Hur litet kan man bo med 2-3 barn?
Vi måste ev flytta och lägenheten vi tittar på är en trea på 83 kvm. Kan man bo så med 2 (tre) barn? Blir det socialfallsvarning eller kan man faktiskt bo så trångt?
Vi måste ev flytta och lägenheten vi tittar på är en trea på 83 kvm. Kan man bo så med 2 (tre) barn? Blir det socialfallsvarning eller kan man faktiskt bo så trångt?
Vi bor i en trea på 83 kvm. Jag tycker inte ens att det är litet. Stora sovrum, stort vardagsrum, ett badrum, en toa, två hallar, hyfsat stort kök. Mycket garderober. Det går hur bra som helst för oss att bo så. Pojkarna vill dela rum, så för oss finns det ingen anledning till att leta efter större lägenhet.
Socialfallsvarning??? Finns massor av trångbodda i storstäderna men inte är de socialfall för det, suck men jag blir irriterad på såna dumma kommentarer.
Se tillbaka i Sverige då kan man tala om trångboddhet. Min farmor bodde med man och tre barn i 1,5rok, det var trångt men de var inga socialfall utan en skötsam familj!
Man kan ordna till väldigt smarta lösningar på små ytor, A o O är bra förvaring, uppåt, taksängar, loftsäng, sängskåp, rumsavdelare.
Kolla på nätet så kan du hitta bra tips, bloggar.
Vi har två barn på 1,5 år och en två veckors bebis och bor i en två på 65 kvadrat och planerar att bo kvar här i ca 2 år till. Det funkar utmärkt då vi har smarta förvaringsutrymmen och bra planlösning.
När jag var yngre bodde vi tre barn och två föräldrar i en trea på cirka 75 kvm i cirka fem år. Det fungerade bra. Mina föräldrar bodde i vardagsrummet, jag delade med min bror och min syster (som är äldst) hade ett eget rum.
Jag vet en tvåbarnsfamilj som nyligen lämnade sin etta på 36 eller 38 kvadrat, till förmån för en tvåa på runt 65...
Vi bor just nu 2 vuxna och 3 barn (4,3,1) på 73 kv (3 rok). Det går faktiskt helt ok :)
Jag bor i en 2a på 72 kvm med 2 barn. Fungerar toppen!
¨Jag bor i en 2,5:a på 57 kvm med mina två barn och två katter. Vi bodde här när deras pappa också bodde med oss. Då var det trångt men det gick... Den enda nackdelen är att jag använder matrummet till sovrum (barnen har sovrummet) så vi måste ha matbordet i vardagsrummet. Men det går det med :)
Mina grannar bor på 63 kvm med två barn i 10-årsåldern och en bebis :) Nu ska dom iofs flytta men det verkar ha funkat ok