Inlägg från: Justmee84 |Visa alla inlägg
  • Justmee84

Hallonbladste?!

Randig skrev 2013-05-29 10:06:40 följande:
    Har Köpt 100% rent hallonbladste på hälsokostaffären.

Började dricka 1-2 koppar om dagen i vecka 36. Det jag märker är att jag kan få lite mensvärk/molvärk efter en stund när jag druckit det, men inga sammandragningar eller så.

Är i vecka 38 nu och ska börja dricka 3-4 koppar/dagen. Hoppas på att det kan hjälpa till start, men framförallt ska det ju vara bra för själva återhämtningen efter FL och hjälpa amningen:) Har faktiskt fått mer mjölk dem senaste 3 dagarna, sen om det beror på te eller att det närmar sig FL det låter jag vara osagt.
    åh spännande :) hör gärna av dig efter fl och berätta hur det gått :)
  • Justmee84
    ninjabebbe skrev 2013-05-29 10:33:16 följande:
    Ja! Jag tänker också prova. Det lär inte bli svårt eftersom jag redan är storkonsument av alla sorts teer jag kommer över. Ska börja nästa vecka, så jag får inhandla varorna i helgen. :) Hoppas det funkar! Naturligt är bäst.
    ja man kan ju självklart prova! det verkar ju funka för en hel del iaf :)
  • Justmee84
    wallinskan skrev 2013-05-29 18:19:30 följande:
    Jag har druckit hallonbladste sedan vecka 35. Är idag i vecka 40+5 så någon förlossning har det inte startat men vi får se om det går lättare när det väl är dags ;)
    uppdatera gärna du med efter fl! :)
  • Justmee84

En fråga till! Vissa säger att vattnet ska koka och andra inte!? hur har ni gjort?

• Justmee84
    vincere skrev 2013-05-31 12:34:03 följande:
    Man ska INTE koka vattnet, det förgör oxytocinet.. och teet har därmed ingen verkan.
    Tack :)
  • Justmee84
    a dream within a dream skrev 2013-05-31 22:08:03 följande:
    Du ska koka upp vattnet men sedan lägga i bladen när vattnet när en temperatur på 73C
    ah tack :) Skrattande
  • Justmee84
    emi skrev 2013-05-31 22:23:03 följande:
    Jag drack hallonbladste under min tredje gravidtet, började runt v 36 +.  Jag födde i v 39+6, en lätt förlossning på 5.5 h. Med mina två första barn har jag blött rikligt och avslaget har varat ca 6 veckor. Nu med dottern blödde jag märkbart mindre och det slutade efter ca 4.5 veckor. Om det beror på att jag drack te eller om det bara var slumpen vet jag inte men jag skulle helt klart dricka även nästa gång om det blev en sådan.
    men då har du ju märkt skillnad iaf mellan dem olika graviditeterna ju :)
  • Justmee84
    emi skrev 2013-06-01 20:06:32 följande:
    Jadå, en klar och tydlig skillnad Skrattande
    åh va bra Glad
  • Justmee84

har tänkt på en sak till... då ni säger att ni blöder mindre efteråt....  hur mycket är mindre.... blöder man 1 vecka eller 7 veckor eller hur länge ca?

• Justmee84
    vincere skrev 2013-06-09 21:24:18 följande:
    Happ, en rapport ska ni få efter mitt hallonbladsdrickande. 

Min förlossning gick jättebra, intensivt värkarbete. Blödde lite men inte mycket. Avslaget var mycket de två första dagarna, är nu inne på dag 4, blöder väldigt lite. Har inte varit det minsta öm där nere efteråt, konstigt nog. Märker STOR skillnad på avslaget jämfört med första barnet. Om det har med teet att göra eller inte kan ingen veta men jag tror då det! 
    åh va roligt att du uppdaterade :) och stort grattis till bebisen! Solig
  • Justmee84
    Mabaja skrev 2013-06-10 10:59:40 följande:
    Jag drack te med mitt första barn. Fl drog igång 41+3... Blödde i 6 v efteråt. Men en lätt fl på 6 tim. Var öm och sved efteråt.

Med andra barnet drack jag inget te, fl drog igång 40+6 och var 5 tim lång. Ingen ömhet eller nånting efteråt. Blödde i 6 v och 1-2 dagar.
    ok... då var dina fl nästan likadana med eller utan te...
  • Justmee84

Nu var min graviditet över :) den 29/6 föddes våran tös! Måste bar säga att jag hade en snabb fl på 2 timmar och 45 min.... gick hur smidigt som helst... har knappt haft ont nu efter heller... och blöder knappt något! vet ju inte om det beror på hallonbladstet, men jag tror ju det iaf ;) tack alla för svaren!

• Justmee84
    emi skrev 2013-07-08 21:07:41 följande:
    Grattis till dottern!! Och hallonblad verkar ju ha fungerat för dig också :)
    Solig tack så jätte mycket!
Svar på tråden Hallonbladste?!