktigt lång en.

Oldy: Hur har det gått? Hoppas att blödningen avtar.

Och hur är det med stumpan84?!?

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?