Inlägg från: UnhandyPillow |Visa alla inlägg
  • UnhandyPillow

Hallonbladste?!

Tänkte dela med mig om mina upplevelser kring detta.

Födde första barnet med hallonbladste. Min förlossning va smidig och tog från första minsta "känningen" nästan 7 timmar. Kom inte mycket blod efterråt och slutade blöda helt efter ca 2 veckor.

Andra barnet födde jag utan hallonbladste. Min förlossning var då inte lika smidig men jag ska inte klaga. Det tog då från första lilla "känningen" lite mer än 12 timmar. Kom mer blod denna gången och blödde ca 7 veckor. Denna gången kände jag även av eftervärkar eller vad de heter när livmodern drar ihop sig eller vad den gör. Detta kände jag inte första gången.

Denna gången ska jag absolut dricka hallonbladate! Tror på att det va det som gjorde första förlossningen så fin och att det gick så bra efteråt.

Hoppas detta hjälper någon!

• UnhandyPillow

Vad jag har förstått så ska man inte ha mjölk eller socker i. Det står på sidorna man beställer ifrån. Står även att det inte gör att förlossningen börjar i förtid utan bara gör förlossningen finare och tiden efter. Man ska ha en tsk blad till en dl vatten.

• UnhandyPillow
    Malinita skrev 2014-02-14 11:24:05 följande:
    jag testade det inför min förlossning.... men det funkade inte. INGET funkade. Varken hinnsvepning, hallonbladste eller "färdknäpp". 11 dgr över tiden blev det istället.... Men teet var helt ok att dricka, ganska gott.

Hallonbladste är inte till för att starta förlossningen. Det gör bland annat så man blöder mindre.
  • UnhandyPillow

Har nu börjat med mitt hallonbladste. Se om nr 3 blir lika "smidig" (om man nu kan kalla en förlossning för det) som nr 1. Med 2 an så drack jag inte det och blödde längre samt hade en längre och jobbigare förlossning.

• UnhandyPillow

I söndags kom våran lilla 3:a, 1 vecka för tidigt.

Drack ca 1-2 koppar om dagen.

Etablerade värkar 03:00

Amniotomi 05:25

Krystvärkar 05:32

Föddes 05:37

• UnhandyPillow

Igår var sonen 5 dagar gammal och mina blödningar slutade helt. ^^ Snabbaste återhämtningen någonsin! Livmodern hade dragit ihop sig jätte bra på kontrollen när han va 3 dagar gammal.

• UnhandyPillow
    Busungarna skrev 2014-09-13 20:02:44 följande:

Va kul att höra! Å grattis till bebisen! Jag märkte stor skillnad med hallonbladste.. drack det med 2 barnet. Nu är jag grvid i vecka 38 med 3 barnet och har druckit teet i 2 veckor, 2 koppar/dag. Hoppas på att det hjälper även denna gången.

Tack! Lycka till! Hoppas jag också! Jag är 100% övertygad om att det fungerar! ^^
Svar på tråden Hallonbladste?!